![]() |
Directe democratie
Hoe kan je directe democratie verbinden met particratie ? Het lijkt moeilijk. Als de huidige trend zich doorzet en je toch meer de stem van het volk wil laten gelden dan zou je pakweg om de twee jaar verkiezingen moeten hebben. Lijkt je dat wat ?
De keuze is eigenlijk : 1. ja... om het jaar of om de twee jaar, maar laat dan de datums van provincie, vlaamse en federale wat tezamen vallen. 2. Nee. Eens verkozen moet betekenen dat ze zes of meer jaar vaste zitjes hebben. |
Ik maak er bewust geen peiling van omdat er op dit vlak altijd mensen zijn met een mening die nooit in de vakjes thuis hoort. En op het vlak van democratie lijkt het me minder om een keuze "kan me aan mijn reet roesten" toe te voegen ;-)
|
Allemaal goed en wel, maar hoe zou het ondertussen zijn met: de Lombasiaanse Democratie?
|
Wat heeft directe democratie getverdemme met verkiezingen te maken?
|
Citaat:
|
Citaat:
Lombas wil zeggen dat die verkiezingen het vuur aan de schenen leggen, zeker bij de komende verkiezingen. Maar dat is enkel de verdienste van het Vlaams Belang eigenlijk. De verkiezing gaat nu over "willig onze eisen in of wij komen ECHT aan de macht". We kunnen allen toegeven dat het er stilaan cartoonesk gaat uitzien. 8O |
Citaat:
|
Ik ben dronken
Als Vlaanderen onafhankelijk wil worden, moeten ze actie ondernemen en er nie tzo suf over lullen, stelletje slapjanussen |
Citaat:
Peilingen geven 51% aan voor onafhankelijkheid. Maar daarover bestaat geen stemming. |
Citaat:
- Koppel de specialiteiten van de politicus aan een belangrijkheidsfactor van bepaalde onderwerpen bij de kiezer. op deze manier kan je weten wat de burger denkt over bepaalde kwesties en weet je wat voor de burger belangrijk is. een prachtsysteem toch ? of ziet extreem rechts dat weer anders :roll: |
Citaat:
:-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be