Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Zou dit ook mogen ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46298)

skorzeny 23 februari 2006 06:13

Zou dit ook mogen ???

Vermits in onze huidige samenleving alles moet kunnen (ook godslastering) zullen de weldenkenden ook wel geen bezwaar hebben tegen deze prentjes.
Al gaan ze wel over een bepaalde uitverkoren (naar eigen zeggen) etnisch-religieuze minderheid die blijkbaar boven de wet staat...en over een "waarheid" waar men in het "vrijheidlievende" Westen niet mag aan twijfelen....

Jampie 23 februari 2006 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skorzeny (Bericht 1557846)

Mag dit ? Absoluut.
Is dit grappig ? Laat me zeggen dat er even een glimlach op mijn gezicht verscheen ?
Is dit nodig ? Niet echt.

CutTheCrap 23 februari 2006 12:07

Ja, dat mag zeker, waarom zou dit niet mogen?

Firestone 23 februari 2006 12:19

Als dit het niveau van dit forum is, dan vind ik deze echt een giller:

Geertje 23 februari 2006 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skorzeny (Bericht 1557846)
Vermits in onze huidige samenleving alles moet kunnen (ook godslastering) zullen de weldenkenden ook wel geen bezwaar hebben tegen deze prentjes.
Al gaan ze wel over een bepaalde uitverkoren (naar eigen zeggen) etnisch-religieuze minderheid die blijkbaar boven de wet staat...en over een "waarheid" waar men in het "vrijheidlievende" Westen niet mag aan twijfelen....

Voor mij mag het, maar het is wel totaal smaakloos. Dit is trouwens niet bedoelt als humor maar gewoon om mensen te schokken.

Manuel* 23 februari 2006 12:41

Walgelijk. Een zoveelste bewijs dat "vrijheid van meningsuiting" niet werkt.

jOOSt 23 februari 2006 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1558223)

Werkt wel. Wil ik die rommel niet lezen of zien, dan koop ik de krant waar dat gepubliceerd wordt niet. Zo simpel zit dat in elkaar. Want wat voor jou walgelijk is, is dat misschien niet voor andere mensen en viceversa.

Raven 23 februari 2006 13:05

ik heb er geen problemen mee :) , en het zijn westerlingen die het publiceren, dus why not éh. Ik zie echt niet het verband tussen die foto's en de cartoons van de profeet.

Immers, er is een wereld van verschil tussen lachen met die foto's, en lachen met de door allah gezegende profeet.

Distel 23 februari 2006 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* (Bericht 1558223)

En waarom werkt ze dan niet? Hoeveel slachtoffers zijn er nu gevallen?

Tegendradigaard 23 februari 2006 13:07

10 vredelievende soenieten vermoord door vredelievende sjieeten...

of was het omgekeerd....

Ambiorix 23 februari 2006 13:10

ah ik moest wel glimlachen bij diejen trein. Ja en, moeten jullie nu horen "maar eigelijk vind ik het toch zéer gruwelijk hoor". Cliché mensen allemaal.

Ke Nan 23 februari 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1558256)
En waarom werkt ze dan niet? Hoeveel slachtoffers zijn er nu gevallen?

Cartoons met Joden in Der Stürmer, een krant ten tijde van de Nazi's. Hoeveel Joodse slachtoffers zijn er gevallen?

Pieke 23 februari 2006 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1558275)
Cartoons met Joden in Der Stürmer, een krant ten tijde van de Nazi's. Hoeveel Joodse slachtoffers zijn er gevallen?

appelen met appelen vergelijken!

Ke Nan 23 februari 2006 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 1558276)
appelen met appelen vergelijken!

Leg eens uit.

Distel 23 februari 2006 13:46

Citaat:

Door het lezen van die cartoons? Nul komma nul. Of heb jij bewijs van het tegendeel?

jOOSt 23 februari 2006 13:49

Citaat:

:roll: Tja...als je het zo bekijkt..... we kunnen dan maar beter even goed de Koran en de Bijbel verbieden, want hoeveel mensen zijn er al gedood door hun invloed.

Amon_Re 23 februari 2006 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1558255)
ik heb er geen problemen mee :) , en het zijn westerlingen die het publiceren, dus why not éh. Ik zie echt niet het verband tussen die foto's en de cartoons van de profeet.

Immers, er is een wereld van verschil tussen lachen met die foto's, en lachen met de door allah gezegende profeet.

Wereld van verschil? Ah ja, 't een lacht met de miseré van mensen, en't ander met een of ander fabelke.

'K heb er geen problemen mee, met geen van beide, die met McDonalds vond ik zelf zeer goe gevonden, net als dat treintje, die 2 andere waren maar zo zo.

garfield 23 februari 2006 16:25

Zou dit mogen ja.
Persoonlijk vind ik het wel wansmakelijk maar het zou moeten kunnen

Bhairav 23 februari 2006 16:30

We kunnen er alleen Joods van worden...

Ambiorix 23 februari 2006 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 1558193)
Voor mij mag het, maar het is wel totaal smaakloos. Dit is trouwens niet bedoelt als humor maar gewoon om mensen te schokken.

bedoelD

en dat jij een humorloos dualistisch clichéventje zijt is wel duidelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be