![]() |
mens in dienst van de religie of religie in dienst van de mens?
Wat denk je, staan de mensen in dienst van de religie of staat de religie in dienst van de mensen?
Een voorbeeld: Islamieten moeten vijf keer per dag bidden. Je zou dus denken, de mens in dienst van de religie. Maar toch, vijf maal door de knieen gaan (volgens een bepaald ritueel) is eigenlijk een goede turnoefening. Religie dus in dienst van de mens. Vasten of ramadan: in dienst van de religie? Of religie in dienst van de mens? (ontslakken van overtollige gifstoffen). En als men de heilige geschriften op die manier gaat lezen komt men er nog veel tegen. |
Ongelovigen afslachten (zowel terug te vinden in bijbel, koran als thora) = in dienst van de mens, goed middel tegen overbevolking?
Onverdraagzaamheid tov andere levensvisies = de eigen superioriteit beschermen (NATUURLIJK zijn WIJ superieur) Verrijking der clera = noodzakelijk om de bevolking arm & down to earth te houden. Nu moet ik alleen nog beslissen welke Godsdienst ik ga belei (ij) den, zo'n voordelen kan ik niet laten schieten. |
Citaat:
Probeer ze allemaal eens uit zou ik zeggen, wees er wel van bewust dat het tot onherroepelijke psychische stoornissen en aftakeling van de hersenfunctie kan lijden, zoals; depressie, verwardheid, dementie, paranoia, hallucinatie..enzv. Je bent gewaarschuwd! |
|
Zoals mijn handtekening het al doet vermoeden, ik verwerp alle religie.
|
de sabbat is er voor de mens en niet de mens voor de sabbat
|
mensen hebben blijkbaar behoefte aan structuur, bepaalde religieuze voorschriften spelen daarop in maar hetzelfde kan je hebben bij niet-religieuze voorschriften.
mensen hebben ook een religieuze of filosofische? behoefte, ze creeerden dus religies en in die zin zou ik zeggen dat religie wel ten dienste staat van de mens en ruimer van de maatschappelijke structuren (meestal helaas). |
De religie in dienst van de religie en de mens in dienst van de mens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goed voor hart en bloedvaten. De islam lijkt mij slecht voor de knieschijven.(Muniscus) |
Citaat:
|
De religieuze mens in dienst van de religieuze mens?
|
Citaat:
Het vasten was ingesteld om de solidariteit te benadrukken met de armen(hongerig)van deze tijd. Bron Karen Armstrong:Islam (ben het deze dagen aan het lezen) |
Citaat:
En al die symbolen worden je voorgekauwd... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be