Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Deense cartoons (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=122)
-   -   T-shirts met Mohammed-cartoon te koop in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46345)

Antoon 24 februari 2006 18:20

T-shirts met Mohammed-cartoon te koop in Nederland

Citaat:

Iedereen in Nederland die een T-shirt wil met de print van een van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed, kan sinds vandaag terecht op deze website. Een speciaal voor deze actie opgericht bedrijf biedt er oranje t-shirts aan.

Onder de cartoon waar Mohammed met een tulband als bom is afgebeeld, staat de tekst "I hate violence" ("Ik haat geweld"). Initiatiefnemer S. Molenwijk: "We willen absoluut niet aanzetten tot geweld of discriminatie. Wij doen dit om de discussie tussen moslims en niet-moslims te openen." Tevens is het de bedoeling aan hen die dit wensen de mogelijkheid te geven het recht op vrije meningsuiting te verdedigen.

De gepubliceerde cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant, die tot zoveel protest en woede in de moslimwereld hebben geleid, verschenen vanaf november ook geruisloos in de Nederlandse pers.
.

Sit back, relax, and enjoy the show.... :?

.

alberto 24 februari 2006 18:48

Als er geld te verdienen valt dan zijn de Nederlanders er als de kippen bij, ik kan ze geen ongelijk geven, ik hoop dat hij nog lang blijft leven, er zijn er voor minder het koppeke afgedaan onder het mom van een vredelievende islam.

garfield 25 februari 2006 14:50

mss eens bestellen.

oeps 25 februari 2006 16:25

Tegenstrijdige booschap : I hate violence, maar ik draag wel een tulband met een lont (??). Toch koop ik zeker een exemplaar, als statement, want de moslims moeten niet het idee krijgen dat wij geintimideerd zijn.

stropkeuh 25 februari 2006 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 1560412)
mss eens bestellen.

:-) Ja en aandoen as ge naart Ollands voetbal ga kijke :lol: :lol: :lol:
Pas wel op da ge nie int verkeerde vak ga zitte dan :oops:

Griffin 25 februari 2006 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oeps (Bericht 1560477)
Tegenstrijdige booschap : I hate violence, maar ik draag wel een tulband met een lont (??). Toch koop ik zeker een exemplaar, als statement, want de moslims moeten niet het idee krijgen dat wij geintimideerd zijn.

Is dat niet wat sommige moslims zeggen: wij worden foutief afgebeeld door de cartoons, terwijl ze een ambassade in de fik steken of een fatwa uitspreken om de cartoonisten te vermoorden?

Sinistra 26 februari 2006 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 1559542)
.

Sit back, relax, and enjoy the show.... :?

.

Als ze daar méé denken de problemen tussen de verschillende geméénschappen op te lossen bereiken zij daar méé duidelijk averrechtse effecten. Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...

Distel 26 februari 2006 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke (Bericht 1561641)
Als ze daar méé denken de problemen tussen de verschillende geméénschappen op te lossen bereiken zij daar méé duidelijk averrechtse effecten. Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...

En heb je ook argumenten waarom godslastering zou moeten verboden worden ipv nog maar eens die afgezaagde en zwaar gerecupereerde holocaust erbij te sleuren?

Sinistra 26 februari 2006 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1561651)
En heb je ook argumenten waarom godslastering zou moeten verboden worden ipv nog maar eens die afgezaagde en zwaar gerecupereerde holocaust erbij te sleuren?

Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste... Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Distel 26 februari 2006 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke (Bericht 1561656)
Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste...

Helemaal niet, anders is het immers geen vrije meningsuiting.

Citaat:

Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.
Censuur discrimineert ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Bobke 26 februari 2006 23:04

Citaat:

Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste... Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Ik dacht dat het god lasterde of denken sommige dat ze zelf god zijn ?
Persoonlijk voel ik mij helemaal niet beledigt door wat anderen geloven of gaan we terug de inquisitie invoeren ?

Mahdi 26 februari 2006 23:46

Citaat:

De waarheid mag toch gezegd worden - of mag dat ook al niet meer?

Sinistra 27 februari 2006 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi (Bericht 1561730)

De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Groot Bakkes 27 februari 2006 00:55

Wtf Breydel?

Duvelke 27 februari 2006 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 1561687)
Helemaal niet, anders is het immers geen vrije meningsuiting.

ja en, voel je je beter als je kan spotten met anderen?:roll:

onder vrije meningsuiting versta ik dat je je gedacht mag zeggen, op een NIET spottende manier..

als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen:evil:

Duvelke 27 februari 2006 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahdi (Bericht 1561730)

Nee, je ziet wat de gevolgen zijn

Duvelke 27 februari 2006 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke (Bericht 1561789)
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Voila, toch niet moeilijk?:-)

daiwa 27 februari 2006 02:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1561830)

En wie heeft die ''gevolgen begaan''?
In de laatste levensjaren van de vorige paus zijn er zoveel cartoons geweest over zijn aftakelingsproces, is er dan ook maar één gebouw in brand gestoken? Ik dacht van niet.
Dus wie is hier dan de schuldige?

longhorn 27 februari 2006 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1561830)

Dus vanaf nu moeten we allemaal broekscheiters zijn en de waarheid voor onszelf houden omdat we bang zijn voor de gevolgen. Tja, 'doel bereikt' zullen ze zeggen, maar ik pas voor zo'n samenleving.

Duvelke 27 februari 2006 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1561838)
Dus vanaf nu moeten we allemaal broekscheiters zijn en de waarheid voor onszelf houden omdat we bang zijn voor de gevolgen. Tja, 'doel bereikt' zullen ze zeggen, maar ik pas voor zo'n samenleving.

totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be