Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe tarieven van de Lijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47026)

van Maerlant 21 maart 2006 16:42

Nieuwe tarieven van de Lijn

Zoals de gebruikers van het openbaar vervoer wel zullen weten, zijn er vanaf 1 maart nieuwe tarieven bij de Lijn. Deze zijn schandalig duur!
Een voorbeeldje: Ik rijd door drie "zone's". Vroeger betaalde ik 1,40€. Nu betaal ik 2,50€!!

Wat is uw mening hierover?

Sneta 21 maart 2006 16:45

Dat openbaar vervoer blijkbaar nog steeds enorm goedkoop is

van Maerlant 21 maart 2006 16:46

U maakt een grapje. 100 frank voor één rit?

Desiderius 21 maart 2006 16:49

Als ik een paar uurtjes in Gent m'n auto parkeer, dan ben ik minimum 2,5 € kwijt! 100 ballen om uwe schrootbak eventjes te mogen plaatsen langs de stoeprand. Dat is pas veel geld.

van Maerlant 21 maart 2006 16:54

Ja, maar mensen die het openbaar vervoer nemen, zijn minder belastend voor het milieu, en gaan de filevorming tegen. Toch worden ze nog eens extra belast door schandalig hoge prijzen.

Sneta 21 maart 2006 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1590448)
U maakt een grapje. 100 frank voor één rit?

Bah, alles is relatief he
Als ik zie dat men tegenwoordig al 1,5 �* 2 EUR vraagt voor een pint bier, dan vindt ik 2,5 EUR voor 3 zones openbaar vervoer niet zo duur nee.

Desiderius 21 maart 2006 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 1590463)
Ja, maar mensen die het openbaar vervoer nemen, zijn minder belastend voor het milieu, en gaan de filevorming tegen. Toch worden ze nog eens extra belast door schandalig hoge prijzen.

Tja, de gratis bussen van Stevaert moeten ergens betaald worden, he?
Ernstig: ik heb al vaak overwogen om de tram te pakken i.p.v. met m'n kar Gent binnen te rijden, maar moet wel eerst een halte vinden waar ik een goed én gratis parkeerplaatsje kan versieren. Ben die struikroverij van de parkeerbedrijven onderhand kotsbeu! Maar als de Lijn de rol van struikrover gaat overnemen, dan kunnen ze ze kussen... D�*n liever wat fijn stof in de kuip blazen.

Antigone 21 maart 2006 17:23

In Hasselt rijden ze gratis. :(

Coekie 21 maart 2006 17:36

Het gegeven van zones, en de manier waarop ze ingedeeld zijn, vind ik zelf vele onrechtvaardiger. Zo kan men in Antwerpen van Zandvliet tot Mortsel de bus nemen zonder de zone te verlaten en betaalt men dus maar voor 1 zone. Als je een vergelijkbare afstand aflegt in een ander deel van Vlaanderen rij je makkelijk door 2, 3 of meer zones. In gebieden waar minder bussen rijden maken de ritten soms ook omwegen om een dorp of wijk meer te kunnen bedienen waardoor je soms nog een extra zone moet betalen enkel en alleen om wat langer op de bus te zitten.

Coekie

Bolter 21 maart 2006 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antigone (Bericht 1590502)

Tja, de leiding van de lijn is in rooie handen....

Armadel 21 maart 2006 19:00

Ik heb een abonnement.

Maar voor deze prijsverhoging vind ik dat ze toch eens op tijd mogen rijden.

Antigone 21 maart 2006 19:25

Ja dat vind ik ook wel, er is niets waar je minder op kunt rekenen dan op het openbaar vervoer.

Jeng 21 maart 2006 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antigone (Bericht 1590502)

En het merendeel van de tijd zijn die bussen leeg. Ik vraag me af hoeveel de stad Hasselt hiervoor betaald.

Heftruck 21 maart 2006 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeng (Bericht 1590833)
En het merendeel van de tijd zijn die bussen leeg. Ik vraag me af hoeveel de stad Hasselt hiervoor betaald.

Dat heb ik me in andere delen van België ook al meermaals afgevraagd. De belastingbetaler betaalt dus om lege bussen te laten rondrijden. Mooi is dat!

Snoepje 21 maart 2006 21:04

Wie gaat er nu nog op een bus ?

Jazeker 21 maart 2006 21:07

?

cookie@vws 21 maart 2006 21:48

Werd deze reeds niet op maatschappelijke besproken? http://forum.politics.be/showthread.php?t=46629 (door mij gestart btw;-) )

Frodo 22 maart 2006 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1590859)
Dat heb ik me in andere delen van België ook al meermaals afgevraagd. De belastingbetaler betaalt dus om lege bussen te laten rondrijden. Mooi is dat!

's nachts zijn de autosnelwegen ook zo goed als leeg.
De belastingbetaler betaalt dus om lege autosnelwegen.
Mooi is dat!

Bussen moeten spotgoedkoop zijn (daarvoor nog niet gratis) en voor iedereen hetzelfde tarief (dus ook voor mensen uit Hasselt, senioren)

Er mag wel wat meer geïnvesteerd worden in het openbaar vervoer. Er wordt immers veel meer geïnvesteerd in het wegverkeer, terwijl dit zowel maatschappelijk meer belastend is als ondemocratisch (23% van de gezinnen heeft geen auto)

Heftruck 22 maart 2006 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frodo (Bericht 1591759)
's nachts zijn de autosnelwegen ook zo goed als leeg.
De belastingbetaler betaalt dus om lege autosnelwegen.
Mooi is dat!

Dat klopt inderdaad. Echter, jammer voor je maar jouw vergelijking gaat niet op. Autosnelwegen aanleggen is een éénmalige kost. Openbaar verkeer daarentegen is variabel; lonen, benzineprijzen, hoeveelheid bussen, enz. En dat elke maand opnieuw.

ilfalco 22 maart 2006 15:07

Ik vind dat men beter GRATIS zou schrappen en voor iedereen lagere tarieven zou hanteren...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be