![]() |
Verbied Suiker in Brood
Brood is wellicht het voedigsproduct van het hoogste dagelijks verbruik.
Nou net daarop is geen ingrediënten-opgave verplicht. Daar maakt de voedingsindustrie (bloemmolens) dankbaar gebruik van om het brood vol suiker te stoppen. Het gaat uiteinelijk allemaal naar suikerbrood smaken. (Behalve mijn biologische broden). Als je rekening houdt met de zware extra-kosten die de diabetesplaag en de obesiteitsplaag voor de SZ betekent (samen met de daaraan gerelateerde hartaandoeningen), dan lijkt het dringend nodig en noodzakelijk het toevoegen van suiker aan brooddeeg strafbaar te stellen. |
|
Citaat:
Als ik brood vol suiker wil eten doe ik dat toch gewoon, eno... |
Citaat:
|
De regering laat dat toe om de suikerindustrie te helpen.
Het plantje "Stevia" is een fantastische suikervervanger. Bij wet verboden in Belgie. De suiker-lobby is machtig. |
Citaat:
|
En wie is de "suiker lobby?"
Broertje van "lippens?". Alles tussen moerbeke-waas en knokke zit in hun handen. |
ik zou me vooral meer zorgen maken over de invloed van alloxan op de pancreas.
|
.
Wat voor ne zever is dat hier nu weer ?
Het toevoegen van suikers aan een product dat al grotendeels uit zetmeel bestaat verhoogt heus niet de calorische inhoud. Trouwens, een hoeveelheid suiker is noodzakelijk, anders kan de gist geen koolzuurgas vormen, oftewel, het brood zal niet rijzen. Of bent u iemand die liever suikervrij brood verkiest waar de luchtige structuur werd bekomen door een toeveoeging van in gelatine ingekapseld pyrofosfaat en natriumbicarbonaat ? Als er dan toch iets wettelijk in het brood zou moeten worden beperkt, is het zeker en vast de hoeveelheid zout. Want het aantal dodelijke slachtoffers door te hoge bloeddruk is aanzienlijk en brood blijft bij nader inzien een veelvuldig geconsumeerde zoutbom. |
Citaat:
|
suiker is een drug die veel meer slachtoffers maakt dan heroine
ik ben in mijn leven al van vanalles afgekickt daar ik nogal experimenteel ben aangelegd maar de afkick van suiker kent zijn gelijke niet |
Citaat:
Aan deze waanzin komt nu verandering. Overigens heb ik nergens suiker voor nodig. En dus ook geen suikervervangers. Tenzij vers fruit. |
Citaat:
Ik zal je trouwens nog wel eens wat anders aanraden, na ruggenspraak met mijn apothekeres. |
Citaat:
Minimale gisttoevoeging. Zelf eet ik alleen compacte donkere broden die nauwelijks gerezen zijn, ook veel biologisch zuurdesembrood. Dat witbrood en dat opgeblazen besuikerd schuimbrood krijg ik niet naar binnen. |
Citaat:
Een trap voor je reet verdien je, als je om je eigenzwakheden de baas te kunnen een algemeen verbod wil instellen. |
Ik stem hier eigenlijk best wel vóór, aangezien ik mij afvraag wat suiker eigenlijk ik brood doet.
Een verbod van de regering uit is echter niet tof: een bakker mag zelf bepalen wat hij gebruikt om brood te maken, zolang het legale substanties zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1. We bakken ons brood zelf
2. Er zijn broden die vermelden wat men er precies in gedaan heeft inclusief de bekende E.... produkten 3. Het zou inderdaad zeer nuttig zijn moest er overal altijd vermeld staan of er al dan niet suikers toegevoegd werden, vetgehalte enz.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be