Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   'Jeugd wordt steeds homofober' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47117)

tony46 24 maart 2006 13:29

'Jeugd wordt steeds homofober'

Ross: 'Jeugd wordt steeds homofober'

(Novum) - De jeugd is in toenemende mate intolerant tegenover homo's. Dat zei staatssecretaris van Welzijn Clémence Ross (CDA) donderdag in de Tweede Kamer tijdens een debat over homo-emancipatie. Nederland was in 2001 het eerste land ter wereld dat het homohuwelijk legaliseerde. Ross zegde maatregelen toe.
"Nederland mag dan wat wetgeving betreft internationaal vooroplopen, de positie van homo's verslechtert", zei ook D66-Kamerlid Boris Dittrich. Hoewel volgens Ross veel goede dingen gebeuren om de emancipatie van homo's te bevorderen, gaf zij toe dat sprake is van 'negatieve ontwikkelingen', vooral bij de jeugd.
Met name op het internet vertoont de jeugd steeds meer homofoob gedrag. Op voorstel van de Tweede Kamer zegde zij daarom toe een onderzoek naar 'het brede klimaat van intolerantie bij de jeugd' te verrichten.
Centraal hierbij staat de rol van het onderwijs. Ross gaat onderzoeken op welk vlak scholen in gebreke blijven. "Op iedere school moet een veiligheidsbeleid worden gevoerd waarbij ook homo's zich veilig voelen." Scholen moeten kunnen aantonen dat ze een homovriendelijk beleid voeren en voldoende voorlichting geven. Blijven zij in gebreke, dan kunnen zij rekenen op verscherpt toezicht.
Bron:nova,Fok nieuws
Heeft die liberale wet van Nederland die zo vooruitstrevend was dan niet gewerkt ?

Bhairav 24 maart 2006 13:55

Weer zo'n bewijs dat Hollanders toch n ander volk zijn als "ons".

eno2 24 maart 2006 14:07

Ik liet mij eens niet verleiden door een jongeling in het bos, en toen vroeg ie "of ik soms impotent was".

je zou er voor minder homofoob van worden, al exhibeer je al grijze haren...

Levertraan 24 maart 2006 19:34

Awel, da pakt mij.

Bhairav 24 maart 2006 19:36

Langs?

Raven 24 maart 2006 19:43

mooie evolutie

Vlaanderen Boven 24 maart 2006 19:50

Moslims.

PAJOT 24 maart 2006 19:55

gezond verstand

Apocalyps 24 maart 2006 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan (Bericht 1596108)
Awel, da pakt mij.

Veel plezier gewenst...

guerin 24 maart 2006 20:11

Ik kreeg eens het zelfde "impotent mss" vraag uit de mond van een vrouw,zo zie je maar...

Smurfje 24 maart 2006 20:18

Tja...

cookie@vws 24 maart 2006 20:19

Helem�*�*l niet waar.... zelfs veel toleranter (kan je ook als onverschillig lezen, maar is hetzelfde)

Heftruck 24 maart 2006 22:13

Opvallend dat de meeste reacties hier uitgaan van mensen die zulk een evolutie goed vinden. :roll:

duveltje382 24 maart 2006 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1596315)
Opvallend dat de meeste reacties hier uitgaan van mensen die zulk een evolutie goed vinden. :roll:

Haat liefde denk ik;-)

bartje 24 maart 2006 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1596315)

Homohaters, die toevallig allemaal VB'ers zijn, maw het VB is nog altijd de homohatende partij bij uitstek wat ze ook mogen beweren. En het VB zou niets liever hebben dan dat m'n hier ook intolerant wordt tov homo's, maar het zal hen niet lukken, ondanks er nog veel werk aan de winkel is, maken we stap per stap vooruitgang.

Rr00ttt 24 maart 2006 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1596323)
Homohaters, die toevallig allemaal VB'ers zijn, maw het VB is nog altijd de homohatende partij bij uitstek wat ze ook mogen beweren. En het VB zou niets liever hebben dan dat m'n hier ook intolerant wordt tov homo's, maar het zal hen niet lukken, ondanks er nog veel werk aan de winkel is, maken we stap per stap vooruitgang.

Nope, want de pc partijen graven jullie ondergang. Langs de ene kant stoten ze steeds meer vlaamse kiezers af die dan naar het VB hollen, langs de andere kant importeren ze en masse inwijkelingen uit landen waar men nog van oordeel is dat homos moeten worden vermoord én dat is het groeiende kiespubliek van de PC partijen.

Geef het nog 10-20 jaar en je zal zien hoe een partij als de sp-a verandert in de meest homofobe partij die je je kan inbeelden om de allochtone kiezers tevreden te stellen... Je kan water en vuur niet eeuwig uit elkaar houden.

duveltje382 24 maart 2006 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1596323)

Bartje dat is fout hoor!VBers bij uitstek zijn geen homohaters, Vele stemmen tegen iets,foert dus! Maar haters bestaan er in alle rangen,eerlijk of schijnheilig! Dus............,maar dat weet jij wel hé:)

Heftruck 24 maart 2006 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt (Bericht 1596336)
Nope, want de pc partijen graven jullie ondergang. Langs de ene kant stoten ze steeds meer vlaamse kiezers af die dan naar het VB hollen, langs de andere kant importeren ze en masse inwijkelingen uit landen waar men nog van oordeel is dat homos moeten worden vermoord én dat is het groeiende kiespubliek van de PC partijen.

Geef het nog 10-20 jaar en je zal zien hoe een partij als de sp-a verandert in de meest homofobe partij die je je kan inbeelden om de allochtone kiezers tevreden te stellen... Je kan water en vuur niet eeuwig uit elkaar houden.

Ik keur het beleid van geen van beide goed. Hypocrisie versus onverdraagzaamheid.

Antigone 24 maart 2006 23:11

In geloof eigenlijk niet in de zogenaamde gezagsfunctie van scholen.

Rr00ttt 24 maart 2006 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 1596355)
Ik keur het beleid van geen van beide goed. Hypocrisie versus onverdraagzaamheid.

'Beleid'? Enkel de PC partijen hebben we al 'beleid' zien voeren. Die anderen is enkel heel veel over gespeculeerd. Ik ben vrij conservatief, maar toch wel iets minder dan het VB soms is.

Neemt niet weg dat als ik moet kiezen tussen het huidige wanbeleid en een verder degelijk beleid maar geen homohuwelijk de keuze snel gemaakt is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be