Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een op de vijf Antwerpse baby’s kansarm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46334)

tony46 24 februari 2006 14:22

Een op de vijf Antwerpse baby’s kansarm

Een op de vijf Antwerpse baby’s kansarm

Steeds meer kinderen die in Antwerpen en districten worden geboren, zijn kansarm. Dat zegt Kind en Gezin.
In Antwerpen en districten is 20,4% van de baby’s die in 2002, 2003 en 2004 werden geboren, kansarm.
Vooral hun gezondheid en ontwikkeling laten vaak te wensen over, maar ook hun huisvesting en de opleiding, de tewerkstelling en het inkomen van hun ouders vragen om extra aandacht. Het merendeel van de kansarme kinderen woont in de stad en in het district Borgerhout.

Dat staat in de gemeentelijke kindrapporten die Kind en Gezin voor de eerste keer vrijgeeft. Gemeenten kunnen de cijfers gebruiken om te kijken waar ze hun sociaal beleid moeten bijstellen. Zo schakelt Kind en Gezin ervaringsdeskundigen en interculturele medewerkers in die moeten helpen zorgen dat ieder kind toch evenveel kansen krijgt.
Socioloog Jan Vrancken vermoedt dat hij een verklaring heeft voor de cijfers. “In Antwerpen wonen meer allochtonen en in die groep komt twee keer meer kansarmoede voor. Toch wil dit niet zeggen dat hier 20% van de mensen kansarm is. Alleen trekken de meeste mensen met kinderen de stad uit. Vooral wie geen keus heeft, blijft.”
Bron GVA.
Schande is het,en dan maar vragen wat er fout loopt in onze samenleving:evil:

alberto 24 februari 2006 14:29

En wat stel je voor om dit op te lossen?

de limburgse leeuw 24 februari 2006 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1559283)

Zorgen dat iedereen goed onderwijs krijgt, en zorgen dat er geen discriminatie meer wordt toegepast (noch negatief, noch positief) en dat iedereen dezelfde kansen krijgt op de arbeidsmarkt.

Dat zou al een goed begin zijn.

tony46 24 februari 2006 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 1559283)

Het zo laten?8O

tony46 24 februari 2006 14:42

Al die prestige projecten die de stad heeft lopen wat afbouwen.
Met dat geld dat dan vrij zou komen zouden ze al eens kunnen beginnen met het op poten zetten van ernstige begeleidingprojecten om kansarme gezinnen op het juiste spoor te zetten.

alberto 24 februari 2006 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony46 (Bericht 1559300)
Al die prestige projecten die de stad heeft lopen wat afbouwen.
Met dat geld dat dan vrij zou komen zouden ze al eens kunnen beginnen met het op poten zetten van ernstige begeleidingprojecten om kansarme gezinnen op het juiste spoor te zetten.

Hier heb je voor mijn part een punt, ik vind wel dat een stad of gemeente er mooi en fraai maar vooral opgekuist eruit moet zien.

Prestige projecten hoeven voor mij ook niet, zoals in Sint-Niklaas waar tijdens de jaarwisseling de grootste en duurste kerstboom van het land stond, enkel voor de schijn.

Men kan dit geld inderdaad veel beter besteden en de kansarmen daar mee helpen en begeleiden.

Natuurlijk de maatschappij kan niet alles doen en de ouders van die kansarme kinderen hebben ook hun verantwoordelijkheid, en als die niet geintresseerd zijn dan is het dweilen met de kraan open.

Kan men die mensen verplichten van begeleiding te volgen, ja zou ik zeggen want anders geraken ze er toch nooit uit, maar mag het of kan dat wel volgens de wetgeving?

jan hyoens 24 februari 2006 15:19

Ik vind de term "kansarme" dikke bullshit. dat is gewoon een goedkoop excuus om bepaalde allochtoonse groepen of beter gezegd de talloze vzw's en organsiaties die hun zogezegd vertegenwoordigen te subsidïeren. Men moet daklozen niet gelijkstellen met bevoordeelde minderheden die "minder" kansen krijgen in de maatschappij.

tony46 24 februari 2006 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1559333)
Ik vind de term "kansarme" dikke bullshit. dat is gewoon een goedkoop excuus om bepaalde allochtoonse groepen of beter gezegd de talloze vzw's en organsiaties die hun zogezegd vertegenwoordigen te subsidïeren. Men moet daklozen niet gelijkstellen met bevoordeelde minderheden die "minder" kansen krijgen in de maatschappij.

ar·moe·de (de ~) 1 blijvend gebrek aan de eerste levensbehoeften => armoe, nood, nooddruft kans·arm (bn.) 1 (van groepen in de samenleving) sociaal zwak En jij noemt dat"bullshit" Ik noem dat in Uw plaats een ver van mijn bed schouw

Bhairav 24 februari 2006 16:38

Ik hoop dat ze in de criminaliteit verzeilen. Het zou maar saai zijn moesten die ingeburgerde trutjes worden.
Let wel: ik wens hen véél succes in de criminaliteit.

duveltje382 24 februari 2006 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1559414)
Ik hoop dat ze in de criminaliteit verzeilen. Het zou maar saai zijn moesten die ingeburgerde trutjes worden.
Let wel: ik wens hen véél succes in de criminaliteit.

Wanneer gaan ze voor U de juiste instelling eens vinden hé Bhairav,en blijf van die drugs jong

King of beggars and fleas 24 februari 2006 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 1559333)

jij bent een racist tegenover de autochtonen. Onder de autochtonen zijn er immers ook kansarmen. En jij doet alsof die gewoon niet bestaan en het alleen maar over allochtonen gaat

duveltje382 24 februari 2006 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1559470)
jij bent een racist tegenover de autochtonen. Onder de autochtonen zijn er immers ook kansarmen. En jij doet alsof die gewoon niet bestaan en het alleen maar over allochtonen gaat

KANS-ARMOEDE= Of het nu een allochtoon is of een autochtoon= MENS VAN VLEES EN BLOED. Wie armoede heeft kent geen grenzen,enkel pijn

King of beggars and fleas 24 februari 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1559479)
KANS-ARMOEDE= Of het nu een allochtoon is of een autochtoon= MENS VAN VLEES EN BLOED. Wie armoede heeft kent geen grenzen,enkel pijn

wees gerust mij moet je dat niet wijs maken ;-)

circe 24 februari 2006 17:55

Kansarme allochtoontjes hebben bovendien de neiging om geen geboortebeperking toe te passen en liever kinderen in armoede te werpen dan zelf te zorgen dat een beperkt kinderaantal hun kansen zal verhogen.

Kweken maar! (het werken is voor de dhimmis)

duveltje382 24 februari 2006 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1559496)
Kansarme allochtoontjes hebben bovendien de neiging om geen geboortebeperking toe te passen en liever kinderen in armoede te werpen dan zelf te zorgen dat een beperkt kinderaantal hun kansen zal verhogen.

Kweken maar! (het werken is voor de dhimmis)

Wie gaat er zorgen voor JULLIE oudjes in 2028?

circe 24 februari 2006 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1559503)
Wie gaat er zorgen voor JULLIE oudjes in 2028?

Allemaal die allochtoontjes die al jaren zonder job zitten natuurlijk! wat dacht je?

duveltje382 24 februari 2006 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 1559512)
Allemaal die allochtoontjes die al jaren zonder job zitten natuurlijk! wat dacht je?

Ja wie anders?

Chipie 24 februari 2006 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1559487)
wees gerust mij moet je dat niet wijs maken ;-)

Dat is begrijpelijk... De ene arme moet immers niet zorgen voor de andere arme... Zo is solidariteit wel gemakkelijk...

Laat al uw steden met werkonbekwame mensen overwoekeren en steek de schuld op de werkslaven omdat er niet voldoende sociale woningen zijn, te weinig middelen voor de kansarmen, onvoldoende onderwijs enz. enz.

Uw steden zullen dan alleszins geen pijn meer aan uw ogen doen... :wink:

circe 24 februari 2006 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1559519)
Ja wie anders?

Tuurlijk jongen! nadat ik op pensioen ben komt er eentje die al veertig jaar met zijn vingers in zijn neus zit te draaien en gaat mijn job overnemen hé.

duveltje382 24 februari 2006 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1559533)
Dat is begrijpelijk... De ene arme moet immers niet zorgen voor de andere arme... Zo is solidariteit wel gemakkelijk...

Laat al uw steden met werkonbekwame mensen overwoekeren en steek de schuld op de werkslaven omdat er niet voldoende sociale woningen zijn, te weinig middelen voor de kansarmen, onvoldoende onderwijs enz. enz.

Uw steden zullen dan alleszins geen pijn meer aan uw ogen doen... :wink:

Das juist van U,Antwerpen als JULLIE vuilbakje,Dump jullie rotzooi er maar.
Ik heb nu nieuwe gegevens,Armoede op den buiten!!!!!!
Zien wie er nu piept!!!!
Ogen kunnen overal pijn doen hoor!
Beter waren het als je naar oplossingen zochten samen met ons

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be