![]() |
Herkomst
Ik vind het fijn om te lezen dat dit forum multicultureel is!
Maar hoé multicultureel eigenlijk? :-D |
Vlaming ;)
|
Ik wist dat iemand die opmerking ging maken, maar het gaat 'em om de achtergrond, uiteraard, ;).
|
Vlaming, maar om uw peiling te laten lukken heb ik "Belg" gekozen...
|
Citaat:
:-D |
Ik ben een nieuwe belg, maar wel een Nederlander/Belg/Afrikaner combinatie, dus qua etnische achtergrond wel 100 % puur (lekker belangrijk), mits natuurlijk mijn vrouwelijke voorvaderen niet naast de pot gepist hebben:-D .
|
Citaat:
Grapjeuh. |
't ja, niet tot in 1830 Belgisch maar die genen zijn al lang opgelost door vele en vele Vlaamse genen.
|
Voor 1830 zit der bij mij ergens ne spaanse voorouder tussen, daarna mss wa nederlandse langs den andere kant, eigenlijk geen idee, mee limburgers weette nooit.
Maar ge moogt nie vergeten lombas, dat ongeveer 1/10 van de kinderen niet van de vader zijn, die door de moeder beweert wordt (eens gelezen in de gazet een paar jaar geleden), dus eigenlijk moette 10% van de forumgangers willekeurig op uw negeerlijst toevoegen :D |
Foute peiling.
Ik ben door een toevalletje per ongeluk Belg vermits rond 1930 of zoiets mijn opa kon kiezen tussen belg en nederlander. Ik voel me geen belg vanaf 1930, noch (net)nieuwe belg. Indien opa andere keuze had gemaakt was ik Nederlander. Bij gebrek aan beter catalogeer ik me bij "nieuwe belg". (Trouwens: ook derde generaties allochtonen blijven hier toch gelden als allochtoon? ik dus ook) |
Vlaming :vlaander:
|
half Westvlaams, half Brabants. En bij mij stopt het. Mijn kinderen zijn gedegradeerd tot halfbloeden.
|
Citaat:
Een marokkaan derde generatie zou bijvoorbeeld bestempeld worden als nieuwe-Belg. |
Citaat:
|
Belg, uiteraard... ;)
|
Citaat:
Vierendelen misschien.:-D |
BELG. Maar de wortels van onze famillie liggen volgens de overlevering in Friesland (XIVde eeuw).
De papieren daarvan zijn jammerlijk genoeg verloren. |
Citaat:
|
75-25 het forum is multicultureler dan Belgie zelf!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be