Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Voelt u zich geshockeerd door de Koran? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46324)

Mahdi 23 februari 2006 22:48

Voelt u zich geshockeerd door de Koran?

De mohammedanen voelen zich zooooooooooooo geshockeerd door wat de niet-moslims over Zotte Mo vertellen.

Maar wat vinden jullie nu van de inhoud van de Koran? Is dat nu niet een veel shockerender object dan die stomme tekeningetjes in een krant uit een ver klein noordelijk landje in een uithoek van Europa?

Schavuit 23 februari 2006 23:01

kwas meer geschockeerd door sommige spandoeken en borden waarmee sommigen gingen betogen tegen die cartoons, dan door eigenlijke verzen uit de koran (sommige zijn ronduit grof)

als ik zo manneke zie lopen met een bordje "islam wil dominate the world" krijg ik zo de lichte neiging om hem dat bordje te doen opeten, dit ter zijde:-)

Harald 23 februari 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi (Bericht 1558892)
De mohammedanen voelen zich zooooooooooooo geshockeerd door wat de niet-moslims over Zotte Mo vertellen.

Maar wat vinden jullie nu van de inhoud van de Koran? Is dat nu niet een veel shockerender object dan die stomme tekeningetjes in een krant uit een ver klein noordelijk landje in een uithoek van Europa?

Oproepen tot haat. Oproepen tot geweld. Discriminatie op grond van religieuse overtuiging.
Moet dit boek niet verboden worden ingevolge de Belgische wetgeving?

mvg

Harald.

Morghodius 24 februari 2006 01:10

Geshockeerd ? nee

walging en afkeer ? ja

voicelesscharlie 24 februari 2006 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi (Bericht 1558892)

Van onnozelheden en schunnigheden uit een middeleeuws boekske ben ik absoluut niet geshockeerd.

Distel 24 februari 2006 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harald (Bericht 1558908)
Oproepen tot haat. Oproepen tot geweld. Discriminatie op grond van religieuse overtuiging.
Moet dit boek niet verboden worden ingevolge de Belgische wetgeving?

mvg

Harald.

In feite wel he. Maar we moeten eenzijdig verdraagzaam blijven omdat de heilige multiculturele samenleving dat zegt.

Trouwens, de rechter die de wet toepast en consequent blijft, en effectief de Koran verbiedt, moet al serieuze ballen hebben. Het is niet simpel om elke dag te gaan werken met 2353574688 fatwa's in uwe nek.

stab 24 februari 2006 07:52

Ik voel mij ook geshockeerd door moslimterrorisme in New-York, Madrid, Londen, Bali etc...
Aanslagen die moedwillig een zo groot mogelijk aantal totaal onschuldige slachtoffers eisten.
Daar komen Mohammed en Fatima Modaal niet voor op de straat.

circe 24 februari 2006 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit (Bericht 1558903)
kwas meer geschockeerd door sommige spandoeken en borden waarmee sommigen gingen betogen tegen die cartoons, dan door eigenlijke verzen uit de koran (sommige zijn ronduit grof)

als ik zo manneke zie lopen met een bordje "islam wil dominate the world" krijg ik zo de lichte neiging om hem dat bordje te doen opeten, dit ter zijde:-)

En waar denk je dat die mannekes die teksten hebben uitgehaald? Jawel, uit diezelfde koran!

Lof der Zotheid 24 februari 2006 10:15

Geshockeerd? Waarvan dan? Moslimterrorisme is al aan de orde van de dag...

Herr Flick 24 februari 2006 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 1559028)
Van onnozelheden en schunnigheden uit een middeleeuws boekske ben ik absoluut niet geshockeerd.

Ik lees trouwens graag middeleeuwse boekskes, maar ze moeten wel leesbaar zijn, en een beetje plezant blijven.

Lof der Zotheid 24 februari 2006 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 1559272)
Ik lees trouwens graag middeleeuwse boekskes, maar ze moeten wel leesbaar zijn, en een beetje plezant blijven.

Da's pure discriminatie:twisted: !!! Mohammed (de bom zij met hem) zal u genadeloos straffen, ongelovige:twisted: :twisted: :twisted: !

circe 24 februari 2006 16:07

Ik vraag me af of niemand zich zou gechoqueerd voelen als men volgende teksten eens in wat pamfletjes zou zetten:

Als we gewoon de termen
"gelovigen" = deel uitmakend van 'onze' groep, oftewel 'eigen volk' en
"ongelovigen" = niet deel uitmakend van 'onze' groep oftwel ander volk, vreemdelingen etc. eens gewoon vervangen, dan krijgen we volgende PERFECT TOELAATBARE, NIET RACISTISCHE slogans voor de volgende verkiezingen:

Een kleine bloemlezing:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koran
5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

wordt, mits enige aanpassing

De vergelding dergenen die oorlog tegen Filip en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

----------------

Citaat:

8.73 De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.
wordt:
Het ander volk zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.

-----------------

Citaat:

2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij het stadhuis, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor het ander volk
-----------------
Citaat:

8:12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Toen Filip aan de mensen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt het eigen volk. Ik boezem ontzag in de harten van het ander volk. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

------------------
Deze is een ietsje moeilijker, maar best doenbaar:

Citaat:

9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Wanneer de verkiezingen voorbij zijn, doodt dan het ander volk waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en zich assimileren en extra belastingen betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Filip is Vergevensgezind, Genadevol.

-----------------

Eentje om over na te denken:

Citaat:

2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de politiek alleen voor Filip wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de criminelen

------------------
Citaat:

24:50 Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Allah en Zijn boodschapper onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.
Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat Filip en Zijn boodschappers onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.

-----------------

andev 24 februari 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1558988)
Geshockeerd ? nee

walging en afkeer ? ja

"Vroeger" kon het me eigenlijk geen bal schelen. Sinds we ganse dagen met hun gedoe in binnen en buitenland worden geconfronteerd, en ook, willen of niet, met uittreksels van die koran die in kranten op fora enz geplaatst worden, begrijp ik ook niet dat er tegen dat eeuwenoude gelul gewoon geen verbod komt in Europa... En ja, ons Oud Testament was ook geen bedlectuur voor kinderen maar dat speelt bij ons geen rol meer in ons leven. WIJ leven niet meer in de middeleeuwen!
Islam is vrede... en een deel van zijn aanhangers zijn ordinaire gestoorde moordenaars die met hun Koran in de hand nog eens de wereld willen veroveren!

circe 24 februari 2006 18:01

Citaat:

Islam is vrede... en een deel van zijn aanhangers zijn ordinaire gestoorde moordenaars die met hun Koran in de hand nog eens de wereld willen veroveren!
Islam betekent in de juiste vertaling niet meer of niet minder dan ONDERWERPING.

Mohammed bood steeds een "vredesverdrag" aan, aan de overmeesterde gebieden. De tekst luidde : "ONDERWERP (islam) U en er zal vrede heersen".

D�*t is de betekenis van islam, niks anders.

Flippend Rund 24 februari 2006 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1559510)
Islam betekent in de juiste vertaling niet meer of niet minder dan ONDERWERPING.

Onderwerping aan de wil van god. Wat kan daar verkeerd aan zijn?

circe 24 februari 2006 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 1559516)

Verkeerd? Uw god is de mijne niet mijnheer, en ik zie niet in waarom ik me aan de waanzin van uw profeet zou moeten onderwerpen om in vrede te kunnen leven!

Flippend Rund 24 februari 2006 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1559529)
Verkeerd? Uw god is de mijne niet mijnheer

Daar zit je fout. Er is maar 1 god hoor. Wat moslims doen of laten heeft daar niets mee te maken.

Citaat:

en ik zie niet in waarom ik me aan de waanzin van uw profeet zou moeten onderwerpen om in vrede te kunnen leven!
ik ben geen moslim.

Harald 24 februari 2006 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1559055)
In feite wel he. Maar we moeten eenzijdig verdraagzaam blijven omdat de heilige multiculturele samenleving dat zegt.

Trouwens, de rechter die de wet toepast en consequent blijft, en effectief de Koran verbiedt, moet al serieuze ballen hebben. Het is niet simpel om elke dag te gaan werken met 2353574688 fatwa's in uwe nek.

De koran verbieden is het laatste wat ik wil. Maar een klacht op basis van de antiracismewet en/of de antidiscriminatiewet zal zeker het gebrek aan waarde en bruikbaarheid van deze wetten aantonen.
Wetten dienen aan de praktijk getoetst te worden. De genocidewet is zeer vlug en professioneel afgevoerd na enkele klachten tegen Sharon en Bush.
Een klacht tegen de koran zal de democratie versterken door het terugschroeven van antidiscriminatiewet en antiracismewet.

mvg

Harald.

Tegendradigaard 24 februari 2006 19:54

Citaat:

Onderwerp U dan allen even aan mij astemblief....

andev 24 februari 2006 20:39

Citaat:

Voor wie in sprookjes gelooft, niets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be