![]() |
De Jef
Stel dat het VB hier in de gemeente de volledige meerderheid zou halen, kan de Jef dan zijn job behouden?
De Jef werkt aan de gemeente. De Jef is geen aanhanger van het VB. Ze zeggen dat hij de hulp heeft gehad van een SP.A schepen voor die job te krijgen. De Jef doet zijn werk even goed of even slecht als de andere gemeentearbeiders. Zou het VB meer mensen aanwerven aan de gemeente? Of minder? Of blijft het ongewijzigd? Zou Piet, die actief is voor het VB als plakker en op een forum, meer kans maken de volgende keer als er volk moet aangenomen worden? |
U gebruikt de SPA al voorbeeld... terwijl het bij de tsjeven etc net zo is.
De bekwaamste moet de job krijgen. Als kan men uiteraard moeilijk mensen gaan benoemen die het VB haten aangezien zij dan alles gaan doen om het bestuur te nekken. |
Tegenwoordig zijn er voor alle aanwervingen vergelijkende examens. Ieder gemeentebestuur die er van wil afwijken moet dit kunnen motiveren en partijvoorkeur wordt daar niet aangenomen.
Tijdelijke contracten is wat anders. |
Tuurlijk zal dat bij het VB ook zo zijn, daar twijfel ik niet aan. Iedereen heeft toch graag zijn mensen in de buurt.
|
Citaat:
tsjonge tsjonge zeggen ze in 'de te annexeren gebieden' daarover ;) |
Citaat:
Natuurlijk zal iedereen, indien mogelijk, zoveel mogelijk vriendjes proberen aan een jobke te helpen. Volgens mij zal dit bij het VB niet anders zijn. |
De bekwaamste dient de job te krijgen
|
Citaat:
|
Er wordt een examen uitgeschreven voor de job van secretaresse.
Er wordt maar één vraag gesteld en die is als volgt: Hoeveel is 3x2? De eerste kandidate antwoord: "Volgens mij is dat 7" De tweede kandidate antwoord: "Ik denk dat dat 5 is" De derde kandidate zegt resoluut: "Dat is 6". Wie kreeg de job? Weet je het echt niet? Natuurlijk die met de mooiste tieten! |
Citaat:
|
Citaat:
Met de juiste vader ben je ook al veel vooruit, ook al kan je niet rekenen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Wat als hij Mohammed zou heten.
Zelfs dat zou geen verschil maken. |
Citaat:
|
Zou de Jef alvast openlijk sympathiseren met het Vlaams Belang, ie zou uit het ABVV gesmeten worden.
Dus onze waarnemer hoeft heus geen theoretische what-if's te overwegen. Concrete voorbeelden bestaan al. (weliswaar, net waar je het politiek correct niet zou verwachten) |
Citaat:
De vakbond laat zich misschien beter te vergelijken (niet inzake inhoud) met een andere politieke groepering. Kan iemand die openlijk Spirit verdedigt lid blijven van het VB? Kan Mohamed lid worden van het VB? |
Citaat:
Citaat:
|
Ik moest laatst gaan solliciteren bij de gemeente voor een vakantiejob en daar zaten de bevoegde schepen, iemand van de meerderheid en iemand van de minderheid in de gemeenteraad op me te wachten. Dat leek me nu toch redelijk in orde. Volgende week weet ik of die met de dikke tieten de job krijgt :-D
|
Citaat:
En inderdaad, die met de dikke tieten heeft de job. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be