Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De moslims zijn de Joden van de 21e eeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46369)

Turkse Nederlander 25 februari 2006 20:02

De moslims zijn de Joden van de 21e eeuw

Na de vele berichten op dit forum gelezen te hebben kan ik tot geen andere conclusie komen.

C uit W 25 februari 2006 20:10

De moslims zijn de nazi's van de 21e eeuw.
Na ze!

Rene Artois 25 februari 2006 20:54

Misschien een peiling van maken tussen de 2 stellingen?

Mahdi 25 februari 2006 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever (Bericht 1560663)
Na de vele berichten op dit forum gelezen te hebben kan ik tot geen andere conclusie komen.

De titel van uw topic is overduidelijk wishful thinking.

Jazeker 25 februari 2006 21:39

Vraag is waarom moslims dan zo antisemitisch zijn.

Griffin 25 februari 2006 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1560741)

Ze haten zichzelf? :-D

willem1940NLD 25 februari 2006 21:53

Moslims "beheren" al zeer lang een indrukwekkend percentage van het aardoppervlak.
Waarom uitgerekend zoveel belangstelling voor een paar vreedzame kleine landjes als België, Denemarken, Nederland, Israël?

Neko 25 februari 2006 21:53

Citaat:

De moslims zijn de Joden van de 21e eeuw
Moslims reageren al zo heftig op een paar cartoons, probeer je dan maar eens voor te stellen als in één of ander Europees land dezelfde verschrikkelijke praktijken op moslims zouden uitvoeren als ze toen met de Joden deden. Ik denk niet dat er een land zo stom zal zijn om de woede van de halve wereld op zijn nek te halen.

Anderzijds is tegenwoordig de Moslim misschien onterecht de grote boeman is geworden, maar ik denk niet dat het zover zal komen dat er één of andere grote moslimvervolging zal komen.

willem1940NLD 25 februari 2006 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neko (Bericht 1560753)
...

... maar ik denk niet dat het zover zal komen dat er één of andere grote moslimvervolging zal komen.

Nee, integendeel; maar andersom al eeuwen aan de gang in "hun" gebieden, dhimmi enzo.

Mahdi 25 februari 2006 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neko (Bericht 1560753)
Moslims reageren al zo heftig op een paar cartoons, probeer je dan maar eens voor te stellen als in één of ander Europees land dezelfde verschrikkelijke praktijken op moslims zouden uitvoeren als ze toen met de Joden deden. Ik denk niet dat er een land zo stom zal zijn om de woede van de halve wereld op zijn nek te halen.

Anderzijds is tegenwoordig de Moslim misschien onterecht de grote boeman is geworden, maar ik denk niet dat het zover zal komen dat er één of andere grote moslimvervolging zal komen.

Waar de mohammedanen nu zo liggen over te janken als varkens die gekeeld worden, daar staat wat bvb de joden en christenen betreft, de Koran bij wijze van spreken vol van. Deze twee hebben evenveel reden om gekwetst te zijn, zoniet meer door wat er in de Koran over hen gezegd wordt, als over dat tekeningetje van een profeet met bom in zijn tulband.

Een profeet die notabene zelf eigenhandig de godenbeelden in en om de Kaaba stuk sloeg nadat hij aan het hoofd van een leger Mekka was binnen getrokken. Uiteraard heel verdraagzaam en vredevol.

carlgustaaf 25 februari 2006 22:34

Citaat:

als de moslims de joden van de 21 ste eeuw zijn, en terzelfdertijd antisemietisch, dan zijn het mensen met zelfmoordneigingen.Mischien een verklaring voor al die kamikaze-aanslagen?
Even zonder lachen: ik zie ze eerder als de opvolgers der nazis, tenminse in wat jodenhaat, en fanatisme en brutaliteit in het algemeen betreft.

carlgustaaf 25 februari 2006 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 1560752)
Moslims "beheren" al zeer lang een indrukwekkend percentage van het aardoppervlak.
Waarom uitgerekend zoveel belangstelling voor een paar vreedzame kleine landjes als België, Denemarken, Nederland, Israël?

Klein beginnen, zeggen ze, om groot te eindigen.Die kleine landjes zouden best een gezamelijk verzet organiseren, een gezamelijk "terugkeerbeleid", of op z'n minst een draconische migrantenstop.

Phrea|K 25 februari 2006 22:45

Citaat:

Die vergelijking gaat niet op. "Moslims zijn de afro-amerikanen van Europa" zal wel meer in de buurt vd waarheid zitten. :-o

carlgustaaf 25 februari 2006 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K (Bericht 1560821)
Die vergelijking gaat niet op. "Moslims zijn de afro-amerikanen van Europa" zal wel meer in de buurt vd waarheid zitten. :-o

ieder tijdperk kent zijn plaag.We hebben de pest, en de cholera gekend, de nazis en de kommunisten, en vandaag hebben we de moslims om ons het leven zuur te maken."Islam is de grootste plaag van de 20ste-21ste eeuw" zou ik zeggen.

StevenNr1 26 februari 2006 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 1560752)
vreedzame kleine landjes als Israël

Nooit gedacht dat Nederlanders zo'n subtiel gevoel voor humor hadden.

carlgustaaf 26 februari 2006 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1560917)
Nooit gedacht dat Nederlanders zo'n subtiel gevoel voor humor hadden.

Willem bedoelde mischien dat Israël een vreedzaam landje zou zijn, indien het niet omringd was door moslim-landen die het proberen te vernietigen en het allen hartsgrondelijk haten?...

StevenNr1 26 februari 2006 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1560942)
het allen hartsgrondelijk haten?...

Dat de Palestijnen de Israëlische staat haten, lijkt mij niet geheel onterecht.

Rr00ttt 26 februari 2006 00:45

Citaat:

Nogal vreemd, want volgens nogal wat moslims is de joden toch niks overkomen in de 20e eeuw... :? , volgens nog veel meer moslims hebben ze enkel hun verdiende loon gekregen.

Wat wil u nu precies zeggen?

groene flamingant 26 februari 2006 01:06

Citaat:

Als ik de discussies op en buiten dit forum de laatste vijf jaar hoor, begin ik meer en meer te denken dat het inderdaad die richting uit gaat. Het is nog niet algemeen maar in bepaalde extreemrechtse middens lijkt dat stilaan de manier van denken. Na de mythe van het 'groot joods complot' ontstaat nu de mythe van het 'groot islamitisch complot' en bij elk incident, elke oorlog of elk gebeuren waarbij moslims betrokken zijn wordt die mythe er een beetje dieper ingeklopt.

groene flamingant 26 februari 2006 01:08

Citaat:

Misschien toch oppassen om niet teveel te blijven steken in clichés.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be