![]() |
Staatssecretaris Tuybens maakt lonen topmanagers bekend
De baas der overheidsbedrijven
wou geen stiekeme zwijger blijven. Hij gaf naam en loon. Dra volgde gehoon. Dit gaat de looneisen fors stijven. |
Geef nen topmanager een basisloon (eerlijk loon voor die functie )
Maar, Als hij het heel goed doet krijgt hij een bepaald procent of promille van de winst, doet hij niet goed, krijgt hij niks na 3 jaar verlies op rij, topmanager buiten. |
Ik vond het wel een misleiding van de burger (door de media) om Belgacom een overheidsbedrijf te noemen. Belgacom is een beursgenoteerd bedrijf waarin de overheid 50% van de aandelen bezit. Dat is toch wel een heel ander verhaal.
|
Mja beursgenoteerd of niet
Ik stel mij toch vragen bij een loon van 1.5 miljoen euro/jaar Het is toch ni dat die mannen over magische krachten beschikken dat ze zo overdreven betaald moeten worden. |
Citaat:
Kijk het zit, zo, als ge die mannen dat niet betaald komen ze gewoon niet, ... Het is natuurlijk enorm veel geld, maar ga maar eens kijken wat ze in andere privébedrijven betalen voor de CEO, bovendien is Belgacom een telecombedrijf, daar zijn ze gewoon van met geld te smijten voor dat soort dingen. Ge moet ook zien wat daar jaarlijks binnenkomt, Belgacom heeft een geweldige infrastructuur, waar andere providers gebruik van moeten maken en die betalen daar schandalig veel geld voor, dus wordt de manager ook schandalig veel betaald. |
Mocht ik Tuybens zijn, dan kreeg zo'n manager jaarlijks 500.000 EUR + voor 1.000.000 EUR aan aandelen in eigen bedrijf aan de koers op 31/12.
Als dat geen stimulans is ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zegt dat dat voor baas overheidsbedrijven nog niet te goe betaald is, ... zou da nie eerder 3000 netto moeten zijn, ... in elk geval als 't maar zoveel, is heb ik geen ambitie om zijn job te gaan doen. Trouwens Aguire toestand zou misschien haren eigen payslip nekeer op den bureau kunnen leggen, dat is ook een overheidsambtenaar hé... of is da ne contractueel, kan ook natuurlijk. maar ik denk da ge wel eens zou kunnen verschieten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarvan er naar gelang de partij nog een deel naar de partijkas gaat, spa = 20 %, VB = 50% |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be