![]() |
Figuurlijke Roker-democide
Na het onderzoek dat gisteren werd voorgesteld in het Europees Parlement, zouden we moeten beginnen denken dat meer dan 80 000 mensen sterven aan passief roken.
Ter vergelijking: dat is ongeveer een maandje Ausschwitz-vergassing. Dit is onaanvaardbaar: de vrijheid wordt serieus aangetast. Ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er elk jaar passief sterven aan messen, of auto's, of eekhoorns, of koeien. Dit stevent regelrecht af naar een verdere repressie van overheidswege. |
Ik vind het allemaal een hipocriet gedoe. En maar zitten zeiken over roken, maar ter zelfder tijd wint de staat bergen geld aan de sigaretten.
|
Citaat:
Exactly. |
Allez wat een gelul zeg...is het echt zo slecht dat roken? Schaf die zaak dan toch gewoon af.
|
Komaan Lombas...
Als overtuigd liberaal zou je toch moeten weten wat het betekent om "externe kosten te internaliseren". (of is dat te technisch?) Rokers berokkenen schade aan mensen in hun omgeving, zéker als ze anderen dwingen om mee te paffen. Als je de economics van dat spelletje even uitbeent, dan kom je vanzelf uit op de logica van een rookverbod in alle openbare plaatsen (restaurants en café's incluis). |
Citaat:
|
Citaat:
[SIZE=1]Rookt die trouwens nog altijd Clan? (ik meen me de laatste keer die walm goed te hebben geraden)[/SIZE] |
Citaat:
Spijtig dat ze die scene geknipt hebben. Ik zal vrijdag eens zien, want er wordt zoveel gepaft in de Edelinckstraat, dat de merken je onverschillig laten. |
Hier moogde nie meer roken in Bars of restaurants, prima zaak overigens,
Ge kunt met meer smaak van uw eten genieten en als ge wilt gaan paffen kunde buiten gaan staan. Bij ons thuis geld overigens dezelfde regel. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar een bedrijf bijvoorbeeld mag dat naar mijn mening zélf bepalen. |
Euhhhh, toen ik vijftien jaar geleden stopte met roken, was ik ook een serieuze Clan-adept. Heb een tijd daarvoor eens een halve avond tegen de sterren op zitten paffen tegen de Covve tussen pot en pint. Samen kregen we een half café leeg binnen de 15 minuten. Jaaaaa, d�*t waren nog eens tijden zie...
[SIZE="1"]Ge ziet nu wat ervan komt als iemand z'n ziel verkoopt aan da joenk he?[/SIZE] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben echt benieuwd met wat voor toeback onze vriend tegenwoordig z'n entourage parfumeert. |
Citaat:
|
Citaat:
2 Relatie wergever - klant = handel = openbaar |
Citaat:
|
Citaat:
IKEA doet dat bv, maar hier ook onlangs gaan eten in een wel heel goeie trattoria, en schoon gescheiden, rokers/niet rokers, en in de niet rokers, zat het boemvol... |
Voor bedrijven is het toch maar normaal dat er een niet rokers beleid is zeker,
al eens gedacht wat dat kost aan schoonmaak ? Trouwens veiligheid, ge kunt u dat als verantwoordelijke voor veiligheid en gezondheid op het werk niet meer permiteren hé. Ik weet zelf bedrijven waar ge moogt uitbadgen als ge wilt gaan paffen, ze hebben daar de rookalarmen zo fijn getuned, dat ge nog net ne waterkoker kunt opzetten ! ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be