Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ontsla Alle Eentalig Franse Ministers! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4636)

Patriot! 17 juli 2003 21:42

Het is een schande dat federale ministers van een meertalig land, niet eens de moeite doen om de taal van de meerderheid te leren.
Daarom eisen wij dat Verhofstadt alle eentalige ministers consequent buitengooit!

De nieuwe fransdolle regering is een kaakslag voor alle weldenkende Belgen! :x

www.belgischeunie.be

Bruno* 17 juli 2003 21:43

juist!

Knuppel 17 juli 2003 22:02

Paola buiten!
Na meer dan veertig jaar en zelfs als Belze koningin spreekt ze nog niet de taal van de meerderheid.

Patriot! 17 juli 2003 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Paola buiten!
Na meer dan veertig jaar en zelfs als Belze koningin spreekt ze nog niet de taal van de meerderheid.

Laten we dan maar snel op de troonsbestijging van Filip hopen.

De Vliegende Hollander 17 juli 2003 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Paola buiten!

Weet je wat --> Wij houden Maxima, mogen jullie Willem-Alexander hebben. Probleem opgelost...

Patriot! 17 juli 2003 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:

Citaat:

Paola buiten!

Weet je wat --> Wij houden Maxima, mogen jullie Willem-Alexander hebben. Probleem opgelost...

neen.

De Vliegende Hollander 17 juli 2003 22:13

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Vliegende Hollander
Citaat:

Citaat:

Paola buiten!

neen.

Oh ja stom van me --> Willem-Alexander praat alleen maar Nederlands, Duits, Frans, Spaans en Engels :lol: Dat moeten we natuurlijk niet hebben in België :wink:

Dimitri 17 juli 2003 22:15

Citaat:

neen.

Meteen ook het antwoord van de Franstaligen op de eis van de BUB om eentalige ministers te ontslaan, denk ik:
[size=7]NON![/size]

Bruno* 17 juli 2003 22:16

Ja, dat verandert niets aan onze stelling.

De Vliegende Hollander 17 juli 2003 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Ja, dat verandert niets aan onze stelling.

Er staan ook nog een paar vragen op jouw te wachten Tacitus --> Topic: Eerste stap naar federale partijen (blz. 10 en verder)...

Patriot! 17 juli 2003 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

neen.

Meteen ook het antwoord van de Franstaligen op de eis van de BUB om eentalige ministers te ontslaan, denk ik:
[size=7]NON![/size]

.

Dus jij vind het normaal dat deze fransdolle regering kan blijven voortbestaan?? Het loutere bestaan van dit franskiljons bastion is een kaakslag voor de Vlamingen!
Voor een Nederlander ben je toch franskiljons hoor :evil:

Knuppel 17 juli 2003 22:26

Citaat:

Citaat:

Paola buiten!

Het is toch niet toevallig dezelfde Flippe die Vlaamse ministers tegen de kar reed? Die niet met pa overweg kan? Waar druk op wordt uitgeoefend om afstand te doen van zijn recht op het toekomstig koningsschap? En hoe zit het met het Nederlands van Astridje? Even goed (of slecht) als dat van de Flippe en zijn broer?

Dimitri 17 juli 2003 22:28

Citaat:

Citaat:

Citaat:

neen.

[size=7]NON![/size]

.
Dus jij vind het normaal dat deze fransdolle regering kan blijven voortbestaan?? Het loutere bestaan van dit franskiljons bastion is een kaakslag voor de Vlamingen!

Parbleu! :lol:

Ik zeg alleen wat ik denk dat de Franstaligen zullen antwoorden op jullie eis, en dan ben ik ineens een franskiljon?! :roll: Dan zal ik eerst nog m'n Frans moeten bijspijkeren om geloofwaardig over te komen. :wink:

Ik ben het uiteraard volledig met je eens, Patriot. :D

Knuppel 17 juli 2003 22:30

Citaat:

Citaat:

Citaat:

neen.

[size=7]NON![/size]

.

De hele koninklijke familie is franskiljons. Ik kreeg een jaar of drie geleden een mail van een adelijke Bruggeling die zelfs beweerde dat, 'hou-je-vast', 'de Universele Hoftaal het Frans is'.

Patriot! 17 juli 2003 22:33

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

neen.

[size=7]NON![/size]

.

Parbleu! :lol:

Ik zeg alleen wat ik denk dat de Franstaligen zullen antwoorden op jullie eis, en dan ben ik ineens een franskiljon?! :roll: Dan zal ik eerst nog m'n Frans moeten bijspijkeren om geloofwaardig over te komen. :wink:

Ik ben het uiteraard volledig met je eens, Patriot. :D

Goed :wink: Had je verkeerd begrepen dan, sorry! :wink:

Patriot! 17 juli 2003 22:45

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

neen.

[size=7]NON![/size]

.

De hele koninklijke familie is franskiljons. Ik kreeg een jaar of drie geleden een mail van een adelijke Bruggeling die zelfs beweerde dat, 'hou-je-vast', 'de Universele Hoftaal het Frans is'.

Gaat deze topic over het vorstenhuis? NEEN! Met het vorstenhuis heb ik niets te maken, het is België dat me interesseert.
Je probeert de kwestie te omzeilen, ga je misschien niet akkoord met dit voorstel, simpelweg omdat het van ons komt?! :roll:

Knuppel 17 juli 2003 23:03

Ik hou niet van hypocrisie. Als jullie eentalig Franstalige ministers aanklagen moet jullie dat ook doen voor een Nederlandsonkundige koningin.

Op de topic over de Flippe begint jullie Hans trouwens ook weer zijn oude mantra over de niet media-aandacht voor de BUB en de veel te veel aandacht voor de N-VA te herhalen.

Bruno* 17 juli 2003 23:04

Citaat:

Ik hou niet van hypocrisie. Als jullie eentalig Franstalige ministers aanklagen moet jullie dat ook doen voor een Nederlandsonkundige koningin.
Knuppel, je kan niemand ontslaan die geen (publieke) functie heeft.

Dimitri 17 juli 2003 23:07

Ik zou het wel een strakke actie vinden van de BUB als jullie de leden van de koninklijke familie er maandag bij het voorbijgaan langs jullie kraampje even op zouden wijzen dat ook zij als geldtrekkers van de staat allemaal behoorlijk Nederlands behoren te spreken.

Bruno* 17 juli 2003 23:09

Dat jouw Koningin maar het Fries leert! :2gunfire: :2gunfire: :2gunfire:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be