Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Schandalige Westere censuur ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46048)

Droopy 15 februari 2006 19:24

Schandalige Westere censuur !

Zoals er al een topic over bestaat, zijn er nieuwe foto's opgedoken over de martelingen in de Abu Graib gevangenis.

Pure schande en meteen een goede reden om eens na te denken over onze onschendbare goedheid van onze westerse cultuur.

Echter nog schokerender, en de reden waarom ik deze topic open, is het feit dat de VS de beelden niet publiceert om eigen vel te redden.

Pure censuur als het hen niet goed uitkomt. Dat zijn dan de kruisridders van de Democratie in het middenoosten. :roll:

longhorn 15 februari 2006 19:27

Ben jij niet 1 van de hevigste anti-cartoon pleiters? En waarom moet je en nieuwe topic hierover openen?

Droopy 15 februari 2006 19:28

Appelen en peren vergelijken! :roll:

Supe®Staaf 15 februari 2006 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Droopy (Bericht 1548806)
Appelen en peren vergelijken! :roll:

Ik denk dat de Amerikaanse pers bij zichzelf te rade is gegaan, en zich probeerde in te leven in de doorsnee-Amerikaan. Die schokkende beelden tonen zou botsen met het beeld dat Amerikanen hebben van hun helden die in het buitenland de democratie gaan installeren. De pattriottische gevoelens van de Amerikaanse burger zouden gekwetst kunnen worden bij het vertonen van dit chokerende zinloze geweld.
Uit respect voor hun inwoners, hebben ze dan ook besloten om aan zelfcensuur te doen, en de beelden niet vrij te geven. Ze inspireerden zich hiervoor op een oproep tot respect vanwege een stilaan beroemde filosoof, werkzaam op www.forum.politics.be

Droopy 15 februari 2006 19:34

Inleven in eigen gevoelens dus.
Eigen vel redden hé.

Gewoon het amerikaans heldenverhaal in ere houden, ten koste van alles.

Chipie 15 februari 2006 22:04

Nog een geluk dat de VS de enigen ter wereld zijn die censuur toepassen... Anders moesten bepaalde linkse bashers hun ogen nog opentrekken... :wink:

AyneRand 15 februari 2006 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1549063)
Nog een geluk dat de VS de enigen ter wereld zijn die censuur toepassen... Anders moesten bepaalde linkse bashers hun ogen nog opentrekken... :wink:

Morgen worden die foto's wel gepubliceerd in de VS, gewoon omdat er geld mee te verdienen valt, de VS en hun voorliefde om van alles geld te maken, I love it, alleen domme europeanen kunnen dat niet begrijpen. Het is aan het groeicijfer van Europa dan ook te zien ... er zijn ontwikkelingslanden die veel beter doen ...

Bobke 15 februari 2006 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Droopy (Bericht 1548823)
Inleven in eigen gevoelens dus.
Eigen vel redden hé.

Gewoon het amerikaans heldenverhaal in ere houden, ten koste van alles.

Of zich schamen voor uitwassen die jammer genoeg ook in de eigen maatschappij voorkomen.
Lijkt mij menselijker dan fier beelden van onthoofdingen de wereld rond te sturen om indruk op de tegenstander te maken.

Firestone 15 februari 2006 22:18

Is het echt niemand opgevallen dat de foto's wel in Amerikaanse kranten (tenminste op de websites) zijn verschenen?

Op NYT heb ik een link naar de video gezien, en hier een krant uit San Diego.
Ook CNN heeft beelden getoond.

Verder heb ik niet gezocht, maar de bewering over censuur lijkt op zijn minst overdreven.

AyneRand 15 februari 2006 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1549083)
Is het echt niemand opgevallen dat de foto's wel in Amerikaanse kranten (tenminste op de websites) zijn verschenen?

Op NYT heb ik een link naar de video gezien, en hier een krant uit San Diego.
Ook CNN heeft beelden getoond.

Verder heb ik niet gezocht, maar de bewering over censuur lijkt op zijn minst overdreven.

Iedereen mag zoveel bashen op de Vs als ze willen, maar dat de pers er gecensureerd wordt is een fabeltje ... zelf met Rupert Murdoch als boeman ...

Chrisis 15 februari 2006 22:31

We zijn eensgezind blijkbaar! Jieha!

AyneRand 15 februari 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisis (Bericht 1549094)
We zijn eensgezind blijkbaar! Jieha!

Behalve chipie, die denkt nog altijd dat er censuur bestaat in de VS. Hoe achterlijk ...

lombas 15 februari 2006 22:38

Is het eigenlijk niet AYN Rand? Of moest dat aaneenplakken?

lombas 15 februari 2006 22:38

Ein Rand... Grappig.

AyneRand 15 februari 2006 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549099)
Ein Rand... Grappig.

Even grappig als LOEMBIAS ...

AyneRand 15 februari 2006 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1549100)
Even grappig als LOEMBIAS ...

Grappiger vind ik LOEMPIAS met de nadruk op LOEMP, met de L van LAGERE KLASSE

lombas 15 februari 2006 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1549102)
Grappiger vind ik LOEMPIAS met de nadruk op LOEMP, met de L van LAGERE KLASSE

Meid, jij kunt je zelfs niet voorstellen in welke klasse ik terechtkom.

Als we in een kastesysteem zouden wonen, zou jij in de sokkenla leven, en ik in de haute-couture-lingeriela.

PS Leuk, zo wat aanvallen op een avond als deze...

PS2 Ik stelde een vraag: "Is het niet AYN Rand?"

AyneRand 15 februari 2006 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549108)
Meid, jij kunt je zelfs niet voorstellen in welke klasse ik terechtkom.

Als we in een kastesysteem zouden wonen, zou jij in de sokkenla leven, en ik in de haute-couture-lingeriela.

PS Leuk, zo wat aanvallen op een avond als deze...

PS2 Ik stelde een vraag: "Is het niet AYN Rand?"

Het is niet in maar uit ... typische fout voor het plebs ...

We leven in een kastesysteem ...

Het is AYN Rand zoals jij dat wil, maar wat jij wilt interesseert me niet ... your added value is not interesting enough

lombas 15 februari 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1549117)
Het is niet in maar uit ... typische fout voor het plebs ...

We leven in een kastesysteem ...

Het is AYN Rand zoals jij dat wil, maar wat jij wilt interesseert me niet ... your added value is not interesting enough

Atlas gelezen? En "uit terechtkomen" is geen correct Nederlands.

In een democratie behoort trouwens iedereen a priori tot het plebs.

lombas 15 februari 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1549117)
your added value is not interesting enough

Well if you cannot find anything interesting enough here unless it meets your own standards than I suggest you take your business elsewhere.

And, after all, her real name wasn't Ayn Rand, so I'm not bothered with that - I was just asking a simple question.

So-hó-ry.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be