Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   boycot chacha (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46241)

Fred Kroket 21 februari 2006 11:42

boycot chacha

Heeft u de laatste radio reclame al gehoord van chacha, over de splitsing van brussel halle vilvoorde?

Deze reclame maakt deek uit van een reeks en is volgens mij denigrerend en ergerlijk voor de inwoners van de vlaamse rand.

Daarom zou een boycot niet misplaatst zijn.

:twisted: We zouden natuurlijk zoals de moslims de fabrieken gaan platbranden, maar dat is geen teken van beschaving, niet waar :twisted:

Kim 21 februari 2006 11:43

Ik heb de spot nog niet gehoord...

Wat werd er gezegd?

Hans1 21 februari 2006 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket (Bericht 1555452)
Heeft u de laatste radio reclame al gehoord van chacha, over de splitsing van brussel halle vilvoorde?

Deze reclame maakt deek uit van een reeks en is volgens mij denigrerend en ergerlijk voor de inwoners van de vlaamse rand.

Daarom zou een boycot niet misplaatst zijn.

:twisted: We zouden natuurlijk zoals de moslims de fabrieken gaan platbranden, maar dat is geen teken van beschaving, niet waar :twisted:

Dat laatste zou inderdaad iets voor uw soort zijn. Extremisten aller landen, verenig u en strijd tegen de vrijheid van meningsuiting !;-)

jOOSt 21 februari 2006 12:26

Ik mag dat niet eten: Chacha is namelijk "enkel voor echte Belgen".
http://forum.politics.be/showthread.php?p=1103212

van Maerlant 21 februari 2006 19:52

Tegenwoordig 'enkel voor gebelgden'. Wat is in godsnaam een 'gebelgde'?
Wat zeggen ze op de radio?

Knuppel 21 februari 2006 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1555509)
Dat laatste zou inderdaad iets voor uw soort zijn. Extremisten aller landen, verenig u en strijd tegen de vrijheid van meningsuiting !;-)

Tiens was jij het niet die dreigde met Waalse boycot van Vlaamse produkten indien Vlaanderen zijn gang zou gaan?

Niet dat dit de vrijheid van meningsuiting beperkt. De Moslims dreigen daar ook mee tegenover Denemarken tegenwoordig. Wat niet wil zeggen dat ze daarmee die cartoons verboden hebben of kunnen verbieden.

Als de Vlamingen in de rand zich idd storen aan die reclame moeten ze maar doen wat ze nodig vinden. Ik heb dat ook al gedaan met storende reclame op radio en zelfs tv door zowel radio en tv als de betrokken firma aan te schrijven, en dit in samenwerking met anderen. Bij de Vlaamse Beweging heette dat destijds de '17 frank actie'. De waarde van een toenmalige postzegel. Maar ook op mijn eentje ondernam ik actie. En met succes.

Geertje 21 februari 2006 20:22

Ik boycot afbeeldingen van Mohammed afkomstig uit Iran en Saoudi-Arabië. :-)

Jan van den Berghe 21 februari 2006 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1556041)
Wat zeggen ze op de radio?

Blijkbaar weten de makers dat niet, want "gebelgd" betekent "verontwaardig", "kwaad", "boos"... "Gebelgden" zijn dus boze, kwade, verontwaardigde mensen.

Knuppel 21 februari 2006 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1556111)
Blijkbaar weten de makers dat niet, want "gebelgd" betekent "verontwaardig", "kwaad", "boos"... "Gebelgden" zijn dus boze, kwade, verontwaardigde mensen.

Je méént het toch niet dat er daarmee reclame gemaakt wordt?

Elke Vlaming kent toch de betekenis van 'gebelgd zijn'?

van Maerlant 21 februari 2006 21:10

Citaat:

Hahaha, eigenlijk wel een mooi, passend woord voor mensen als hans en bobby van geel, hoewel 'gefrustreerd' er dan ook zeker bij zou moeten horen.

Foreigner 21 februari 2006 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1555509)

Tja, we weten dat jij tot een heeeel andere soort behoort. Maar geen zorgen, Hans1. Vroeg of laat zie je HET LICHT wel:lol: .

Foreigner 21 februari 2006 21:50

Citaat:

Ik heb altijd gemeend dat gebelgd zijn betekent dat je als kiezer door de politici een oor is aangenaaid middels de meest fantastische en niet na te komen verziekings, pardon, verkiezings:-D beloften.

Tantist 22 februari 2006 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1556041)

Gebelgd zijn is "ne mutte zijn" imho. Stom koopvee dat niet te veel nadenkt.

Die Chacha reeks is trouwens een mooi staaltje van waar België voor staat, cfr. de chichi madam...

Patriot! 22 februari 2006 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1556225)
Hahaha, eigenlijk wel een mooi, passend woord voor mensen als hans en bobby van geel, hoewel 'gefrustreerd' er dan ook zeker bij zou moeten horen.

Kom, kom, beetje vriendelijk blijven hé VM ;)

Zeno! 22 februari 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1556746)
Gebelgd zijn is "ne mutte zijn" imho. Stom koopvee dat niet te veel nadenkt.

Idd. "Ik zen nen belleg want da staat toch oep maane pas hee"

Hans1 22 februari 2006 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner (Bericht 1556326)
Tja, we weten dat jij tot een heeeel andere soort behoort. Maar geen zorgen, Hans1. Vroeg of laat zie je HET LICHT wel:lol: .

Het licht van de TV-spots? Ik hoop het.:-D

Patriot! 22 februari 2006 14:39

Die spots zijn bij de haren getrokken en de grappen zijn flauw, maar ze staan toch kilometers dichter bij het volk dan de separatistische politieke kaste.

Tantist 22 februari 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1557000)
Het licht van de TV-spots? Ik hoop het.:-D

Als jij eens iets zinnigs zou zeggen, zou je al wat interessanter worden voor de camera's. Probeer eens een massabetoging te organiseren of zo, of een belgicistische ijzerbedevaart...

Tantist 22 februari 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1557043)
Die spots zijn bij de haren getrokken en de grappen zijn flauw, maar ze staan toch kilometers dichter bij het volk dan de separatistische politieke kaste.

Bij madam chichi? Dat is inderdaad uw kiespubliek he... Madam Chichi uit Knokk'

Hans1 22 februari 2006 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1557167)
Als jij eens iets zinnigs zou zeggen, zou je al wat interessanter worden voor de camera's. Probeer eens een massabetoging te organiseren of zo, of een belgicistische ijzerbedevaart...

Zelfs het VB met massale media-aandacht en miljoenen euro's is zelfs niet in staat om een massa-betoging te organiseren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be