Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Saudische rechter veroordeelt zichzelf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46575)

Jazeker 4 maart 2006 20:16

Saudische rechter veroordeelt zichzelf

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Saudische rechter veroordeelt zichzelf

DCHIDDA - In Saudi-Arabië heeft een rechter zichzelf veroordeeld. De man had zichzelf aangeklaagd nadat hij in Mekka een duif had doodgereden.
Een dier doden in de heilige stad geldt als een misdrijf en de rechter vond er niets beter op dan zichzelf aan te geven. Zo schrijft het dagblad Arab News zaterdag. In het proces deed de man tegelijk dienst als rechter, aanklager en ook als getuige tegen zichzelf. In het vonnis legde hij zichzelf de straf op om een schaap te offeren en het vlees aan de armen te verdelen.

8O

Proletariër 4 maart 2006 20:18

:lolabove:

lombas 4 maart 2006 20:34

Dat is gerechtigheid.

Wat een zin voor verantwoordelijkheid.

Patriot! 4 maart 2006 21:02

Duiven doden zou eerder beloond moeten worden.

Proletariër 4 maart 2006 21:14

als beloning mag hij dan ook een schaap slachten :D

lombas 4 maart 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 1569761)
Duiven doden zou eerder beloond moeten worden.

De BUB - vecht ook voor jouw leven!

Vlaanderen Boven 4 maart 2006 21:19

De straf voor het doden van een dier?

Een schaap slachten...

stropkeuh 4 maart 2006 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër (Bericht 1569773)
als beloning mag hij dan ook een schaap slachten :D

Ja en uitdelen als broodje Shoarma. :-P

BigF 4 maart 2006 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 1569779)

Een schaap slachten...

Werkzekerheid creeren noemen ze dat...

longhorn 4 maart 2006 22:33

Misschien eens een thread openen om te weten hoeveel beesten men al doodgereden heeft. Ik zit al aan een paar katten, een hert, een uil, een konijn of 2, een possum en waarschijnlijk nog een paar vergeten. Dat verdient de doodstraf zekers?

Proletariër 4 maart 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1569873)
Misschien eens een thread openen om te weten hoeveel beesten men al doodgereden heeft. Ik zit al aan een paar katten, een hert, een uil, een konijn of 2, een possum en waarschijnlijk nog een paar vergeten. Dat verdient de doodstraf zekers?

8O
één vogelke
en een paar honderduizend insecten wss :oops:

DaBlacky 5 maart 2006 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 1569873)

Enkel een paar vliegen en ik denk één wesp. Maar ik REM ook voor dieren. Er zijn mensen die een kat zien op de berm, op de berm gaan rijden. Moest dat ooit voor mijn neus gebeuren, dan hoop ik dat ik dan geen wapen draag of ik mag gaan brommen wegens doodslag.

Supe®Staaf 5 maart 2006 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 1569779)

Een schaap slachten...

Logischer kan niet.
Waar de doodstraf bestaat, word je voor moord........ omgebracht.
:? :? :?

King of beggars and fleas 5 maart 2006 02:13

Citaat:

te offeren en het vlees aan de armen te verdelen.
soit de armen zijn er toch maar weer mee gebaat geweest dus kan zeker geen kwaad zo n manier van zot zijn

Jazeker 5 maart 2006 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1570090)
soit de armen zijn er toch maar weer mee gebaat geweest dus kan zeker geen kwaad zo n manier van zot zijn

Behalve voor dat schaap dat de nek moet worden overgesneden voor een overreden duif.

King of beggars and fleas 5 maart 2006 02:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1570115)
Behalve voor dat schaap dat de nek moet worden overgesneden voor een overreden duif.

de armen is ook niks gegund he :evil: en dan ervan verschieten dat ze arm blijven :roll: :-D

Jazeker 5 maart 2006 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1570068)
Enkel een paar vliegen en ik denk één wesp. Maar ik REM ook voor dieren. Er zijn mensen die een kat zien op de berm, op de berm gaan rijden. Moest dat ooit voor mijn neus gebeuren, dan hoop ik dat ik dan geen wapen draag of ik mag gaan brommen wegens doodslag.

Idem... waarschijnlijk een hoop mieren en zo maar die zie ik dus niet... ook niet als ik gewoon wandel. Ik sla alles dicht als ik een hond of kat of duif of vogeltje op de baan zie. Ik zou dat weliswaar niet doen op een snelweg maar daar landen doorgaans geen duiven :)

Jazeker 5 maart 2006 02:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1570116)
de armen is ook niks gegund he :evil: en dan ervan verschieten dat ze arm blijven :roll: :-D

Hij kon toch die duif aan de armen geven ? Dat is fijn en lekker gevogelte.

Die Saoedische rechter (die volgens de sharia oordeelt) zou beter zorgen dat mensen die een brood stelen niet langer hun hand wordt afgesneden. Dat zou de armoede wat helpen want je kan niet werken zonder je beste hand.

King of beggars and fleas 5 maart 2006 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1570126)
Hij kon toch die duif aan de armen geven ? Dat is fijn en lekker gevogelte.

Die Saoedische rechter (die volgens de sharia oordeelt) zou beter zorgen dat mensen die een brood stelen niet langer hun hand wordt afgesneden. Dat zou de armoede wat helpen want je kan niet werken zonder je beste hand.

jazeker Jazeker maar de armen hebben geleerd om van alles wat er nu eenmaal ook gebeurt de goede kant te zien.

en een schaap is meer gevulde magen dan een duif ;-)

ps er zijn godsdiensten waarbij ze bij het offer het beest of delen ervan gewoon verbranden
bij de islam hebben ze tenminste door dat god liever heeft dat de armen toch nog eens lekker kunnen peuzelen ;-)

wat mij betreft hoop ik dat het ze smaakt

assalam w aileikum

Jazeker 5 maart 2006 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1570127)
jazeker Jazeker maar de armen hebben geleerd om van alles wat er nu eenmaal ook gebeurt de goede kant te zien.

en een schaap is meer gevulde magen dan een duif ;-)

ps er zijn godsdiensten waarbij ze bij het offer het beest of delen ervan gewoon verbranden
bij de islam hebben ze tenminste door dat god liever heeft dat de armen toch nog eens lekker kunnen peuzelen ;-)

wat mij betreft hoop ik dat het ze smaakt

Onzin... de slachtingen bij de moslims is normaliter voor de maag van de eigenaar van het schaap. Nu heeft een rechter in zot saoedi arabië een vers ontdenkt in de koran dat zegt dat een schaap moet worden geslacht voor de armen als hij een dier doodmaakt in Mekka (wat moeten ze doen als een tiental gelovigen onder de voet worden gelopen in mekka ? wat moeten ze doen als een Al Quada fanaat zich opblaast in mekka ?)

De Sharia straft kansarmen genadeloos... er wordt hun een hand afgesneden en dan kunnen ze werken voor den boterham ZEKER vergeten.

Lach er maar mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be