Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47045)

Morghodius 22 maart 2006 12:56

Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen

Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen
Tijdens de ontruimingsdag van kraakpanden die de Amsterdamse politie gisteren uitvoerde, is bij één pand de mobiele eenheid (ME) belaagd met ijzeren pijpen en brandbare vloeistof. Vanuit een zwaar gebarricadeerd pand aan de Bilderdijkstraat (Oud-West) probeerden krakers leden van de ME te verwonden.
De ME'ers werden vanuit ramen bekogeld met ijzeren pijpen waaraan scherpe punten waren geslepen. Ook werd er brandbare vloeistof zoals spiritus over ze heen gegooid. Politiewoordvoerder Leo Dortland: ''De actie die genomen is tegen onze mensen gaat alle perken te buiten. Met speciaal geprepareerde pijpen is de aanval op ons geopend met maar één doel en dat is om ons te verwonden.''
Volgens de woordvoerder zijn er ''wonder boven wonder'' geen gewonden gevallen. De schilden die de ME'ers gebruikten, zaten vol gaten die ontstonden door de pijpen af te weren. De krakers die zich schuldig hebben gemaakt aan het smijtwerk konden ontkomen. Mochten ze worden gepakt dan zal hen poging tot doodslag ten laste worden gelegd. Er zijn video-opnamen van de ontruiming gemaakt.
In totaal heeft de politie tijdens de ontruimingsdag zeven panden ontruimd. Daarbij zijn vijf personen aangehouden. Deze arrestaties vonden plaats omdat de krakers verzet pleegden, ME'ers lastigvielen of agenten beledigden.
Foto's en een verslag van de diverse ontruimingen zijn te vinden op de actiesite Indymedia.
http://indymedia.nl/nl/2006/03/35007.shtml
http://indymedia.nl/nl/2006/03/35003.shtml
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63221

Voor de leken, indymedia is het toppunt van politiek correctheid, als iets niet 110% extreem links is word het binnen 2 minuten verwijderd.

Morghodius 22 maart 2006 12:57

Ook zo lekker, links zegt dat je niet ''het recht in eigen handen mag nemen'' maar zelf proberen ze even mensen te doorboren en dus te vermoorden met stalen pijpen waar ze zelf punten aan hebben geslepen.

verder zegt links ook dat je een inbreker niet eens een klap mag geven, maar als extreem linkse krakers de wet overtreden dan mogen hun wel mensen vermoorden..........

hoezo links is selectief....

King of beggars and fleas 22 maart 2006 13:06

er zijn krakers en krakers he. ik ken de juiste toedracht niet van wat je hier allemaal schrijft maar ik vind wel dat iemand het recht heeft zich tegen gedwongen ontruiming te verzetten. eigenlijk is dat gewoon zelfverdediging. Op straat moeten slapen met dit weer kan levensbedreigend zijn. Waarom zoeken die stomme flikken geen andere job waarbij ze niemand dakloos moeten maken ? of waarom weigeren ze die opdracht niet ?

in ieder geval vind ik dat een kraker die ontruimd wordt en die daardoor effectief dakloos dreigt te worden het volste recht heeft zich met alle nodige middelen tegen deze van overheidswege bedreven schending van het recht op huisvesting te verdedigen.

zelf zou ik het evenwel niet doen en hooguit met paardevlaaien smijten.

Morghodius 22 maart 2006 13:08

Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn, en hoe komt het dat het dan alleen van die punk crusties mensen krakers zijn, ik moet het eerste normale gezin nog zien kraken.

Morghodius 22 maart 2006 13:08

Verder, Nederland is vol, Amsterdam is overvol, geen wonder dat er dan minder huizen beschikbaar zijn.

King of beggars and fleas 22 maart 2006 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1591985)
Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn, en hoe komt het dat het dan alleen van die punk crusties mensen krakers zijn, ik moet het eerste normale gezin nog zien kraken.

Daarin vergis je je dus. En dat komt ook door dit soort van berichtgeving. Brave krakers zijn niet sensationeel genoeg en komen niet in de media. Wanneer krakers een volkskeuken organiseren en hongerige mensen met voedseloverschotten eten geven dan vindt de pers dit niet interessant. Maar als ze in gent bij een ontruiming met een winkelkarretje smijten dan wel natuurlijk.

zelf heb ik in totaal minstens 10 jaar gekraakt en ik verzeker je geen punk te zijn noch dat ooit geweest te zijn. Noch bij het kraken zelf, noch bij de ontruiming heb ik geweld gebruikt. Bovendien ga ik het binnenkort terug doen want voel mezelf te goed om huur te betalen aan een mentaal minderwaardige pandjesmelker.

King of beggars and fleas 22 maart 2006 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn,

beetje in tegenspraak met ...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
Verder, Nederland is vol, Amsterdam is overvol, geen wonder dat er dan minder huizen beschikbaar zijn.

weet je het zelf nu nog ?

duveltje382 22 maart 2006 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1591993)
Daarin vergis je je dus. En dat komt ook door dit soort van berichtgeving. Brave krakers zijn niet sensationeel genoeg en komen niet in de media. Wanneer krakers een volkskeuken organiseren en hongerige mensen met voedseloverschotten eten geven dan vindt de pers dit niet interessant. Maar als ze in gent bij een ontruiming met een winkelkarretje smijten dan wel natuurlijk.

zelf heb ik in totaal minstens 10 jaar gekraakt en ik verzeker je geen punk te zijn noch dat ooit geweest te zijn. Noch bij het kraken zelf, noch bij de ontruiming heb ik geweld gebruikt. Bovendien ga ik het binnenkort terug doen want voel mezelf te goed om huur te betalen aan een mentaal minderwaardige pandjesmelker.

Ne punker kobaf:) Zie dat Chipie dat maar niet leest hé HA HA HA,ik kan me dat niet voorstellen king Maar wat je over die huur zegt is eigenlijk wel juist want bij mij vertegenwoordigt de huur 1/3 van mijn maandloon wat schande is

carlgustaaf 22 maart 2006 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1591985)

weet ge waarom?Als ge met uw kinderen in een kraakpand zit, en dat word ontruimd, dan word je beschouwd als dakloze, en de sociale hulpverlening neemt dan uw kinderen van u weg om ze in een tehuis te stoppen.Daarom laten mensen met kinderen zich nog liever uitbuiten door pandjesmelkers, en leven met een heel gezin in één kamer, inplaats van een mooi, ruim huis te kraken en het risiko te nemen hun kinderen kwijt te spelen.Dit word natuurlijk nergens verteld...

Morghodius 22 maart 2006 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1591993)

Je bedoeld je gaat weer een huis stelen

mag ik ook jouw fiets stelen als je hem al 2 weken niet meer heb gebruikt ?

of je garage of zolder ?

ik heb me eigen ook een tijdje in de krakerswereld begeven, niet gewoond (te vies) en wat een ellende zeg, 9 van de 10 zaten in een droomwereld van drugs en politiek correctheid, maar een enkeling was nog redelijk en daar was ik dus ook mee.

ik kom al een tijdje niet meer in die panden, ook niet omdat de linkse wereld iedereen weert die niet ''politiek correct'' is.

probeer maar eens een centrum rechts kraakpanden te beginnen... heb je gelijk een linkse krakersknokploeg voor je deur staan.

Morghodius 22 maart 2006 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 1592232)
weet ge waarom?Als ge met uw kinderen in een kraakpand zit, en dat word ontruimd, dan word je beschouwd als dakloze, en de sociale hulpverlening neemt dan uw kinderen van u weg om ze in een tehuis te stoppen.Daarom laten mensen met kinderen zich nog liever uitbuiten door pandjesmelkers, en leven met een heel gezin in één kamer, inplaats van een mooi, ruim huis te kraken en het risiko te nemen hun kinderen kwijt te spelen.Dit word natuurlijk nergens verteld...

Ik heb anders nog nooit een gezin een pand zien kraken

behalve gezinnen met allemaal dreadlocks dan :roll:

Het is logisch dat Amsterdam weinig woningen heeft, Amsterdam is een volle stad, of je wilt alles slopen en er alleen nog maar flats neer ga zetten.

King of beggars and fleas 22 maart 2006 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1592396)

mag ik ook jouw fiets stelen als je hem al 2 weken niet meer heb gebruikt ?

of je garage of zolder ?

ik heb me eigen ook een tijdje in de krakerswereld begeven, niet gewoond (te vies) en wat een ellende zeg, 9 van de 10 zaten in een droomwereld van drugs en politiek correctheid, maar een enkeling was nog redelijk en daar was ik dus ook mee.

ik kom al een tijdje niet meer in die panden, ook niet omdat de linkse wereld iedereen weert die niet ''politiek correct'' is.

probeer maar eens een centrum rechts kraakpanden te beginnen... heb je gelijk een linkse krakersknokploeg voor je deur staan.

ik ben wel links maar niet politiek correct links. Ik heb zelfs een hekel aan politieke correctheid. Ik kan niet ontkennen dat ik er ook in het krakerswereldje een buitenbeentje in ben, hoewel er nog zijn. Niettemin hebben ze me binnenkort toch uitgenodigd om een lezing te komen geven bij een groep die aan de unief verbonden is. het belangrijkste is voor de krakers dat je ook antikapitalist bent en dat ben ik in hart en nieren. Verder ook wel idd dat je geen racist bent. Dat ben ik ook niet maar problemen met migranten moeten wel bespreekbaar blijven.

cookie@vws 22 maart 2006 17:13

YES, terug naar 1980, toen was er ook ambiance, Trix die men niet op de troon wou,.... :twisted:

King of beggars and fleas 22 maart 2006 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius (Bericht 1592406)
Ik heb anders nog nooit een gezin een pand zien kraken

behalve gezinnen met allemaal dreadlocks dan :roll:

Het is logisch dat Amsterdam weinig woningen heeft, Amsterdam is een volle stad, of je wilt alles slopen en er alleen nog maar flats neer ga zetten.

eerst waren het allemaal punks, nu hebben ze allemaal dread locks. Ik verzeker je dat ik ook geen dread locks heb. Ik ken ook krakers met kale knikkers. die worden door de dreads gemakkelijk aanvaard.

vraagje

worden de dreads ook onder de kale knikkers aanvaard ?
zou ik een lezing mogen komen geven over vws bij de kale knikkers als niet racist ?

cookie@vws 22 maart 2006 17:16

Indien een woning niet verhuurd wordt en reeds lang leeg staat, is dat speculeren op de grondprijs. De waarde van die grond zakt niet omdat er een kraakpand op staat. Dat huis is totaal waardeloos omdat het toch afgebroken zal worden.

King of beggars and fleas 22 maart 2006 17:16

Citaat:

je bedoeld dat ik het kapitalisme ga ontruimen

King of beggars and fleas 22 maart 2006 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1592425)
Indien een woning niet verhuurd wordt en reeds lang leeg staat, is dat speculeren op de grondprijs. De waarde van die grond zakt niet omdat er een kraakpand op staat. Dat huis is totaal waardeloos omdat het toch afgebroken zal worden.

voila ;-)

cookie@vws 22 maart 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1592428)
voila ;-)

Dus indien men iets gebruikt wat waardeloos is....Kan er nooit sprake zijn van diefstal, sorry Tony Van Parys... :roll:

duveltje382 22 maart 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1592427)
je bedoeld dat ik het kapitalisme ga ontruimen

:lol:lol:lol:

duveltje382 22 maart 2006 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1592433)
Dus indien men iets gebruikt wat waardeloos is....Kan er nooit sprake zijn van diefstal, sorry Tony :roll:

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be