Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vindt u de relatie Daems/Pécriaux normaal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46315)

Everytime 23 februari 2006 15:52

Vindt u de relatie Daems/Pécriaux normaal?

Vindt u het normaal dat een Vlaming een relatie met een Franstalige heeft? Hoe reageert u tegenover die buitenlandse artikelen over hun relatie? Zouden Daems en Pécriaux moeten scheiden volgens u?

Kim 23 februari 2006 15:55

Tuurlijk is deze relatie normaal, er zijn wel meerdere Vlamingen die een relatie hebben met een Franstalig iemand. :)

Deze relatie is fel opgeblazen, uiteindelijk doen die twee mensen in hun privéleven wat zij willen.

En nee, Daems en Pécriaux moeten m.i. niet scheiden, integendeel! :)

De Nachtuil 23 februari 2006 16:00

Een relatie tussen 2 mensen is iets persoonlijks, ik zie dus niet in waarom ik me er mee zou moeien.
Bovendien heeft dit niks met communautaire zaken te maken, en mocht iemand er toch een communautair kantje aan willen verbinden: er zijn meer Vlaams-Nederlandse huwelijken dan Vlaams-Waalse.

Kim 23 februari 2006 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil (Bericht 1558379)
en mocht iemand er toch een communautair kantje aan willen verbinden: er zijn meer Vlaams-Nederlandse huwelijken dan Vlaams-Waalse.

En dan nog, je valt voor een persoon om wie hij is, niet om zijn afkomst.

De Nachtuil 23 februari 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1558386)
En dan nog, je valt voor een persoon om wie hij is, niet om zijn afkomst.

Juist, topic hoort dan ook eerder thuis in K&K.

Everytime 23 februari 2006 16:20

Helemaal geen K&K. Die buitenlandse artikelen zien in hun relatie een communautaire aspect.

Ik ken persoonlijk een tweetalige koppel : zij is Vlaming, hij is Franstalig. Wel, op haar kantoor was het vanuit de Vlaamse kant niet echt goed gezien dat zij een relatie met een Franstalig zou hebben. Ze was niet als een "echte Vlaming" beschouwd, ze had zogezegd "Vlaanderen verraden". Maar het kon toch haar niet schelen : ze is geen separatist, erkent zich helemaal niet in die belachelijke nationalisme en heeft-misschien in gevolg daarvan-liever de Franstaligen dan de Vlamingen. Natuurlijk is dit geen veralgemening. Ze baseert zich gewoon op wat ze op haar kantoor hoorde. Ik durf te hopen dat de meeste Vlamingen niet zo denken.

jOOSt 23 februari 2006 16:41

Dit Romeo & Juliettestukje mag naar K&K.

Tantist 23 februari 2006 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1558373)
Vindt u het normaal dat een Vlaming een relatie met een Franstalige heeft? Hoe reageert u tegenover die buitenlandse artikelen over hun relatie? Zouden Daems en Pécriaux moeten scheiden volgens u?

Daar is toch niets mis mee?

Dat het wel eerder uitzondering is dan regel doet daar niets aan af...

Hans1 23 februari 2006 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 1558424)
Dit Romeo & Juliettestukje mag naar K&K.

Voelt u plaatsvervangende schaamte misschien?

Ik was op 8 februari in de aankomsthall van de luchthaven in Zaventem. Ik stond daar iemand op te wachten toen ik een stem hoorde die zei: "Ik moet u laten want Sophie is hier." Toen zag ik Rik Daems, die juist geland was, naast mij. Hij haalde zijn GSM van zijn oor en omhelsde zijn Sophie Pécriau. Wat was de man gelukkig ! ;-)

Ik was blij met dit zicht want eindelijk zag ik dat het echte liefde was tussen die twee. Met die traditionele politici weet je immers maar nooit.;-)

Echt waar gebeurd.

Tantist 23 februari 2006 17:08

...en prompt zei iedereen in de omgeving, inclusief Daems, dat België unitair moest worden... Ik hoor u al komen...

jOOSt 23 februari 2006 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1558464)

Ik was op 8 februari in de aankomsthall van de luchthaven in Zaventem. Ik stond daar iemand op te wachten toen ik een stem hoorde die zei: "Ik moet u laten want Sophie is hier." Toen zag ik Rik Daems, die juist geland was, naast mij. Hij haalde zijn GSM van zijn oor en omhelsde zijn Sophie Pécriau. Wat was de man gelukkig ! ;-)

Ik was blij met dit zicht want eindelijk zag ik dat het echte liefde was tussen die twee. Met die traditionele politici weet je immers maar nooit.;-)

Echt waar gebeurd.

Ja en? Zelf ben ik ook getrouwd met een buitenlandse.

Hans1 23 februari 2006 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1558471)
...en prompt zei iedereen in de omgeving, inclusief Daems, dat België unitair moest worden... Ik hoor u al komen...

Nee, maar hij zag me wel staan en het is alsof hij mij herkend had.;-)

Steenbok66 23 februari 2006 17:10

Godverdemme, waar moeien jullie zich mee...
laat die twee toch hun privéleven leiden zoals ze dat wensen....

en dan...
waarom geen mensen van twee verschillende taalorigine...

het is verdomme ver gekomen dat taalextremisme zo ver doorgedreven wordt...

mijn voorouders langs beide kanten (vader EN moederskant)zijn al sinds de 17de eeuw regelmatig over de taalgrens gegaan om hun levenspartners te zoeken... en blijkbaar zijn er nooit problemen geweest... ze hebben er telkens voor gezorgd dat hun nakomelingen beide talenheel goed kenden... en mekaar begrepen... en voor hun werk naargelang waar ze hun gading ontdekten daar gaan uitoefenen waar ze zich goed voelden... en er werk was...

voor zover ik heb kunnen traceren zijn er geen luilakken of profiteurs van geen kanten...

dus...

laat mensen toch gerust die over de grenzen heen mekaar vinden...

tedjuuu... wat een bende hier die zich daar aan stoort...

Everytime 23 februari 2006 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 1558473)
Ja en? Zelf ben ik ook getrouwd met een buitenlandse.

We hebben het niet over een buitenlandse maar over een Franstalige die officieel nog steeds in uw land leeft.

Everytime 23 februari 2006 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 1558477)

en dan...
waarom geen mensen van twee verschillende taalorigine...

het is verdomme ver gekomen dat taalextremisme zo ver doorgedreven wordt...

mijn voorouders langs beide kanten (vader EN moederskant)zijn al sinds de 17de eeuw regelmatig over de taalgrens gegaan om hun levenspartners te zoeken... en blijkbaar zijn er nooit problemen geweest... ze hebben er telkens voor gezorgd dat hun nakomelingen beide talenheel goed kenden... en mekaar begrepen... en voor hun werk naargelang waar ze hun gading ontdekten daar gaan uitoefenen waar ze zich goed voelden... en er werk was...

voor zover ik heb kunnen traceren zijn er geen luilakken of profiteurs van geen kanten...

dus...

laat mensen toch gerust die over de grenzen heen mekaar vinden...

He, hun relatie stoort me helemaal niet. Ik stel gewoon de vraag om te weten wat de mensen hier op dit forum ervan denken.

Hans1 23 februari 2006 17:17

Steenko, ik denk dat je al een ziek flamingantisch of wallingantisch brein moet hebben om met deze relatie een probleem te hebben.

Jampie 23 februari 2006 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1558464)

Echt waar gebeurd.

En stak hij ook nog zijn tong in haar oor of kon je dat niet zien? ;-)

Miguelito 23 februari 2006 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 1558373)

Wat heeft een relatie te maken met communautaire problemen te doen ???
Mij hoor je niet klagen, hij moet gewoon zijn werk blijven doen. Ik heb ooit in de humo, knack, ... een bericht gelezen over een relatie tussen een palestijn en israilische vrouw. Elk had zijn eigen standpunt die behooorlijk verschilden. Je gaat toch geen relatie aan met een mening

un saludo

Tantist 23 februari 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 1558476)
Nee, maar hij zag me wel staan en het is alsof hij mij herkend had.;-)

Spijtig, ik dacht net dat hij echt zou zeggen dat België unitair moet worden.

Supe®Staaf 23 februari 2006 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 (Bericht 1558477)

Geen probleem.

Maar.........
Citaat:

Wat stoorde de VLD-top aan de affaire om Daems tot ontslag als fractievoorzitter te dwingen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be