Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verhofstadt wil kerncentrales verkopen aan Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47014)

oz457 20 maart 2006 23:51

Verhofstadt wil kerncentrales verkopen aan Frankrijk

... kopt HLN.
Premier Verhofstadt sluit een verkoop van kerncentrales aan buitenlandse energieconcerns, waaronder de nieuwe Franse gigant Gaz de France-Suez, niet uit. Dat heeft hij maandag gezegd na een gesprek in Parijs met de Franse president Chirac over het Europese energiebeleid.

„Meer veilingen zijn niet uit te sluiten”, aldus Verhofstadt, die vindt dat delen van Belgische energiebedrijven te koop aangeboden kunnen worden. Daaronder behoren volgens hem ook nadrukkelijk kerncentrales. De Belgische toezichthouder CREG heeft hier forse kritiek op, omdat bij storingen stroom uit België kan worden getransporteerd naar Frankrijk.

„Dat zal leiden tot tekorten en hogere prijzen”, aldus een CREG-woordvoerster. De uitspraak van Verhofstadt is ook opmerkelijk, omdat België in principe in 2015 wil stoppen met kernenergie.

-----

Is die kerel nu volledig geschift of wa? Tot het allerlaatste wat wij hebben gaat hij verkopen om toch maar zijn begroting in evenwicht te houden. Die kerel moet opgesloten worden, die is onze ganse economie aan het ontwrichten. Ziet men dat niet dat die geschifte gast een gevaar is voor onze toekomst.

lombas 20 maart 2006 23:53

Verhofstadt zou in eerste instantie daar niets over te zeggen mogen hebben.

Heftruck 21 maart 2006 00:27

"Kerncentrales willen Verhofstadt verkopen aan Frankrijk."

Daar zou volk naar komen zien. 8)

alberto 21 maart 2006 09:28

Eerst wil men van de kerncentrales vanaf, het sluitingssenario, nu wil men ze gebruiken om de concurentie te verhogen, gaan ze dan toch niet sluiten in 2015? de regering weet het al lang niet meer, de kleine belgen gaan in Parijs eens zeggen wat die moeten doen, ze zullen nogal gelachen hebben. Dat Suez delen van electrabel zal afstoten dat is juist, het zijn dan ook de oude en niet meer gebruikte sites, maar de kerncentrales, dat betwijfel ik ten zeerste, die zijn iets te rendabel dat geven de Fransen niet meer af.

Coekie 21 maart 2006 10:34

Citaat:

Verhofstadt zou in eerste instantie daar niets over te zeggen mogen hebben.
Groot gelijk, daarom zou je Verhofstadt in z'n voornemen moeten steunen, t.t.z. van zodra de centrales verkocht zijn heeft Verhofstadt er niets meer over te zeggen.

Coekie

maddox 21 maart 2006 14:35

België is zowat het enige land ter wereld waar kerncentrales in private beheer zijn.
Zelfs in de VS zijn de kerncentrales staatseigendom

born2bewild 21 maart 2006 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 1590266)
België is zowat het enige land ter wereld waar kerncentrales in private beheer zijn.
Zelfs in de VS zijn de kerncentrales staatseigendom

en?

maddox 21 maart 2006 14:41

Dat Verafstoot die niet te verkopen heeft. De kerncentrales zijn al eigendom van Suez.....

Sfax 21 maart 2006 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 1590274)
Dat Verafstoot die niet te verkopen heeft. De kerncentrales zijn al eigendom van Suez.....

Bedacht ik me ook al... Die kerncentrales zijn al eigendom van Suez; waar haalt ie dan de idee vandaan om ze opnieuw aan Suez te verkopen?

Heftruck 21 maart 2006 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 1590279)
Bedacht ik me ook al... Die kerncentrales zijn al eigendom van Suez; waar haalt ie dan de idee vandaan om ze opnieuw aan Suez te verkopen?

Verhofstadt? Idee? Denken? Wat? Ik ben die kerel zo moe...

chris k 21 maart 2006 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1589855)
Groot gelijk, daarom zou je Verhofstadt in z'n voornemen moeten steunen, t.t.z. van zodra de centrales verkocht zijn heeft Verhofstadt er niets meer over te zeggen.

Coekie

Nu wel????

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be