Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
(Bericht 1550942)
Met alle respect, maar al was het een gewenste provocatie, dan nog hebben die tulbanden niet het recht ons te dicteren wat wel of niet mogen publiceren.
|
U identificeert zich met de Jyllands-Posten? Wat bizar. Geeft u een krant uit, tekent u cartoons, wordt uw vlag in brand gestoken, hebt u een ambassade in Beiroet? Ik veronderstel van niet. En toch schrijft u dat men 'ons' het recht wil ontzeggen.
Kijk, die krant publiceert de cartoons om rellen uit te lokken. Ik vind dat geen goed idee. Ik ben het daar niet mee eens. Dat Moslims daar woest van worden was niet alleen te voorspellen, het was het hele opzet. En niet om uw vrijheid van menig te beschermen maar om de gemoederen op te hitsen.
De vrijheid van meningsuiting is op vele vlakken beperkt, altijd en daar hebben we geen Moslims voor nodig. Joden kunnen volstaan, zo blijkt uit de wet op het negationisme. Of racisten.
Zo mag je trouwens ook niet zomaar 'brand' roepen in een volle theaterzaal als er geen brand is. Dat is verboden.
Ik vind dat nogal gelijkaardig: je mag namelijk geen paniekreactie veroorzaken omdat je daarmee mensenlevens in gevaar brengt. Ik vind dat verbod dus terecht.
Citaat:
Ongeacht de reden van publicatie, het zijn de fanatici in de moslim gemeenschap die tilt slaan
|
U maakt abstractie van de reden van publicatie. Maar de feiten die ik u geef tonen aan dat de cartoons werden gepubliceerd door Straussiaanse neoconservatieven. Dat zijn fanatici. Hebt u problemen met fanatici die een tulband dragen maar geen problemen met fanatici die een kostuum en stropdas dragen? Het is niet erg verstandig om op dat soort uiterlijkheden af te gaan, kan ik u zeggen.
Citaat:
ik beschouw dat volk als barbaren & idioten.
|
Tja, u
beschouwt zogezegd, maar u heeft waarschijnlijk geen enkel echt contact met 'dat volk' (dat overigens geen volk is maar een religie maar dat terzijde). Als u een aantal Moslims zou leren kennen, dan zou u vaststellen dat 'dat volk' helemaal niet homogeen is, dat dat doorgaans heel gewone mensen zijn met heel gewone verlangens en heel gewone verwachtingen. Ze verschillen niet zoveel van u en mij. De Moslims die ik ken zijn verre van barbaren en idioten.
Citaat:
Weet je wat me respect zou doen hebben voor de moslims? Moesten ze op straat komen & het geweld van die fanatici verwerpen, evenals al die terreur aanslagen.
|
Er zijn nogal wat Moslims die dat doen. Na de aanslagen in Londen en Madrid bijvoorbeeld werd door (ondermeer) Moslims betoogd tegen geweld, oorlog en terrorisme. Maar dat staat niet op de voorpagina van uw gazet en op VTM ziet u zo iets ook niet natuurlijk.
U kan trouwens niet van de Moslims verwachten dat ze het gerechtvaardigd en overigens zeer heroisch verzet in Palestina en Irak tegen de Israelische en VS-moordmachine verwerpen. Dat verzet is legitiem en noodzakelijk. Het gaat over hun geboortegrond, hun grondstoffen, hun levensbehoud, hun economie en hun voortbestaan. Ze hebbn het recht zich te verzetten tegen illegale bezettingen. En mijn steun hebben ze ook, al zijn ze daar vet mee.
Overigens verwerpt het Iraaks Verenigd Verzet de aanslagen die door de zgn. Al-Qaeda in Irak worden gepleegd op burgers, tegen Moskeeën, op markten, enzomeer. Het Verzet heeft al meerdere malen gevochten tegen aanhangers van Al-Qaeda waarvan ze vermoeden dat die heel andere belangen hebben dan de bevrijding van Irak.
Citaat:
het zijn de moslims die zowiezo de "slechten" zijn, aangezien ze onze vrijheden willen beperken.
|
Tja dé Moslims zijn de slechten. Het is nu precies de bedoeling van de door de neoconservatieven via de cartoons uitgelokte rel, dat u dat zou zeggen en geloven. Daarmee steunt u direct de oorlogen die de imperialisten tegen "dé slechten" aan het voeren zijn. Dat er onder die "slechten" dan duizenden onschuldige slachtoffers vallen, vrouwen en kinderen ondermeer, daar heeft u natuurlijk geen uitstaans mee want het zijn "slechten" die "onze" vrijheden willen aanvallen.
Ik identificeer mij niet met Bush en niet met rechtse kranten die conflicten graag op de spits drijven. Ik identificeer me met onschuldige, machteloze kinderen, met moeders die van dat soort conflicten het slachtoffer zijn. Ik ben geen rechtse gazet die bewust en doelgericht Moslims wil kwetsen en ik beschouw dat ook niet als mijn vrijheid. Het is een beetje als Bush die na 11 september zei dat "our way of life" werd aangevallen. Maar "the American way" is absoluut niet de mijne en ik voel me dus noch door Moslims noch door Al Qaeda geviseerd.
De vijanden zijn zij die dit conflict genereren en die u en mij als goedgelovig kannonnenvlees willen gebruiken om hun conflicten uit te vechten. Als u daarin mee wil draaien, moet u dat vooral doen. Ik pas even...