Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom hoor ik minister van mobiliteit nu niet ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4626)

ICE-MAN 17 juli 2003 16:45

Er is momenteel een bedrijf in luxemburg die een auto op de markt heeft gebracht waarvan de aandrijving werkt op luchtdruk, niks vervuilend dus, niks dure benzine, niks lawaai, en even betaalbaar en even gebruiksvriendelijk als de huidige wagens.......
Zijn onze ministers bang dat ze de inkomsten van de accijnzen op brandstof gaan verliezen ? :wink:

Freddie 17 juli 2003 16:49

En welke energie werd gebruikt om die lucht onder druk te zetten?

Johan C. 17 juli 2003 16:50

Daar heeft u gelijk in. Alleen moet u niet de indruk wekken dat het ligt aan de huidige minister van mobiliteit. De alternatieven zijn al jaren voorhanden maar er is nog geen enkele regering in geen enkel land geweest die zijn schouders daar onder heeft durven zetten. In Vlaanderen heeft het bedrijf ecopower de know-how om dieselmotoren om te zetten naar motoren die kunnen rijden op plantenolie (frituurafval). De regeringen durven deze doos van pandora (nog niet?) openen.

Antoon 17 juli 2003 16:50

Is er ergens een web site waar wij hier meer informatie over kunnen vinden?

ICE-MAN 17 juli 2003 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie
En welke energie werd gebruikt om die lucht onder druk te zetten?

Elektriciteit voor een bedrag van 2 (twéé) euro voor een volle tank waarmee je 200 kilometer kan bollen...... :wink:
Als je het handig speelt betaal je zelf gééne kneit, want met de perslucht systemen waarmee ze in een benzinnestation je banden oppompen vult ge de tank "gratis"(op iemand anders zijn kosten) in drie minuten ! :P

Johan C. 17 juli 2003 16:57

Hier vindt u alvast nederlandstalige info inzake een motor op plantenolie.

http://www.ecopower.be/motor_op_plantenolie.htm

ICE-MAN 17 juli 2003 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Daar heeft u gelijk in. Alleen moet u niet de indruk wekken dat het ligt aan de huidige minister van mobiliteit. De alternatieven zijn al jaren voorhanden maar er is nog geen enkele regering in geen enkel land geweest die zijn schouders daar onder heeft durven zetten. In Vlaanderen heeft het bedrijf ecopower de know-how om dieselmotoren om te zetten naar motoren die kunnen rijden op plantenolie (frituurafval). De regeringen durven deze doos van pandora (nog niet?) openen.

frietvet is wél belastend voor 't milieu....... perslucht niet, je uitstoot is immers "lucht" :!:

Johan C. 17 juli 2003 17:00

Citaat:

frietvet is wél belastend voor 't milieu....... perslucht niet, je uitstoot is immers "lucht"
Rustig maar, lees eerst eens het artikel in mijn link. Ik heb nog helemaal niet gesproken over de emissie.

ICE-MAN 17 juli 2003 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

probeer deze link effe........ 't is wel "en français" maar de uitvinder is dan ook wel een fransman en het produkt is reeds te koop in Luxemburg !

http://www.mdi.lu/fr/vehicules/citycats.php

Jo Laweit 17 juli 2003 17:32

't is alvast een aanrader voor onze ministers :lol:
géén dikke Audi of Mercedessen, niks BMW-serie :lol:
een autooken op puur lucht, om 't goed voorbeeld te geven :lol:
en lekker goedkoop, want ze zullen niet meer geflitst worden aan 160 per uur :lol:
Big Fat Louis zijn karreke zal goed vol zitten :lol: :lol: :lol: :lol:

maddox 17 juli 2003 18:30

Effe gekeken.
Dit luchtkarretje is zeer beperkt ,en is meer een 4 persoons Ligiertje.
25Pk, ik heb met brommers gereden met meer PK.
Idealerwijze actieradius van 200Km, als je stadsverkeer doet.
Ik raad je niet aan op de snelweg te komen, sterker nog, ik zou het verbieden.

Opladen , met een bijgekochte compressor op 220V duurt het 5 en half uur, een duurdere versie, met de 400V compressor duurt het 3.5 uur.
Een hogedrukstation, zoals ik een heb, die kan het op 3 minuten.Waarom, omdat zo'n station 3 uur een hogedruktank kan laden, die dan in 1 klap de tanks in de wagen kan vullen.
Dus dat benzinestationladen is een misverstand.
Gasdruk als krachtbron is een stuk van mijn hobby, dus weet ik er toch iets van.

Als ze druktanks tot 600 bar(zoals waterstof Slushtanks)met een vloeibaar gemaakt gas zouden durven gebruiken word het wel een leuke techniek.

Renaud 17 juli 2003 18:41

Er bestaan toch ook motoren die functioneren op water?
Toch geen big news?

maddox 17 juli 2003 23:02

Renaud, ik ben een beetje onderlegd.
Ik kan zo 4 of 5 technieken uitleggen voor wateraangedreven motoren.

1 probleem, de omzetting van energie is zo oneconomisch of milieu onverantwoord dat het niet leuk is. Noch voor de gebruiker, noch voor het milieu, maar naturlijk wel voor de staat.

Jan van den Berghe 18 juli 2003 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Over het rijden met koolzaadolie is er heel veel te lezen op allerlei Duitse webstekken. Tik gewoon in Google "pflanzenöl" en "wagen", en je krijgt heel veel informatie.

Jan van den Berghe 18 juli 2003 07:36

Is het wel toegelaten om in België met dergelijke luchtaangedreven dingen rond te toeren?

ICE-MAN 18 juli 2003 08:19

Hou ons ministers maar goed in de gaten..... :o
Als die klojo's gaan weten dat ge met "lucht" kunt bollen
zullen ze rap wel 't één of 't ander wetje ineensteken
om ons te belasten op "lucht"...... 8O
en gezien een volwassen persoon (de sigarettenrokende medemens met longkanker niet te na gesproken) ongeveer 28.000 liter lucht per 24 uur in- en uitademt, gaat ons dat nog een ferme lap kosten ! :roll:

maddox 18 juli 2003 16:43

Mr Van Den Berge, als die firma een homologatie heeft gekregen voor die wagentjes, mag je dat.
Maar ik vermoed, onze bureaucratie kennende, dat er zoveel papierwerk achter zit, en zoveel extra testen dat die firma die dingetjes moet verkopen aan een prijs die niet misstaat bij een grote middenklasser.

Of dat de bevoorrading met Lucht een dik probleem blijft
, je kan het namelijk niet met het 10 bas max van een benzinestation bandenpomper.

Renaud 18 juli 2003 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Renaud, ik ben een beetje onderlegd.
Ik kan zo 4 of 5 technieken uitleggen voor wateraangedreven motoren.

1 probleem, de omzetting van energie is zo oneconomisch of milieu onverantwoord dat het niet leuk is. Noch voor de gebruiker, noch voor het milieu, maar naturlijk wel voor de staat.

Zijn die motoren op basis van water wel verantwoord?
Anders gezegd; zit er toekomstmuziek in?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be