Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Aan de katte-lovers & haters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46818)

puud 13 maart 2006 18:44

Aan de katte-lovers & haters

Aan democratsteve
An Herr Flick

In een andere draad stellen jullie je voor als kat-lovers.
Welnu ik moet niets van katten hebben, katten zijn rotbeesten. Ze zijn ontrouw, ze zijn vals en het zijn egoïsten.
Een anecdote.
Toen ik nog gehuwd was kocht ik regelmatig een kilo garnalen van zo'n garnaalvisser te paard. Mijn vrouw pelde die. Op een dag vergat zij dat Triplex op de loer lag. Toen zij zich even verwijderde slokte dat beest alle garnalen naar binnen. Een paar tellen later braak! braak!
Ik heb nog even gedacht die af te wassen, maar heb ze dan toch in de vuilnisbak gekieperd.
Welnu onze hond Zak was toch beter opgevoed. Ge mocht een kilo filet-puur voor zijn neus leggen en als je nee schudde dan bleef die daarvan af.

Proletariër 13 maart 2006 18:47

Ge zou blij moeten zijn dat die kat merkte dat er iets deftig mis wat mee die garnalen en ulder leven heeft gered. Mee nen hond zonder initiatief zijde ook nie veel he :lol:

longhorn 13 maart 2006 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud (Bericht 1579847)
Welnu ik moet niets van katten hebben, katten zijn rotbeesten. Ze zijn ontrouw, ze zijn vals en het zijn egoïsten.

:thumbsup:

Supe®Staaf 13 maart 2006 19:24

Citaat:

Voer voor psychologen.
Een typisch geval van projectie.

Citaat:

Een anecdote.
Toen ik nog gehuwd was kocht ik regelmatig een kilo garnalen van zo'n garnaalvisser te paard. Mijn vrouw pelde die. Op een dag vergat zij dat Triplex op de loer lag. Toen zij zich even verwijderde slokte dat beest alle garnalen naar binnen. Een paar tellen later braak! braak!
Stel je voor, wat een halsmisdaad.
Een hongerige kat die éét!
Wat érg!

Tip: geef uw huisdieren voldoende eten. Dan moeten ze uw krevetjes niet snaaien.

Citaat:

Ik heb nog even gedacht die af te wassen,
8O 8O 8O
Citaat:

maar heb ze dan toch in de vuilnisbak gekieperd.
Dat geloof ik: als zelfs een uitgehongerde kat het niet wil.

Citaat:

Welnu onze hond Zak was toch beter opgevoed. Ge mocht een kilo filet-puur voor zijn neus leggen en als je nee schudde dan bleef die daarvan af.
Wat een zielige, kruiperige, karakterloze sloef! Hij heeft zijn naam niet gestolen.

Hertog van Gelre 13 maart 2006 19:40

Gaat het hier over jazeker of van Maerlant?

Jaani_Dushman 13 maart 2006 19:43

Citaat:

katten zijn rotbeesten.

Idd. Die rotbeesten komen altijd onze konijnnejongen doodbijten. :cry: :cry: :cry:

Bhairav 13 maart 2006 19:48

Ik heb graag katten net OMDAT ze zo'n "rotbeesten" zijn.

berre 13 maart 2006 21:37

katten kunnen meevallen als ge ze buitenshuis houd! hier lopen er verschillende rond maar ze mogen et huis ni binnen, dan hebde der ook ni echt last van.

katten zijn bovendien ook plezant als ge wat stress hebt ofzo. een schop tegen een kat kan al behoorlijk wat afstomen ;)

lombas 13 maart 2006 21:42

Jezus nog aan toe, wat een dieronvriendelijke praat.

Als je niet graag katten hebt, moet j'er geen in huis nemen.

Jazeker 13 maart 2006 21:54

Citaat:

Starlight 13 maart 2006 21:58

Ik ben zelf eerder een 'honden'mens maar bij anderen kan ik katten wel appreciëren. Ze zijn zo een beetje je m'en foutist: vrij zelfstandig en doen waar ze zin in hebben. ;)

exodus 13 maart 2006 22:01

Citaat:

Aan democratsteve
An Herr Flick

In een andere draad stellen jullie je voor als kat-lovers.
Een anecdote.
Ik heb nog even gedacht die af te wassen, maar heb ze dan toch in de vuilnisbak gekieperd.

Je moet niet dezelfde verwachtingen hebben over katten als honden. De ene zijn groepsdieren met een hierarchie, de andere zijn solitaire jagers. Katten zijn niet zo slaafs als honden in de hierarchie. Zo simpel is het.

Ke Nan 13 maart 2006 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1580149)

En gelijk heeft die kat. Katten heersen!!!

Hertog van Gelre 13 maart 2006 22:06

Katten zijn eigenlijk spionnen van de NWO

lombas 13 maart 2006 22:09

http://www.freewebs.com/cotwhg/ananimalconspiracy.html

Jaani_Dushman 14 maart 2006 00:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1580135)
Jezus nog aan toe, wat een dieronvriendelijke praat.

Als je niet graag katten hebt, moet j'er geen in huis nemen.

Dat is het probleem juist. Er zijn dan mensen die een kat nemen, maar ze dan buiten rond laten lopen. Dan hebben zij er geen last van (de kat komt niet met haar vuile pootjes in de zetels zitten, of haar nagels scherpen aan de deur), maar intussen richten die katten wel regelrechte slachtpartijen aan onder ons konijnen.
Als we kleintjes hebben, moeten we die in een afgesloten ren steken, tot ze oud genoeg zijn om zich te verweren tegen die smerige katten.

instromaniac 14 maart 2006 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1579906)
Voer voor psychologen.
Tip: geef uw huisdieren voldoende eten. Dan moeten ze uw krevetjes niet snaaien.

De meeste (verwende) katten eten tot ze erbij neervallen en dan kotsen maar. Inderdaad voer voor psychologen, hoe heet die ziekte nu ook al weer? ;)

Het zijn inderdaad rotbeesten, maar dat is ook wel hun charme. Geef me toch maar m'n hond, die is tenminste een beetje trouw en aangenaam gezelschap, en die loopt tenminste niet de kans om opgevreten te worden door andere honden (behalve als je zo'n vlinderhondje hebt natuurlijk). Katten zijn trouwens echte massmoordenaars, hoeveel vogels die beesten niet afmaken iedere week, enkel om er wat mee te spelen om ze dan aan het baasje te presenteren omdat ze zelf toch al vetgemest zijn.

Zeg Jaani, stuur die katten eens naar iemand die veel scharrelkippen heeft lopen. Ze zullen het wel vlug afleren om beestjes te vangen, als ze al niet verscheurd worden door de kippen ;)

instromaniac 14 maart 2006 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 1580126)
katten kunnen meevallen als ge ze buitenshuis houd! hier lopen er verschillende rond maar ze mogen et huis ni binnen, dan hebde der ook ni echt last van.

katten zijn bovendien ook plezant als ge wat stress hebt ofzo. een schop tegen een kat kan al behoorlijk wat afstomen ;)

Een schop tegen zo'n keffer van een chique madam stoomt nog beter af ;)

Jaani_Dushman 14 maart 2006 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac (Bericht 1580432)
Zeg Jaani, stuur die katten eens naar iemand die veel scharrelkippen heeft lopen. Ze zullen het wel vlug afleren om beestjes te vangen, als ze al niet verscheurd worden door de kippen ;)

Er lopen drie scharrelkippen tussen, Emma, Aurore en Sien (waarvan er twee flink uit de kluiten gewassen). Maar dat is misschien wat weinig voor 20 konijnen. Bovendien zitten die kippen 's nachts op hun stok, en dan heeft die kat dan dus vrij spel.

Jazeker 14 maart 2006 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1580403)
Dat is het probleem juist. Er zijn dan mensen die een kat nemen, maar ze dan buiten rond laten lopen. Dan hebben zij er geen last van (de kat komt niet met haar vuile pootjes in de zetels zitten, of haar nagels scherpen aan de deur), maar intussen richten die katten wel regelrechte slachtpartijen aan onder ons konijnen.
Als we kleintjes hebben, moeten we die in een afgesloten ren steken, tot ze oud genoeg zijn om zich te verweren tegen die smerige katten.

Twee dingen die je met konijnen kan doen :
* vrij en blij in het bos laten lopen, maar daar hebben ze natuurlijke vijanden (waaronder katten).
* als huisdier houden, maar dan moet je hun natuurlijke vijanden kunnen weghouden. Een ren is dan handig. Als je wil dat katten in een huis worden opgesloten dan kunnen opgesloten konijnen ook wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be