![]() |
,,Gratis openbaar vervoer werkt niet'' volgens VLD
OOSTENDE - De VLD gelooft niet in de gratispolitiek in het openbaar vervoer. De liberalen pleiten wel voor een verbetering van de Belgische transportinfrastructuur. ,,We moeten durven nadenken over ingrijpende infrastructuurwerken om de capaciteit te verhogen, zowel voor waterwegen, het spoor als voor het wegennet.'' Dat zei Jean-Marie Dedecker zaterdag op de studiedag van VLD-Vivant over mobiliteit. Dedecker zit het congres voor. Het enfant terrible van de VLD verwees onder meer naar ,,wegen op poten'' op de grote assen zoals Antwerpen-Brussel of de Brusselse ring. Dedecker pleitte voor streefcijfers inzake mobiliteit. Zo zou iemand bij normale omstandigheden - geen ongevallen, wegenwerken of slecht weer - tijdens de spits niet langer dan 45 minuten over 50 kilometer snelweg mogen doen. In een stedelijk gebied mag een traject tijdens de spits maximaal dubbel zo lang duren als buiten de spits. Dedecker trok ook de gratispolitiek in het openbaar vervoer in twijfel. Volgens hem kost het fileleed onze economie jaarlijks 150 miljoen euro. ,,Alle ministers van Mobiliteit - of is het van Immobiliteit? - werden geleverd door de socialistische zuil en we staan met zijn allen stil.'' VLD-voorzitter Bart Somers zat op dezelfde lijn. Hij pleitte voor een driesporenbeleid inzake mobiliteit: een andere organisatie van het openbaar vervoer, de capaciteit van de infrastructuur verhogen en het werk naar de mensen brengen. Het openbaar vervoer moet voor Somers anders en beter georganiseerd worden. Een treinrit start meestal in de wagen, maar de burger krijgt zijn wagen niet kwijt aan het station en de stationsbuurt is verloederd. Inzake infrastructuur pleitte Somers ervoor om de missing links sneller weg te werken. Telewerken De VLD wil voorts ook het werk naar de mensen brengen. Dat kan door systemen van telewerken, maar ook door het decentraliseren van overheidsdiensten zodat de ambtenaren niet dagelijks naar Brussel moeten pendelen. Voor de VLD is er nood aan één overheid als regisseur inzake mobiliteit. Vlaanderen moet het voortouw kunnen nemen in de discussie over de infrastructuur en mobiliteit. Bron:DS Gedaan met het gratis verhaal van stievie wonder,Dedecker komt
|
de "discussie" wordt gevoerd in
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46153 alvast 1 overbodige topic minder. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat UW TOPIC aandacht trekt of dat HET ONDERWERP word besproken (efficiënt op 1 plaats) Ego vs orde en efficiëntie. |
Citaat:
Schitterend staaltje van jouw politiek denken, Pelgrim :) Noorman |
Citaat:
Er kwam gewoon geen antwoord vandaar mijn reactie |
Ik vind da't gratis moe zijn, ik ben da dokken beu.
|
Citaat:
|
Citaat:
en raar maar waar, ik begin met wat er op dat moment bovenaan staat en werk me zo naar onderaan de lijst tot ik het weer eens welletjes vindt. En soms kom je er wel eens op dat er heel recente topics over hetzelfde gaan. De kortste moet er dan maar aan geloven ;-) |
Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven.
Ook in telewerken zit toekomst. Aansluitend: Vivant-voorman Duchâtelet wil in elke gemeente zogenaamde Vlaamse Huizen openen. Daar zouden dan de ambtenaren werken, die nu dagelijks naar Brussel pendelen... |
Citaat:
Het is dus de taak van een topicstarter na te gaan of er reeds een topic over dat onderwerp bestaat. Ge moet dus uw pijlen richten op degene die de tweede topic startte. |
Citaat:
|
volgens mijn prof economie die ook verkeerskunde geeft, zit het openbaar vervoer niet goed in elkaar. Bussen zijn te vervuilend en inefficient, een groot deel rijd immers leeg rond
|
Citaat:
Citaat:
Een derde idee zit enkel nog in de verre denkfase, doch zou het eens uitgevoerd al meteen effect kunnen geven. Eerst waren een stoomtreinen, dan elektrische treinen en magnetische treinen zijn de volgende logische stap. De MagLev-trein, waarmee volop geëxperimenteerd wordt in Azie maar ook al in Duitsland, zouden de efficiëntie kunnen verhogen en de pendeltijd kunnen verlagen. Vooral tussen steden treedt het voordeel dan op. Daarentegen kost zulk een stap weer een hele hoop geld. 'k Denk dat het een investering is die op lange termijn zeker terugbetaalt. |
Gratis bestaat niet. Of toch zeker niet in deze context...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Openbaar vervoer is voor mietjes en mensen met wormen in hun hoofd, laat de rest hier dan ook buiten. Openbaar vervoer is nooit een succes geweest en zal het ook nooit worden, iedereen neemt gewoon de vrijheid in handen en kiest zelf naar waar hij wil en wanneer hij dat wil.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be