![]() |
Niet-egalitarisme?
Omdat de draad blijkbaar verneukt is door verdwenen berichten EN ik me niet kon herinneren dat er iemand een deftig, rechttoe rechtaan antwoord gaf, nog eens opnieuw.
Hoe ziet een niet-egalitaire maatschappij er uit? Wie is er niet gelijkwaardig aan wie? Welke consequenties heeft dat? Hoe vertaalt zich dat sociaal? Welke rechten en plichten brengt dat met zich mee? Mensen met als antwoorden "mooi" en andere korte nietszeggendheid gelieve zich te onthouden. |
Idd, ben ook benieuwd wie er dan mag bepalen wie welke rechten krijgt, en hoe ze hun keuze moeten verantwoorden. Gelijke rechten zijn het enige wat de zwakkeren kan beschermen tegen de sterkeren.
|
Citaat:
|
Aan gene zijde van de mensenrechten
Naar een Nederlands paleo-conservatisme De laatste tekst heb ik gelezen, de eerste nog niet. De oplossing tot dit raadsel ligt ongetwijfeld in de eerste tekst. ;-) |
Citaat:
Hier komen sociaal-darwinisme en roofdierkapitalisme zéér dicht in de buurt van l'Etat PS. Les extrèmes se touchent... |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn zoveel interessantere visies dan dat simpele, gevulgariseerde darwinisme �* la Dirk Draulans. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be