Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ,,Gratis openbaar vervoer werkt niet'' volgens VLD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46147)

duveltje382 18 februari 2006 15:51

,,Gratis openbaar vervoer werkt niet'' volgens VLD
 
OOSTENDE - De VLD gelooft niet in de gratispolitiek in het openbaar vervoer. De liberalen pleiten wel voor een verbetering van de Belgische transportinfrastructuur. ,,We moeten durven nadenken over ingrijpende infrastructuurwerken om de capaciteit te verhogen, zowel voor waterwegen, het spoor als voor het wegennet.'' Dat zei Jean-Marie Dedecker zaterdag op de studiedag van VLD-Vivant over mobiliteit. Dedecker zit het congres voor. Het enfant terrible van de VLD verwees onder meer naar ,,wegen op poten'' op de grote assen zoals Antwerpen-Brussel of de Brusselse ring. Dedecker pleitte voor streefcijfers inzake mobiliteit. Zo zou iemand bij normale omstandigheden - geen ongevallen, wegenwerken of slecht weer - tijdens de spits niet langer dan 45 minuten over 50 kilometer snelweg mogen doen. In een stedelijk gebied mag een traject tijdens de spits maximaal dubbel zo lang duren als buiten de spits. Dedecker trok ook de gratispolitiek in het openbaar vervoer in twijfel. Volgens hem kost het fileleed onze economie jaarlijks 150 miljoen euro. ,,Alle ministers van Mobiliteit - of is het van Immobiliteit? - werden geleverd door de socialistische zuil en we staan met zijn allen stil.'' VLD-voorzitter Bart Somers zat op dezelfde lijn. Hij pleitte voor een driesporenbeleid inzake mobiliteit: een andere organisatie van het openbaar vervoer, de capaciteit van de infrastructuur verhogen en het werk naar de mensen brengen. Het openbaar vervoer moet voor Somers anders en beter georganiseerd worden. Een treinrit start meestal in de wagen, maar de burger krijgt zijn wagen niet kwijt aan het station en de stationsbuurt is verloederd. Inzake infrastructuur pleitte Somers ervoor om de missing links sneller weg te werken. Telewerken De VLD wil voorts ook het werk naar de mensen brengen. Dat kan door systemen van telewerken, maar ook door het decentraliseren van overheidsdiensten zodat de ambtenaren niet dagelijks naar Brussel moeten pendelen. Voor de VLD is er nood aan één overheid als regisseur inzake mobiliteit. Vlaanderen moet het voortouw kunnen nemen in de discussie over de infrastructuur en mobiliteit. Bron:DS Gedaan met het gratis verhaal van stievie wonder,Dedecker komt

PelgrimForever 18 februari 2006 21:45

de "discussie" wordt gevoerd in
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46153

alvast 1 overbodige topic minder.

duveltje382 18 februari 2006 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever (Bericht 1552513)
de "discussie" wordt gevoerd in
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46153

alvast 1 overbodige topic minder.

He jong ik ben die discutie wel begonnen om 15.51uur. Dat is weer iets nieuw 5 uur later starten met een topic en dan durven verwijten? Stop het laatste topic dan hé . Wat is dat nu?????????????

PelgrimForever 19 februari 2006 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1552542)
He jong ik ben die discutie wel begonnen om 15.51uur. Dat is weer iets nieuw 5 uur later starten met een topic en dan durven verwijten? Stop het laatste topic dan hé . Wat is dat nu?????????????

Wat is het belangrijkst ?

Dat UW TOPIC aandacht trekt
of
dat HET ONDERWERP word besproken (efficiënt op 1 plaats)

Ego vs orde en efficiëntie.

Noorman 19 februari 2006 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever (Bericht 1552764)
Wat is het belangrijkst ?

Dat UW TOPIC aandacht trekt
of
dat HET ONDERWERP word besproken (efficiënt op 1 plaats)

Ego vs orde en efficiëntie.

Met andere woorden, het topic mag nog 12 keer opgestart worden ! De identiteit van de starter bepaalt wie "heilig" is :) De rest zijn egotrippers :)

Schitterend staaltje van jouw politiek denken, Pelgrim :)

Noorman

duveltje382 19 februari 2006 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorman (Bericht 1552951)
Met andere woorden, het topic mag nog 12 keer opgestart worden ! De identiteit van de starter bepaalt wie "heilig" is :) De rest zijn egotrippers :)

Schitterend staaltje van jouw politiek denken, Pelgrim :)

Noorman

Och laat het toch zo,De vraag was gewoon waarom dat gratis openbaar vervoer niet kon volgens de VLD?
Er kwam gewoon geen antwoord vandaar mijn reactie

Bhairav 19 februari 2006 12:58

Ik vind da't gratis moe zijn, ik ben da dokken beu.

cookie@vws 19 februari 2006 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1552963)
Och laat het toch zo,De vraag was gewoon waarom dat gratis openbaar vervoer niet kon volgens de VLD?
Er kwam gewoon geen antwoord vandaar mijn reactie

Omdat sociaal voelenden binnen de VLD zo zeldzaam te vinden zijn als chemische wapens in Irak misschien? Het is m.a.w. makkelijk te stellen de boel af te schaffen met een mercedes of bmw onder uw kont....

PelgrimForever 20 februari 2006 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorman (Bericht 1552951)
Met andere woorden, het topic mag nog 12 keer opgestart worden ! De identiteit van de starter bepaalt wie "heilig" is :) De rest zijn egotrippers :)

Schitterend staaltje van jouw politiek denken, Pelgrim :)

Noorman

Ik ga op onregelmatige tijden op zoek naar nieuwe topics,
en raar maar waar, ik begin met wat er op dat moment bovenaan staat
en werk me zo naar onderaan de lijst tot ik het weer eens welletjes vindt.

En soms kom je er wel eens op dat er heel recente topics over hetzelfde gaan.
De kortste moet er dan maar aan geloven ;-)

Havana 20 februari 2006 16:34

Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven.
Ook in telewerken zit toekomst.

Aansluitend:
Vivant-voorman Duchâtelet wil in elke gemeente zogenaamde Vlaamse Huizen openen. Daar zouden dan de ambtenaren werken, die nu dagelijks naar Brussel pendelen...

Bobke 20 februari 2006 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever (Bericht 1552764)
Wat is het belangrijkst ?

Dat UW TOPIC aandacht trekt
of
dat HET ONDERWERP word besproken (efficiënt op 1 plaats)

Ego vs orde en efficiëntie.

Dat men onmogelijk kan weten dat er later nog iemand een topic over dat onderwerp gaat starten.
Het is dus de taak van een topicstarter na te gaan of er reeds een topic over dat onderwerp bestaat. Ge moet dus uw pijlen richten op degene die de tweede topic startte.

soulwaxxx 20 februari 2006 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1554425)
Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven.
Ook in telewerken zit toekomst.

Aansluitend:
Vivant-voorman Duchâtelet wil in elke gemeente zogenaamde Vlaamse Huizen openen. Daar zouden dan de ambtenaren werken, die nu dagelijks naar Brussel pendelen...

Ik hoor nu al hordes VlaamsBlokkers klaarkomen op de naam alleen:lol:

maarte 20 februari 2006 18:20

volgens mijn prof economie die ook verkeerskunde geeft, zit het openbaar vervoer niet goed in elkaar. Bussen zijn te vervuilend en inefficient, een groot deel rijd immers leeg rond

Heftruck 20 februari 2006 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1554425)
Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven.
Ook in telewerken zit toekomst.

Aansluitend:
Vivant-voorman Duchâtelet wil in elke gemeente zogenaamde Vlaamse Huizen openen. Daar zouden dan de ambtenaren werken, die nu dagelijks naar Brussel pendelen...

Een mooi idee. Aangezien er enorm veel overheidsambtenaren zijn in België, kunnen we daar al wat verkeersellende besparen. Terwijl ik deze maatregel toejuich, vind ik ook dat het nog grootschaliger kan dmv van een betere spreiding van de economische activiteit. Dat is echter een moeilijker opgave. Daarnaast geloof ik sterk in telewerken. Er dient een duidelijke wetgeving te komen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1554615)
volgens mijn prof economie die ook verkeerskunde geeft, zit het openbaar vervoer niet goed in elkaar. Bussen zijn te vervuilend en inefficient, een groot deel rijd immers leeg rond

En gelijk heeft hij. Gisteren nog verbaasde ik mij over het aantal lege of nauwelijks gevulde bussen. Ik vroeg mij af of het niet beter kan door kleinere bussen te gaan gebruiken en grotere capaciteit enkel in te zetten tijdens de zogenaamde piekuren. Vooral in een binnenstad waar het regelmatig moeilijk manouvreren voor bussen is, kan dat al onmiddelijk voordeel opleveren. Een verdere stap zou het liberaliseren van het openbaar vervoer zijn, maar dan wel met overheidscontracten (maximumprijs, beschikbaarheid, etc).

Een derde idee zit enkel nog in de verre denkfase, doch zou het eens uitgevoerd al meteen effect kunnen geven. Eerst waren een stoomtreinen, dan elektrische treinen en magnetische treinen zijn de volgende logische stap. De MagLev-trein, waarmee volop geëxperimenteerd wordt in Azie maar ook al in Duitsland, zouden de efficiëntie kunnen verhogen en de pendeltijd kunnen verlagen. Vooral tussen steden treedt het voordeel dan op. Daarentegen kost zulk een stap weer een hele hoop geld. 'k Denk dat het een investering is die op lange termijn zeker terugbetaalt.

FJL 21 februari 2006 01:24

Gratis bestaat niet. Of toch zeker niet in deze context...

Mosasaurus 21 februari 2006 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever (Bericht 1552764)
Wat is het belangrijkst ?

Dat UW TOPIC aandacht trekt
of
dat HET ONDERWERP word besproken (efficiënt op 1 plaats)

Ego vs orde en efficiëntie.

Misschien is het belangrijker dat U aandacht krijgt?

PelgrimForever 22 februari 2006 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 1555486)
Misschien is het belangrijker dat U aandacht krijgt?

Mijn egocentrisch karakter is in binnen en buitenland berucht en beroemd ;-)

Casca 22 februari 2006 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 1554615)
volgens mijn prof economie die ook verkeerskunde geeft, zit het openbaar vervoer niet goed in elkaar. Bussen zijn te vervuilend en inefficient, een groot deel rijd immers leeg rond

Als ik met mijn abonnement van de lijn gratis de taxi naar huis kan nemen is het voor mij ook goed hoor 8)

TomT 23 februari 2006 06:15

Openbaar vervoer is voor mietjes en mensen met wormen in hun hoofd, laat de rest hier dan ook buiten. Openbaar vervoer is nooit een succes geweest en zal het ook nooit worden, iedereen neemt gewoon de vrijheid in handen en kiest zelf naar waar hij wil en wanneer hij dat wil.

duveltje382 23 februari 2006 06:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomT (Bericht 1557847)
Openbaar vervoer is voor mietjes en mensen met wormen in hun hoofd, laat de rest hier dan ook buiten. Openbaar vervoer is nooit een succes geweest en zal het ook nooit worden, iedereen neemt gewoon de vrijheid in handen en kiest zelf naar waar hij wil en wanneer hij dat wil.

Ja jong, dus al die 80 jarige terug in de auto, of smorgens in Antwerpen geen tram3 meer laten rijden, dan zit de stad Antwerpen vast en dan ben jij je vrijheid ook kwijt? Wees maar blij dat er nog mietjes zijn dus hé


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be