Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   New Peoples Army schenden mensenrechten op de Filipino's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4693)

Pat 19 juli 2003 21:56

De New Peoples Army zijn een groep rebellen die de militaire vleugel vormen van de Communistische partij op de Filipijnen. Amnesty International veroordeelt hen wegens het schenden van de mensenrechten: ze maken zich schuldig aan martelingen, ontvoeringen, onwettelijke executies en dubieuze arrestaties. Vooral Filipino's die in rurale en verpauperde gebieden leven dreigen het slachtoffer te worden van deze groepering. Vooral in de provincie Mindoro is de NPA actief. De inkomsten van de NPA komen vooral uit afpersing van zowel burgers als multinationals: die dreigen ze namelijk plat te branden als ze niet met geld over de brug komen.

De leider van de NPA, Jose Maria Sison en zijn gezin, zitten echter veilig en wel in Nederland: Daar heeft hij namelijk asiel aangevraagd en gekregen. De Filipijnse autoriteiten hebben herhaalde malen om zijn uitlevering gevraagd maar dat werd telkens geweigerd. Tot zolang wordt de NPA geleid vanuit ... Nederland. Onlangs kondigde Sison nog aan dat de NPA zijn aanvallen nog zal intensifiëren door een combinatie van klassieke aanvallen en speciale operaties.

Lorens 19 juli 2003 22:17

Heerlijk eenzijdig, just like we love it. Ik ken heel wat mensen die daar geleefd en gewerkt hebben in die regio van de communistische rebellen, maar jouw verhaal herken ik toch niet in het hunne.

Sison is trouwens bestempeld als terrorist, in één klap samen met abu sayyaf, die op hetzelfde eiland huist, en al zijn tegoeden en zijn armzalig bankrekeningetje is geblokkeerd, uitkering afgenomen en hij leeft nu in armoede en moet rondkomen met het eten dat vrienden hem geven. Wees dus niet te ontmoedigd, zo heel je leven moeten verder leven is ook al een kleine straf...

Nederland is trouwens een goede bondgenoot van de oorlog tegen het terrorisme, dus het feit dat zelfs zij Sison niet uitleveren, wil volgens mij zeggen dat het verhaal niet zo zwart-wit is als jij meent.

Pat 19 juli 2003 22:26

Ik ken slechts één persoon die de regio meerdere malen bezocht heeft, en die kan dit verhaal enkel bevestigen, ook via de locale bevolking. De feiten zoals ik die beschrijf worden letterlijk beschreven op de site van Amnesty International. Amnesty International is toch heel wat betrouwbaarder en objectiever dan een hamer en sikkel aanbidder.

Lorens 19 juli 2003 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik ken slechts één persoon die de regio meerdere malen bezocht heeft, en die kan dit verhaal enkel bevestigen, ook via de locale bevolking. De feiten zoals ik die beschrijf worden letterlijk beschreven op de site van Amnesty International. Amnesty International is toch heel wat betrouwbaarder en objectiever dan een hamer en sikkel aanbidder.

Natuurlijk, net zoals in de Islam een man veel betrouwbaarder is dan een vrouw.

Bluelagune 20 juli 2003 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De New Peoples Army zijn een groep rebellen die de militaire vleugel vormen van de Communistische partij op de Filipijnen. Amnesty International veroordeelt hen wegens het schenden van de mensenrechten: ze maken zich schuldig aan martelingen, ontvoeringen, onwettelijke executies en dubieuze arrestaties. Vooral Filipino's die in rurale en verpauperde gebieden leven dreigen het slachtoffer te worden van deze groepering. Vooral in de provincie Mindoro is de NPA actief. De inkomsten van de NPA komen vooral uit afpersing van zowel burgers als multinationals: die dreigen ze namelijk plat te branden als ze niet met geld over de brug komen.

De leider van de NPA, Jose Maria Sison en zijn gezin, zitten echter veilig en wel in Nederland: Daar heeft hij namelijk asiel aangevraagd en gekregen. De Filipijnse autoriteiten hebben herhaalde malen om zijn uitlevering gevraagd maar dat werd telkens geweigerd. Tot zolang wordt de NPA geleid vanuit ... Nederland. Onlangs kondigde Sison nog aan dat de NPA zijn aanvallen nog zal intensifiëren door een combinatie van klassieke aanvallen en speciale operaties.

Had je nu iets anders verwacht van communisten dan??? Na de nazi's het grootste vuil op deze aardbol. :evil: :evil:

Pat 20 juli 2003 21:33

Overal waar ze de kop opsteken schenden ze de mensenrechten en is de democratie ver zoek. Da's toch zowat een constante in het hele verhaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be