Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Over de AG foto's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46063)

lombas 16 februari 2006 08:10

Over de AG foto's

Ik stel vast dat de Amerikaanse troepen in Irak een fixatie hebben op naakte lichamen. Zowat 90% van alle foto's die recent uit de bus kwamen, tonen Amerikanen die bezig zijn met Iraakse naakte mannen.

Ofwel ligt het aan de Amerikaanse natuur, die in het eigen land wat beperkt wordt, ofwel zijn die Iraakse mannen onweerstaanbaar...

Wel wat macaber om mensen direct in hun bloot gat te zetten :?.

Apocalyps 16 februari 2006 08:19

Brokeback Mountain Iraq

devilke 16 februari 2006 08:35

reportage van SBS

http://actioniseloquence.blogspot.co...-dateline.html
of
http://www.youtube.com/watch?v=bG3HBMe90uA

they hate our freedom & bringing democrazy to the world

Raven 16 februari 2006 08:49

ik vermoed dat dit toch eerder een algemeen fenomeen is.

lombas 16 februari 2006 08:55

Dus het is een normale reactie om mensen die in uw macht zijn naakt te laten rondlopen?

Tof...

LeMmOnN 16 februari 2006 09:03

Psychologische oorlogsvoering?! :twisted: :twisted: :twisted:

Herr Flick 16 februari 2006 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549371)
Ik stel vast dat de Amerikaanse troepen in Irak een fixatie hebben op naakte lichamen. Zowat 90% van alle foto's die recent uit de bus kwamen, tonen Amerikanen die bezig zijn met Iraakse naakte mannen.

Ofwel ligt het aan de Amerikaanse natuur, die in het eigen land wat beperkt wordt, ofwel zijn die Iraakse mannen onweerstaanbaar...

Het heeft te maken met vernederingstechnieken, Moslim mannen zijn daar week aan, zeker als die zaken door vrouwen worden uitgevoerd of als vrouwen die bevelen geven.

Het is trouwens een van de vele methoden die gebruikt worden om gevangenen klein te krijgen. Slaan en elentriek of chemische producten laten sporen na, ... Dus gaan ze het spelletje psychologisch spelen.

Zit maar eens een paar dagen in uw blote fles op nen ijskoude vloer

Ik heb er trouwens mijn twijfels over, dat er geen bevel is gegeven voor deze praktijken. Dat het dus niet zomaar gebeurd als tijdverdrijf voor een paar soldaten. Als dat wel zo zou zijn, wil dat zeggen dat de descipline ver zoek is...

lombas 16 februari 2006 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 1549421)
Het heeft te maken met vernederingstechnieken, Moslim mannen zijn daar week aan, zeker als die zaken door vrouwen worden uitgevoerd of als vrouwen die bevelen geven.

Het is trouwens een van de vele methoden die gebruikt worden om gevangenen klein te krijgen. Slaan en elentriek of chemische producten laten sporen na, ... Dus gaan ze het spelletje psychologisch spelen.

Zit maar eens een paar dagen in uw blote fles op nen ijskoude vloer

Ik heb er trouwens mijn twijfels over, dat er geen bevel is gegeven voor deze praktijken. Dat het dus niet zomaar gebeurd als tijdverdrijf voor een paar soldaten. Als dat wel zo zou zijn, wil dat zeggen dat de descipline ver zoek is...

Waar is de verantwoording dan? Want ze strippen ze eerst, en dan doen ze toch nog lustig verder met slaan, "elentriek" en chemische producten...

Herr Flick 16 februari 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549522)
Waar is de verantwoording dan? Want ze strippen ze eerst, en dan doen ze toch nog lustig verder met slaan, "elentriek" en chemische producten...

Ja da noem ik nie slim, ...

ik zou gevangen zonder die atributen ondervragen, tenminste als ze toonbaar moeten blijven.

Als je ze achteraf toch doet verdwijnen speelt dat niet zoveel rol hé.

Kaal 16 februari 2006 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549393)
Dus het is een normale reactie om mensen die in uw macht zijn naakt te laten rondlopen?

Tof...

Ik denk dat Raven bedoelt dat zoiets vaker voorkomt als je een groep voor een tijd totale controle heeft of meent te hebben over een groep mensen. Ik moet denken aan doopsels van studenten. Heel vaak komt daar ook naakte taferelen en het simuleren van seks bij te kijken. Waarom? En soms draaien die doopsfeesten uit op regelrechte foltering ! Sommige mensen hebben niet veel nodig om de SS uit te hangen en die mensen zitten overal en dus ook in elk leger. Ik zeg dit niet om het goed te praten !

illwill 16 februari 2006 18:15

Citaat:

Geen van de 2. Het is vernederend voor moslim mannen om naakt te verschijnen voor anderen.

longhorn 16 februari 2006 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 1549790)
Geen van de 2. Het is vernederend voor moslim mannen om naakt te verschijnen voor anderen.

Ik ben geen moslim maar loop toch ook niet graag 'in mijnen bloten' te paraderen voor mannen. Jij wel, Illwill?:-)

Apocalyps 16 februari 2006 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1549799)
Ik ben geen moslim maar loop toch ook niet graag 'in mijnen bloten' te paraderen voor mannen. Jij wel, Illwill?:-)

"Illwil raapt nu zeepje op"

Jampie 16 februari 2006 18:40

Citaat:

Dat is gewoon vrijemeningsuiting. ;-)

driewerf 16 februari 2006 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1549393)

Tof...

ja, illwill zit er naast
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 1549790)

Tijdens de Stanford-proef werd het 'gevangen' verboden ondergoed te dragen. Tijdens het latere verloop van het experiment werden sommigen volledig naakt gezet en moesten homoseksuele handelingen verrichten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

en uit de concentratiekampen zij er ook zeer veel foto's gebleven van gevangenen die naakt of kwasinaakt waren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be