Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46181)

Turkse Nederlander 19 februari 2006 19:41

Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd..

Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

Duvelke 19 februari 2006 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever (Bericht 1553468)
Waarom zijn de rechtse forumleden niet zo verontwaardigd over de martelingen en vernederingen van moslims in Abu Graibb en Guantanamo Bay?

ge kent ze toch..eigen volk eerst:roll: enkel dat telt bij die mannen

Gorefest 19 februari 2006 19:52

Citaat:

Correctie: waarom ligt er niemand wakker van ? Ook de moslims zelf niet; want die vinden cartoons véél belangrijker dan menselijk leed.
Het is niet omdat ik geen gebouwen in brand steek of moorden pleeg dat ik zulke praktijken goedkeur.

De schoofzak 19 februari 2006 19:52

Citaat:

Ik had liever gehad dat je hier extreem-rechtse forumleden bevroeg, in plaats van rechtse zonder meer.
Zelfs al beschouw ik mezelf als NVA-stemmer eer centrum dan rechts.

Knuppel 19 februari 2006 20:15

Citaat:

Is dat zo?

Waarom zijn de Turken trouwens evenmin verontwaardigd over de martelingen van koerdische moslims in hun eigen gevangenissen?

Mosasaurus 19 februari 2006 20:18

Citaat:

omdat wij wel varkensvlees mogen eten en we wel verontwaardigd waren tijdens 9/11, Madrid en Londen

Thai 19 februari 2006 20:25

Citaat:

wat een domme opmerking !

kan ik beter ....

waarom zijn linkse forumleden niet verontwaardigd dat oude vrouwtjes op klaar lichte dag overvallen worden ?

en nu jij ....

MT 19 februari 2006 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thai (Bericht 1553540)
wat een domme opmerking !

kan ik beter ....

waarom zijn linkse forumleden niet verontwaardigd dat oude vrouwtjes op klaar lichte dag overvallen worden ?

en nu jij ....

Die zit...:thumbsup:

stab 20 februari 2006 06:07

Citaat:

Omdat dat peanuts is in vergelijking met wat met Westerlingen gebeurt als ze in handen komen van moslimterroristen, zeker?
Simpel, eh.

carlgustaaf 20 februari 2006 07:11

Citaat:

Zijn de Turken er verontwaardigt over hoe onmenselijk het er in hun gevangenissen aan toe gaat?Ooit zat ik eens in een cel met een Turk (in België), meneer zat voor een gewapende overval, en had reeds gevangenis-ervaring in een half dozijn landen.Volgens hem waren de "beste" gevangenissen de Zwitserse, en Zweedse, proper, goed voedsel, veilig (in verband met de mede-gevangenen EN de cipiers), daarna de Nederlandse, België was niet mis, Spanje en Italië kwamen achteraan huppelen, maar de vreselijkste gevangenissen waren in het thuisland: Turkije...wil je eten, moet je betalen, heb je geen geld , moet je je zelf nuttig maken voor de mede-gevangenen, je kunt lijfwacht spelen, als je een "straffe gast " bent, ofwel je prostitueren.Maar dan moet je een deel van de opbrengst aan een pooier geven, net zoals buiten, op straat.Zwakkelingen worden sowieso automatisch verkracht.Gevechten en moorden zijn binnen de muren schering en inslag, en de cipiers ultra-brutaal.Amper beter als de wilde dieren die ze bewaken, en die in ieder geval niets anders respekteren als geweld...Verder zijn deze oorden vuil en smerig, hygiëne kennen ze niet, en véél mensen worden ziek.Erger dan de jungle dus, want in de jungle kan je tenminste nog vluchten, hier zit je vast.
Liggen de Turken daar wakker van?

SirGalahad_ 20 februari 2006 08:32

Citaat:

Is dat zo?

Waarom zijn de Turken trouwens evenmin verontwaardigd over de martelingen van koerdische moslims in hun eigen gevangenissen?
Die zit! :thumbsup:

Ik heb ooit eens een boek gelezen van een Turkse soldaat die in de onbestaande martelkamers tot beul werd opgeleid. (kan me de titel nu niet onmiddelijk herinneren... iets met Farçek of zo...)
Straven boek alleszins...

garfield 20 februari 2006 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 1553532)
omdat wij wel varkensvlees mogen eten en we wel verontwaardigd waren tijdens 9/11, Madrid en Londen

Integenstelling tot de palestijnen op 11/9/2001 dansen wij niet op de straten bij het zijn van deze beelden 8)

Amon_Re 20 februari 2006 11:11

Citaat:

Wie zegt dat ze niet verontwaardigd zijn? Omdat ze het kot niet afbreken?

slegie 20 februari 2006 11:44

Citaat:

U denkt zeker dat alle rechtse forum leden ziekelijke neo-nazi's zijn of van dat marginaal volk waar even achterlijk is als de extremistische moslims??

Niet iedere persoon die voor een stuk voor zijn eigen volk opkomt is per definitie een barbaars die niks liever doet dan zijn vijanden vernederen en martelen.

Lof der Zotheid 20 februari 2006 11:51

Citaat:

Waarom zijn de Turken niet verontwaardigd over wat de Koerden (zelf moslims!) wordt aangedaan? Waarom zijn de rechtgeaarde moslims niet verontwaardigd over wat moslims hun mede-moslims in Darfur aandoen enkel omwille van een wat donkerdere huidkleur?

Geertje 20 februari 2006 12:15

Citaat:

Heel eenvoudig.

Omdat ze niet gehersenspoeld zijn en weten dat in bijna alle Islamlanden het nog veel erger is met de mensenrechten, en dat in deze Islamlanden vooral onschuldige mensen zwaar menshandeld worden zonder enige vorm van proces.

Bobke 20 februari 2006 12:27

Citaat:

De schuldigen zullen gestraft worden.
Dat lijkt mij nuttiger dan wat ambassades te gaan platbranden.
Bovendien gaat het waarschijnlijk over misdadigers die een hoop onschuldigen om zeep hielpen zonder dat de moslim daar verontwaardigd over waren.

Knuppel 20 februari 2006 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 1554117)
De schuldigen zullen gestraft worden.
Dat lijkt mij nuttiger dan wat ambassades te gaan platbranden.
Bovendien gaat het waarschijnlijk over misdadigers die een hoop onschuldigen om zeep hielpen zonder dat de moslim daar verontwaardigd over waren.

Die zit pas goed.

Phrea|K 20 februari 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 1554100)
Heel eenvoudig.

Omdat ze niet gehersenspoeld zijn en weten dat in bijna alle Islamlanden het nog veel erger is met de mensenrechten, en dat in deze Islamlanden vooral onschuldige mensen zwaar menshandeld worden zonder enige vorm van proces.

Idd. Er is een verschil tussen niet verontwaardigd zijn en je niet laten meeslepen door selectieve verontwaardiging.

kelt 20 februari 2006 14:46

Als eerder rechtsgezind forumpersoon kan ik forumpersoon Turk4Ever mededelen hoogst verontwaardigd te zijn aangaande IEDERE schending van elementaire mensenrechten,dus ook,specifiek,dit hoogst onprofessioneel,nutteloos en beestachtig gedrag van enkele (lees:ENKELE) VS- en Britse militairen.... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be