![]() |
Hoeveel talen spreekt u?
Hoeveel talen spreekt u? (dialekten natuurlijk NIET meegerekend :) )
Kies enkel de talen die u echt beheerst. Ik kan ook wat Spaans brabbelen, maar dat wilt niet zeggen dat ik het kan spreken) |
Ik voel mee aangesproken om 14 talen te spreken 'k hoop dat dat ook waar zal zijn.
|
aangezien het enkel over mondeling gaat en niet schriftelijk
en echt beheerse (passief is niet genoeg) heb ik er 3 aangeduidt. Dan is er nog de discussie over "echt beheersen". Ik stotter wel eens in het Frans en maak meer dan eens fouten in geslachtskeuze enzo. Beheers ik die taal dan echt? |
Nederlands
Engels Frans Duits (zoals de meeste Belgen zouden moeten kunnen, vind ik) Voorts spreek ik ook een (klein) mondje Roemeens. |
Citaat:
Misschien had je beter slechts twee talen aangeduid. Waarmee ik maar wil zeggen: een taal perfect onder de knie hebben is quasi onmogelijk. :) |
Nederlands
Frans Engels Duits & momenteel studerende Welsh maar ben nog een beginner en is aartsmoeilijk.... |
Nederlands en Engels goed
Aanleg en goeie lessen Duits gehad, maar te weinig eigenlijk Frans van het middelbaar (slecht dus) En Latijn (ik ben zo vrij het mee te rekenen, komt goed over bij de mensen ;)) |
Nederlands en Engels.
Verder kan ik bijna niks, zelfs ni de talen "die ik zou moeten", dus geen Frans en geen Duits. |
Nederland, Engels, Duits, Frans. In afdalende volgorde.
|
Iedereen maakt fouten in de geslachtskeuze. Vooral in het Duits dan. In die taal gokken de mensen vaak zelf.
|
Citaat:
|
Het aanleren van een authentieke keltische taal, bijna dood (heb op sat trouwens vier Welshe kanalen dus is lekker tv kijken), helaas totaal onbruikbaar commercieel, gezien de Welshen zelf het nog nauwelijks spreken.
|
Nederlands, Frans, Engels, Spaans(Mexicaanse versie) en humaniora-Duits.
|
http://www.s4c.co.uk/
Veel lees- en kijkplezier |
Nederlands en Frans (van thuis uit) ; matig Duits en Engels.
|
3)
Nederlands Engels Frans Duits gaat ietsje moeilijker, vooral de naamvallen (nominatief, akoesatief en datief zijn moeilijk :( ) |
Nederlands, Frans, Engels, iets minder goed Duits en ja, ik heb ook zes jaar Latijn gehad maar omdat het zo goed als onmogelijk is om die taal echt te spréken reken ik dat NIET mee. :lol:
|
Citaat:
|
Als't echt nodig is spreek ik eender welke taal.
|
Op mijn Oud-Assyrisch zit wat sleet, vandaar dat ik het er niet bij getelt heb
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be