Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   brutale bazen zijn succesvol (https://forum.politics.be/showthread.php?t=46857)

Mitgard 15 maart 2006 10:39

brutale bazen zijn succesvol

Brutale bazen zijn succesvol

Bazen die er niet voor terugschrikken om hun personeel af te snauwen en onmogelijke eisen te stellen hebben het meeste kans op professioneel succes. De bevindingen van Roderick Kramer, professor aan de Stanford Graduate School of Business in Californië druisen regelrecht in tegen de algemene opvatting dat de zachtaardige chef het meest gedaan krijgt van zijn personeel. De beste manier om mensen aan het werk te zetten is kwaad worden en dat ook aan iedereen te laten weten. Omdat de meeste mensen niet van confrontatie houden, werkt deze techniek bijna altijd. Gek genoeg zijn werknemers niet altijd ontevreden met zo'n brutale baas. Een meerderheid van de in het onderzoek ondervraagde personen gaven te kennen dat ze precies onder zo'n Grote Intimidator hun beste prestaties hebben neergezet. (ARG)

-----------------------------------------------

het recept voor een succesvolle economie: brutale bazen, en gewillige masochistische slaafjes.
maar wat als je geen van de twee bent?

Chipie 15 maart 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1581402)
Brutale bazen zijn succesvol

Bazen die er niet voor terugschrikken om hun personeel af te snauwen en onmogelijke eisen te stellen hebben het meeste kans op professioneel succes. De bevindingen van Roderick Kramer, professor aan de Stanford Graduate School of Business in Californië druisen regelrecht in tegen de algemene opvatting dat de zachtaardige chef het meest gedaan krijgt van zijn personeel. De beste manier om mensen aan het werk te zetten is kwaad worden en dat ook aan iedereen te laten weten. Omdat de meeste mensen niet van confrontatie houden, werkt deze techniek bijna altijd. Gek genoeg zijn werknemers niet altijd ontevreden met zo'n brutale baas. Een meerderheid van de in het onderzoek ondervraagde personen gaven te kennen dat ze precies onder zo'n Grote Intimidator hun beste prestaties hebben neergezet. (ARG)

-----------------------------------------------

het recept voor een succesvolle economie: brutale bazen, en gewillige masochistische slaafjes.
maar wat als je geen van de twee bent?

In het beste geval een gepamperde hangmat?

Bhairav 15 maart 2006 10:53

Dan nog liever een gepamperde hangmat...

Mitgard 15 maart 2006 11:02

leve de gepamperde hangmat!
zijn dat dan eigenlijk de enige normalen?

cookie@vws 15 maart 2006 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 1581445)
leve de gepamperde hangmat!
zijn dat dan eigenlijk de enige normalen?

Sommige luiers worden door muizen alvast gesmaakt...
[SIZE=1]als ze geen cookies eten toch....[/SIZE] ;-)

Karma 15 maart 2006 23:13

Ik vind "baas zijn" eerder subtiel. Een werknemer houdt eigenlijk wel van directheid maar diezelfde werknemer wordt niet graag afgesnauwd. Ik heb toch heel wat "bazen" de revue zien passeren en die "snakkers" hebben misschien wel succes op kortere termijn, maar meestal houden ze het niet lang vol. De kans bestaat er tevens in dat de werknemer op den duur "ziek" wordt, al was het maar om de confrontatie zo veel mogelijk uit de weg te gaan.
Persoonlijk ben ik van mening dat een "baas" in de eerste plaats ook een werknemer is. Hij toont het goede voorbeeld. Daar waar werknemers bepaalde zaken niet zien zitten (of belachelijk vinden) toont de baas dat dit niet zo is. Een baas moet ook stipt en correct zijn. Indien werknemers in de gaten krijgen dat de ene meer kan profiteren dan de ander dan krijgt men klodden. En met werknemers waar het moeilijk mee gaat moet men regelmatig evaluatiegesprekken en/of functioneringsgesprekken mee plannen. Niet eenmaal per jaar maar (minimum) tweemaandelijks. Op die manier heeft de werknemer de kans zichzelf te corrigeren.

kelt 15 maart 2006 23:21

En als die "superbaas" dan op pensioen moet gaan,of doodvalt,zal men ontdekken dat hij of zij,in al die "superjaren",een vacuum rond zich gekreeerd heeft,en gaat het bedrijf alsnog kapot of wordt overgenomen omdat er nooit een sterke "2de man of vrouw",van pakweg 15 jaar jonger, getolereerd werd.

Dat heb ik ook al gezien:?

Mambo 15 maart 2006 23:47

Ze hebben mij vandaag de raad gegeven iedere morgen ieder flink zijn levieten te lezen. Misschien hadden ze wel gelijk. Echter dan is er volgende week niemand meer.
Zal maar kalm blijven zeker?

cookie@vws 15 maart 2006 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1582505)
Ze hebben mij vandaag de raad gegeven iedere morgen ieder flink zijn levieten te lezen. Misschien hadden ze wel gelijk. Echter dan is er volgende week niemand meer.
Zal maar kalm blijven zeker?

Of komen ze met een heel bende terug? ;-)

Mambo 15 maart 2006 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1582515)
Of komen ze met een heel bende terug? ;-)

Jaja lach daar niet mee. Heb het nog voorgehad dat ze mijn kot eens gingen komen verbouwen vroeger.
Tot ik de deur open deed natuurlijk.

longhorn 16 maart 2006 00:00

Het VWS heeft een succesvolle baas nodig.

cookie@vws 16 maart 2006 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1582517)
Jaja lach daar niet mee. Heb het nog voorgehad dat ze mijn kot eens gingen komen verbouwen vroeger.
Tot ik de deur open deed natuurlijk.

En toen...? En toen...?

Mambo 16 maart 2006 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1582521)
En toen...? En toen...?

En toen (echt waar) vroegen ze of ze hun schoenen moesten af doen.

cookie@vws 16 maart 2006 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1582525)
En toen (echt waar) vroegen ze of ze hun schoenen moesten af doen.

:lol: :lol: 8)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be