Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Noord-Korea slacht gehandicapte baby's af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47067)

Leviathan 22 maart 2006 20:28

Noord-Korea slacht gehandicapte baby's af

Volgens een Noord-Koreaanse vluchteling zijn er in het land geen gehandicapten omdat baby's met afwijkingen onmiddellijk na de geboorte vermoord worden.

Volledig artikel

Dit regime geniet de onvoorwaardelijke steun van de PVDA (de Vlaamse, niet de Nederlandse). Getuigenissen van vluchtelingen over de toestand in Noord-Korea worden door hen systematisch als leugens en propaganda afgedaan.

tony p 22 maart 2006 22:50

In Cuba doen ze dat ook hoor, als je de 'geruchten' moet geloven tenminste.

Enfin, ik heb eens op Canvas een documentaire gezien over Noord-Korea, over chemische proeven die er op mensen zouden worden gedaan. Verschrikkelijk uiteraard, maar het bewijs bestond wel alleen maar uit een officieel document dat door een Noord-Koreaanse vluchteling was meegesmokkeld.
Achteraf bleek uit een verklaring van de vader en de broer van die vluchteling dat dit document vervalst was, want op die manier zou hij een pak geld krijgen van Zuid-Koreaanse mensenrechtenorganisaties. Ook in Zuid-Korea en in de VS waren er trouwens twijfels over de echtheid van dat document.

Waarmee ik mij niet uitspreek over Noord-Korea, ik geef gewoon de andere kant van het verhaal (al twijfel ik er nauwelijks aan dat ook dit niet echt geapprecieerd zal worden).

vercetti 22 maart 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 1592899)
Volgens een Noord-Koreaanse vluchteling zijn er in het land geen gehandicapten omdat baby's met afwijkingen onmiddellijk na de geboorte vermoord worden.

Volledig artikel

Dit regime geniet de onvoorwaardelijke steun van de PVDA (de Vlaamse, niet de Nederlandse). Getuigenissen van vluchtelingen over de toestand in Noord-Korea worden door hen systematisch als leugens en propaganda afgedaan.

Ziekelijk.

Heftruck 22 maart 2006 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan (Bericht 1592899)

Volledig artikel

Het idee alleen al is... te erg.

longhorn 22 maart 2006 23:01

Wees gerust. De vakbonden en hun trawanten hebben al een nationale betoging gepland tegen Noord-Korea.

Darwin 22 maart 2006 23:02

Ik vind dat zeer wijs van de Noord Koreanen.

Voodoo Child 22 maart 2006 23:07

Een paar jaar geleden, aan het begin van de 2de golfoorlog heb ik een reportage over noord-koreaanse gevangeniskampen gezien.
Volgens de getuige die ze te woord lieten, een voormalig gevangenisdirecteur, testen ze in die kampen chemische wapens uit op de gevangen.
Hij kon die testen heel nauwkeurig beschrijven, en hij verklaarde dat de testen bijna altijd werden uitgevoerd op een heel gezin, kwestie van geen lastige nagelaten te hebben.

Als den boesj nog is een landje wil binnenvallen, dat het dan eerst noord-korea is ipv iran :x

Voodoo Child 22 maart 2006 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1593074)

rofl om dit van Darwin himself te horen :lol:

Towelie030981 22 maart 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin (Bericht 1593074)

Excuseer, wat vindt u wijs en waarom?

StevenNr1 22 maart 2006 23:13

Awel, de evolutie wat helpen ;)

StevenNr1 22 maart 2006 23:17

En vooral niet eens naar tony p luisteren.

carlgustaaf 22 maart 2006 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child (Bericht 1593083)
Een paar jaar geleden, aan het begin van de 2de golfoorlog heb ik een reportage over noord-koreaanse gevangeniskampen gezien.
Volgens de getuige die ze te woord lieten, een voormalig gevangenisdirecteur, testen ze in die kampen chemische wapens uit op de gevangen.
Hij kon die testen heel nauwkeurig beschrijven, en hij verklaarde dat de testen bijna altijd werden uitgevoerd op een heel gezin, kwestie van geen lastige nagelaten te hebben.

Als den boesj nog is een landje wil binnenvallen, dat het dan eerst noord-korea is ipv iran :x

vergeet het maar, die hebben géén petrol, en wél atoombommen.Kim Song ziet er wel maf genoeg uit om ze te gebruiken ook ...

Ke Nan 23 maart 2006 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 (Bericht 1593086)
Excuseer, wat vindt u wijs en waarom?

Tijdens de Tweede Wereldoorlog was het in West-Europa ook gebruikelijk om gehandicapten van allerlei aard te endlösen.

Towelie030981 23 maart 2006 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 1593162)
Tijdens de Tweede Wereldoorlog was het in West-Europa ook gebruikelijk om gehandicapten van allerlei aard te endlösen.

U punt zijnde?

Ke Nan 23 maart 2006 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981 (Bericht 1593182)
U punt zijnde?

Ik probeerde te antwoorden op uw vraag want ik vermoed dat Darwin niet zal antwoorden. Sommige posters dwepen nogal met populaire strekkingen uit de jaren dertig en veertig van de vorige eeuw. Ik acht ze ook niet intelligent genoeg om zelf iets uit te denken en dan weet je wel waar ze de mosterd halen.
Persoonlijk denk ik dat ieder wezen bestaansrecht heeft. Stel je voor dat we Stephen Hawking voor eeuwig lieten inslapen nadat hij ALS(een neurologische ziekte) kreeg. Dan konden we fluiten naar zijn belangrijke bijdragen in de fysica.

PAJOT 23 maart 2006 10:41

Er bestaan mensen die ondanks hun handicap toch een heel uitzonderlijk leven kunnen leiden.

Dit is dus verwerpelijk. Abortus idem.

Chimera 23 maart 2006 10:48

Vind dit ook maar ziekelijk en wat Darwin zegt is het ergst van al

Lof der Zotheid 23 maart 2006 11:05

Enig bewijs dat die Noord-Koreaan niet liegt dat hij zwart ziet? Niet dat het Noord-Koreaanse regime trouwens te vergoeilijken is...

tony p 24 maart 2006 13:22

Hier even bij vertellen dat sommige indianenstammen in het Amazonegebied tot voor kort effectief gehandicapte baby's deden verdrinken.

Raven 24 maart 2006 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tony p (Bericht 1595364)
Hier even bij vertellen dat sommige indianenstammen in het Amazonegebied tot voor kort effectief gehandicapte baby's deden verdrinken.

T'schijnt dat ze in kraker-gemeenschappen ook de gehandicapte babies verdrinken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be