![]() |
"Veel Vlamingen willen belg blijven." Nog zo'n belgicistisch dooddoenertje dat tot op den draad versleten is.
Vlaanderen ligt evenmin wakker van andere politieke thema's en van belgië nog veel minder. Maar almaar meer mensen ondervinden dat belgië vierkant draait en dat (een volgende stap naar) meer autonomie en onafhankelijkheid wenselijk is voor een beter beleid. Die signalen dringen door in het politieke veld. De frank is gevallen voor de euro. De tricolore oprispingen rond het koningshuis sterven uit, in de sport is - een paar uitzondering zoals de Rode Duivels buiten beschouwing gelaten - van een nationaal belgisch gevoelen nog nauwelijks sprake. De meeste sportbonden zijn gesplitst. De grote Vlaamse voetbalclubs zijn de Waalse invloed in de KBVB meer dan beu. |
De meerderheid van de Vlamingen noemt zich eerder Belg dan Vlaming... Punt uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik voel mij in ieder geval eerder West-Vlaming. En de groep mensen die zich van hun provinciale identiteit bewust worden groeit. Wat men tegenwoordig "Vlaming" noemt betekent volgens mij eerder "Groot-Antwerpenaar".
|
Juist.
|
Ah, volgens Opperhoofd Hans is een Vlaming dus een inwoner van O- en W-Vlaanderen, Tacitus is het er dan weer mee eens dat het eigenlijk een Groot-Antwerpenaar is. Je zou dan op zijn minst verwachten dat ze een beetje consistent blijven wanneer ze uit hun nek lullen, maar zelfs dat lukt niet. :lol: :lol:
|
Citaat:
Ik ben Limburger maar voel me gewoon Vlaming. Hou op met van mij een 'Groot-Antwerpenaar te maken! Antwerpen is gewoon Antwerpen en een deel van Vlaanderen, net zoals Oost en West-Vlaanderen trouwens! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Belgen, DAT wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be