![]() |
de wet
heel simpel, beantwoordt de vraag.
|
Ik ben me bewust van de noodzaak van wetten in een maatschappij. Over het algemeen heb ik ook weinig klagen van de wetten die nu gelden in ons land. Dus probeer ik me er zo goed mogelijk aan te houden.
[SIZE=1]Al zou ik wel eens veertig durven te rijden in een zone-30.[SIZE=1] :oops:[/SIZE][/SIZE] |
ff uppen want het is in de mode en ik vind dit wel interessant!
|
Het ligt er natuurlijk volledig aan over wat het gaat. Ik ben niet van plan iemand om te brengen en zowel aan de verkeerscode als aan de milieuwetgeving hou ik strikt. Maar over ethische zaken beslis ik toch zelf wat ik doe of laat.
|
Citaat:
|
Citaat:
Seks valt hier inderdaad ook onder, dat is waar. Maar verkrachten doe ik ook niet, omdat ik daarmee andere mensen beschadig. |
Citaat:
;-) ik hou me aan de regel; als ik niemand schade berokken is het ok. en soms botst dat met de wet ja... dus nee, ik hou me niet altijd aan de wet :oops: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit is niet uw eerste draad die je "upt" :p |
Citaat:
gehoord ? De EU, de Benelux.. zijn geen "wet- en regelgevende organen" ? Je bent waarschijnlijk een inwoner van tantististan ? Of misschien profiteer je uitsluitend van die wetten en regeltjes die je een persoonlijk voordeel bieden ? De goede ziekteverzekeringsregels en het ziektestelsel bezorgen je klanten : dank U Belgiƫ ! Je rijdt over belgische wegen : dank U Belgiƫ ! Als je, je kindertjes vanaf 2 1/2 jaar gratis naar een peutertuin kan sturen : hartelijke dank ! De politie veegt criminelen van de straat en probeert ze in een gevangenis te houden : fijn hoor ! Je kan een trein, een vliegtuig nemen om op vakantie te vertrekken, je krijgt een paspoort wat jouw bevoorrechte status in deze wereld vol miserabelen bevestigt - mooi zo ! Weet je wat je moet doen : paspoort inleveren en statenloos worden, kan je alle voordelen van het illegaal zijn genieten ! |
De verkeersregels lap ik aan mijn laars de rechts valt nog goed mee!;-)
|
Kan dit niet naar Maatschappelijke discussies?
Ik hou mij aan de wet, die is nodig om het samenleven te vergemakkelijken. |
Goh, kent iemand al de wetten waaraan zich te houden? Ik alvast niet, dus hoe weet ik me te houden aan datgene wat me onbekend is?
|
Ik overtreed vaak in mijn handelen de wet (zoals de meeste mensen wellicht) zonder daar echter anderen kwaad mee te berokkenen of in een gevaarlijke situatie te brengen. Door het morele waardensysteem dat ik hanteer bega ik (bijna) nooit echt serieuze overtredingen en/of misdrijven.
|
Voor de instanitie waar ik graag zou werken is de wet belangrijk dus ja.
|
Citaat:
Ik volg normaal ook braaf de wet (meestal). Maar de meeste verkeersregels lap ik ik nu een letterlijk aan de vloer (buiten stoppen voor een zebrapad en rood licht, raar eh :-P ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be