![]() |
Geen hond ligt wakker van de provincieraadsverkiezingen. Hebben die raden en de indeling van de gewesten in provincies eigenlijk nog zin? Kunnen hun bevoegdheden niet beter waargenomen worden door de gewestregeringen?
Over zin en onzin van provincies: aan jullie het woord. |
Provincieraden dragen zorg voor alles wat van provinciaal belang is. Plus ze houden de gemeenten in't oog en dergelijke dingen meer. Ik denk niet dat gewesten nut hebben aan zulk een omvangrijke controle te organiseren voor alle gemeenten.
Maar inderdaad: onbekend is onbemind, we horen nooit iets over die provincieraden, behalve wanneer ze misbruik maken van visakaarten ;-) |
Citaat:
|
Als ik me niet vergis spelen ze ook een grote rol bij 'rampen' en moet de goeverdinges de boel coördineren.
|
Citaat:
|
Citaat:
maw: Wat probeer je te argumenteren? |
Citaat:
De gewestgrenzen vallen tenminste nog samen met taalgebieden, waardoor er een bestuurlijke vereenvoudig ontstaat (volkstaal = ambtstaal). |
Citaat:
Waarom moet alles hier in belgië eigenlijk op basis van taal? Binnen 20 jaar zal in een restaurant het linkse toilet voor de waal zijn en het (extreem-)rechtse toilet voor de vlaming, in plaats van respectievelijk voor vrouw en man. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De provincies hebben heel wat te doen! moeten vooral veel uitvoeren, niet veel meer beslisssen! Als zij verdwijnen, mja dan valt gans onze structuur ineen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beter een goede vriendin dan een echtgenote waarmee je voortdurend ruzie maakt. Vlamingen en Walen kunnen ongetwijfeld goed met elkaar samenwerken, als dit tenminste op vrijwilligheid gebeurt en als ieder baas kan zijn in eigen huis. |
Citaat:
|
Citaat:
Laatste nieuws: homo's mogen trouwen, maar jij wilt vlamingen en walen scheiden. Het meest grappige is die vlamingen die denken dat die 'miljardenstroom' naar de walen in hùn zak zal terechtkomen eens vlaanderen onafhankelijk. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be