![]() |
Vraagje! (Firestone? :D)
Hoe heet die opera waarin het rijke familielid sterft, en het testament onvoordelig blijkt te zijn waardoor een ander lid van de kennissenkring in dat bed kruipt om de notaris voor de gek te houden en het bezit alsnog onder de familie te verdelen, maar die uiteindelijk alles voor zich neemt?
Die was hilarisch, maar ik kan niet meer op de titel/componist komen. |
als je nu al de tips van de quiz nog eens leest, en de xtra tip die je op dat andere subforum hebt gehad, zou je makkelijk dat als volgende vraag in de quiz kunnen stellen en veel sneller antwoord hebben :lol:
|
Te gemakkelijk voor onze keiharde quiz: Gianni Schicchi van Puccini uiteraard.
|
Bedankt, Firestone ;)
Iemand zei me dat het Cosi Fan Tutti was van Mozart, die ik uiteraard meteen de grond inboorde, namelijk dat Cosi Fan Tutti een totaal ander verhaal is, en dat Mozart nooit zo'n verfijnde opera zou kunnen schrijven, laat staan een grappige opera. Den boer. |
btw lombas, out of the night googlen was nog makkelijker :p
|
Ik heb daar de inspiratie niet voor.
|
Nieuwe vraag. Ik heb een melodie in m'n hoofd, het is ook verwerkt in één of ander hiphopliedje van een rapper wiens naam lijkt op Ludacris maar niet is dus.
Soit, zowel klassieke componist als rapper zijn welkom. Ik schrijf het melodietje uit, een punt is een pauzemoment. pom pom pom pom . pom pom . pom pom pom . pom pom pom . pom pom pom pom pom :-D |
kan je er nootjes bijzetten?
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
mijn god, jullie zijn zo jammerlijk voorspelbaar.
|
Citaat:
Toen ik het las kreeg ik toch ook honger hoor... en heb hier nog een doos pistache nootjes staan. Can I resist? |
toen ik het schreef zat ik nootjes te eten :oops:
|
Citaat:
|
STILTE!
Er moet gezocht worden! Ik ben niet meer mee met mijn gedachtenstroom! Deuntjes darfen gefunden werden! |
Citaat:
|
Citaat:
En wij willen ook nootjes......;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of welke waarde geeft u aan die pauzemomenten? Ik ga er alleszins vanuit dat u daarmee een kwart rust bedoelt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be