Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Jef (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47173)

waarnemer 26 maart 2006 23:16

De Jef

Stel dat het VB hier in de gemeente de volledige meerderheid zou halen, kan de Jef dan zijn job behouden?

De Jef werkt aan de gemeente. De Jef is geen aanhanger van het VB. Ze zeggen dat hij de hulp heeft gehad van een SP.A schepen voor die job te krijgen. De Jef doet zijn werk even goed of even slecht als de andere gemeentearbeiders.

Zou het VB meer mensen aanwerven aan de gemeente? Of minder? Of blijft het ongewijzigd?

Zou Piet, die actief is voor het VB als plakker en op een forum, meer kans maken de volgende keer als er volk moet aangenomen worden?

ilfalco 26 maart 2006 23:21

U gebruikt de SPA al voorbeeld... terwijl het bij de tsjeven etc net zo is.

De bekwaamste moet de job krijgen. Als kan men uiteraard moeilijk mensen gaan benoemen die het VB haten aangezien zij dan alles gaan doen om het bestuur te nekken.

De Garde 27 maart 2006 09:49

Tegenwoordig zijn er voor alle aanwervingen vergelijkende examens. Ieder gemeentebestuur die er van wil afwijken moet dit kunnen motiveren en partijvoorkeur wordt daar niet aangenomen.

Tijdelijke contracten is wat anders.

Jong N-VA'er 1 april 2006 15:43

Tuurlijk zal dat bij het VB ook zo zijn, daar twijfel ik niet aan. Iedereen heeft toch graag zijn mensen in de buurt.

Anna List 4 april 2006 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 1606736)
Tuurlijk zal dat bij het VB ook zo zijn, daar twijfel ik niet aan. Iedereen heeft toch graag zijn mensen in de buurt.

bedoel je nu dat iedereen als het erop aankomt het 'eigen volk eerst' principe toepast ?!?

tsjonge tsjonge zeggen ze in 'de te annexeren gebieden' daarover ;)

guido 007 4 april 2006 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 1617009)
bedoel je nu dat iedereen als het erop aankomt het 'eigen volk eerst' principe toepast ?!?

tsjonge tsjonge zeggen ze in 'de te annexeren gebieden' daarover ;)

Natuurlijk zal iedereen, indien mogelijk, zoveel mogelijk vriendjes proberen aan een jobke te helpen. Volgens mij zal dit bij het VB niet anders zijn.

phoebe 5 april 2006 23:22

De bekwaamste dient de job te krijgen

Bobke 5 april 2006 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer (Bericht 1598390)
Stel dat het VB hier in de gemeente de volledige meerderheid zou halen, kan de Jef dan zijn job behouden?

De Jef werkt aan de gemeente. De Jef is geen aanhanger van het VB. Ze zeggen dat hij de hulp heeft gehad van een SP.A schepen voor die job te krijgen. De Jef doet zijn werk even goed of even slecht als de andere gemeentearbeiders.

Zou het VB meer mensen aanwerven aan de gemeente? Of minder? Of blijft het ongewijzigd?

Zou Piet, die actief is voor het VB als plakker en op een forum, meer kans maken de volgende keer als er volk moet aangenomen worden?

Wilt ge nu beweren dat de SPa "eigen volk eerst" toepaste ?

guido 007 7 april 2006 20:17

Er wordt een examen uitgeschreven voor de job van secretaresse.
Er wordt maar één vraag gesteld en die is als volgt:

Hoeveel is 3x2?

De eerste kandidate antwoord: "Volgens mij is dat 7"

De tweede kandidate antwoord: "Ik denk dat dat 5 is"

De derde kandidate zegt resoluut: "Dat is 6".

Wie kreeg de job?

Weet je het echt niet?

Natuurlijk die met de mooiste tieten!

waarnemer 7 april 2006 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 1598399)
....

De bekwaamste moet de job krijgen. Al kan men uiteraard moeilijk mensen gaan benoemen die het VB haten aangezien zij dan alles gaan doen om het bestuur te nekken.

Dus VB-haters niet. Moest dat kunnen, hoe haal je die er dan uit?

daiwa 7 april 2006 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 1643342)
Er wordt een examen uitgeschreven voor de job van secretaresse.
Er wordt maar één vraag gesteld en die is als volgt:

Hoeveel is 3x2?

De eerste kandidate antwoord: "Volgens mij is dat 7"

De tweede kandidate antwoord: "Ik denk dat dat 5 is"

De derde kandidate zegt resoluut: "Dat is 6".

Wie kreeg de job?

Weet je het echt niet?

Natuurlijk die met de mooiste tieten!

Met de juiste vader ben je ook al veel vooruit, ook al kan je niet rekenen.

Jazeker 8 april 2006 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer (Bericht 1598390)

Als de Jef zijn job goed doet, waarom niet ?

Citaat:

De Jef werkt aan de gemeente. De Jef is geen aanhanger van het VB. Ze zeggen dat hij de hulp heeft gehad van een SP.A schepen voor die job te krijgen.
De Jef wordt betaald voor zijn job. Niet zijn gedacht. Als hij niet van zijn SP.a vrienden de opdracht krijgt om de boel te verzieken, zie ik geen probleem.

Citaat:

De Jef doet zijn werk even goed of even slecht als de andere gemeentearbeiders.
Voila. De Jef heeft niks te vrezen.

Citaat:

Zou dat niet afhangen van de gemeente en in welke situatie die zich bevindt ? Groeien of krimpen in bewonersaantal ? En hoe het budget is ?

Citaat:

Als Piet een job zoekt dan zou hij kans maken. Ik weet niet of het zo erg gaat worden zoals het vandaag is : dat hij geen recht heeft op vakbondslidmaatschap als hij lid is van het VB.

stephen- 8 april 2006 07:40

Wat als hij Mohammed zou heten.

Zelfs dat zou geen verschil maken.

Groot-Links 8 april 2006 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1643604)
Ik weet niet of het zo erg gaat worden zoals het vandaag is : dat hij geen recht heeft op vakbondslidmaatschap als hij lid is van het VB.

Dit slaat misschien op mensen die kandidaat zijn op VB-lijsten maar op VB-leden ? Hoe moet de vakbond daar achter komen ?

Raven 8 april 2006 09:10

Zou de Jef alvast openlijk sympathiseren met het Vlaams Belang, ie zou uit het ABVV gesmeten worden.

Dus onze waarnemer hoeft heus geen theoretische what-if's te overwegen. Concrete voorbeelden bestaan al. (weliswaar, net waar je het politiek correct niet zou verwachten)

waarnemer 11 april 2006 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1643720)
Zou de Jef alvast openlijk sympathiseren met het Vlaams Belang, ie zou uit het ABVV gesmeten worden.

Dus onze waarnemer hoeft heus geen theoretische what-if's te overwegen. Concrete voorbeelden bestaan al. (weliswaar, net waar je het politiek correct niet zou verwachten)

Is lidmaatschap van een vakbond, een politieke en belangenorganisatie, wel te vergelijken met werkzekerheid in opdracht van de gemeenschap?
De vakbond laat zich misschien beter te vergelijken (niet inzake inhoud) met een andere politieke groepering. Kan iemand die openlijk Spirit verdedigt lid blijven van het VB? Kan Mohamed lid worden van het VB?

Jazeker 12 april 2006 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer (Bericht 1650480)
Kan iemand die openlijk Spirit verdedigt lid blijven van het VB?

Als het gemeende sympathie met spirit is en niet enkel het verdedigen van 1 puntje van overeenkomst, ja dan kan dat inderdaad niet.

Citaat:

Kan Mohamed lid worden van het VB?
Welke Mohammed ? We hebben er nogal veel tegenwoordig.

Acec 12 april 2006 07:58

Ik moest laatst gaan solliciteren bij de gemeente voor een vakantiejob en daar zaten de bevoegde schepen, iemand van de meerderheid en iemand van de minderheid in de gemeenteraad op me te wachten. Dat leek me nu toch redelijk in orde. Volgende week weet ik of die met de dikke tieten de job krijgt :-D

waarnemer 12 april 2006 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acec (Bericht 1650762)
Ik moest laatst gaan solliciteren bij de gemeente voor een vakantiejob en daar zaten de bevoegde schepen, iemand van de meerderheid en iemand van de minderheid in de gemeenteraad op me te wachten. Dat leek me nu toch redelijk in orde. Volgende week weet ik of die met de dikke tieten de job krijgt :-D

Ik denk ook dat het meestal in orde is. Maar ik wil niet mijn hand in het vuur steken dat er nooit iets gebeurd is, door eerder weke partij of via andere connecties... Ik zeg ook alleen maar dat het gerucht...

En inderdaad, die met de dikke tieten heeft de job.

waarnemer 12 april 2006 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1650574)
Als het gemeende sympathie met spirit is en niet enkel het verdedigen van 1 puntje van overeenkomst, ja dan kan dat inderdaad niet.

Ik zou zeggen als je met één punt van het VB programma akkoord gaat je wel lid zal kunnen worden van een vakbond, maar, anderszijds, wat was het tweede punt van dat programma nu ook weer....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 1650574)
Welke Mohammed ? We hebben er nogal veel tegenwoordig.

Tussen de leden van het VB?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be