![]() |
Een op de vijf Antwerpse baby’s kansarm
Een op de vijf Antwerpse baby’s kansarm
Steeds meer kinderen die in Antwerpen en districten worden geboren, zijn kansarm. Dat zegt Kind en Gezin. In Antwerpen en districten is 20,4% van de baby’s die in 2002, 2003 en 2004 werden geboren, kansarm. Vooral hun gezondheid en ontwikkeling laten vaak te wensen over, maar ook hun huisvesting en de opleiding, de tewerkstelling en het inkomen van hun ouders vragen om extra aandacht. Het merendeel van de kansarme kinderen woont in de stad en in het district Borgerhout. Dat staat in de gemeentelijke kindrapporten die Kind en Gezin voor de eerste keer vrijgeeft. Gemeenten kunnen de cijfers gebruiken om te kijken waar ze hun sociaal beleid moeten bijstellen. Zo schakelt Kind en Gezin ervaringsdeskundigen en interculturele medewerkers in die moeten helpen zorgen dat ieder kind toch evenveel kansen krijgt. Socioloog Jan Vrancken vermoedt dat hij een verklaring heeft voor de cijfers. “In Antwerpen wonen meer allochtonen en in die groep komt twee keer meer kansarmoede voor. Toch wil dit niet zeggen dat hier 20% van de mensen kansarm is. Alleen trekken de meeste mensen met kinderen de stad uit. Vooral wie geen keus heeft, blijft.” Bron GVA. Schande is het,en dan maar vragen wat er fout loopt in onze samenleving:evil: |
En wat stel je voor om dit op te lossen?
|
Citaat:
Dat zou al een goed begin zijn. |
Citaat:
|
Al die prestige projecten die de stad heeft lopen wat afbouwen.
Met dat geld dat dan vrij zou komen zouden ze al eens kunnen beginnen met het op poten zetten van ernstige begeleidingprojecten om kansarme gezinnen op het juiste spoor te zetten. |
Citaat:
Prestige projecten hoeven voor mij ook niet, zoals in Sint-Niklaas waar tijdens de jaarwisseling de grootste en duurste kerstboom van het land stond, enkel voor de schijn. Men kan dit geld inderdaad veel beter besteden en de kansarmen daar mee helpen en begeleiden. Natuurlijk de maatschappij kan niet alles doen en de ouders van die kansarme kinderen hebben ook hun verantwoordelijkheid, en als die niet geintresseerd zijn dan is het dweilen met de kraan open. Kan men die mensen verplichten van begeleiding te volgen, ja zou ik zeggen want anders geraken ze er toch nooit uit, maar mag het of kan dat wel volgens de wetgeving? |
Ik vind de term "kansarme" dikke bullshit. dat is gewoon een goedkoop excuus om bepaalde allochtoonse groepen of beter gezegd de talloze vzw's en organsiaties die hun zogezegd vertegenwoordigen te subsidïeren. Men moet daklozen niet gelijkstellen met bevoordeelde minderheden die "minder" kansen krijgen in de maatschappij.
|
Citaat:
|
Ik hoop dat ze in de criminaliteit verzeilen. Het zou maar saai zijn moesten die ingeburgerde trutjes worden.
Let wel: ik wens hen véél succes in de criminaliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kansarme allochtoontjes hebben bovendien de neiging om geen geboortebeperking toe te passen en liever kinderen in armoede te werpen dan zelf te zorgen dat een beperkt kinderaantal hun kansen zal verhogen.
Kweken maar! (het werken is voor de dhimmis) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat al uw steden met werkonbekwame mensen overwoekeren en steek de schuld op de werkslaven omdat er niet voldoende sociale woningen zijn, te weinig middelen voor de kansarmen, onvoldoende onderwijs enz. enz. Uw steden zullen dan alleszins geen pijn meer aan uw ogen doen... :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nu nieuwe gegevens,Armoede op den buiten!!!!!! Zien wie er nu piept!!!! Ogen kunnen overal pijn doen hoor! Beter waren het als je naar oplossingen zochten samen met ons |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be