Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Turkse man neergestoken in Sint-Niklaas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47245)

ongerustemens 29 maart 2006 13:13

Turkse man neergestoken in Sint-Niklaas

Turkse man neergestoken in Sint-Niklaas

SINT-NIKLAAS - Bij een zware vechtpartij in Sint-Niklaas is gisteravond een 37-jarige man neergestoken. Dat zegt het parket van Dendermonde.
De feiten gebeurden ter hoogte van het Turkse café Oriental aan de Vleminckxhoek. Een ruzie in het café liep uit de hand. Ramazan T. werd geslagen en kreeg een aantal messteken in de buik. Hij werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis maar is nu buiten levensgevaar.

De precieze omstandigheden van de ruzie zijn nog niet bekend. Er konden wel twee verdachten worden opgepakt. Zij ontkennen echter hun aandeel in de feiten,wat men er niet bij zegt,het is een VZW en er word zwaar gegokt,wordt het geen tijd dat men al deze zogezegde VZW'S en cafe's opdoekt ? groeten.

Deutsche Slager 29 maart 2006 13:15

Nee, het wordt geen tijd daarvoor.

lombas 29 maart 2006 13:21

VZW als vereniging is men beter kwijt dan rijk. Een "feitelijke vereniging" is beter.

Een café hoort dan ook zeker geen VZW te zijn.

Waarom gooien al die Marokkaans/Turkse café'tjes niet al hun centjes bij elkaar en bouwen een Marokkaans/Turks Cultureel Centrum met een grote cafetaria voor allerhande doeleinden, en ruimte voor andere zaken (voordrachten, tentoonstellingen, ...)

Dat is realiseerbaar in Antwerpen, Brussel, Charleroi en Luik, bijvoorbeeld.

Dat mag zelfs wat subsidie krijgen, en dan zijn we gelijk van die 50+ cafés af.

Smurfje 29 maart 2006 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602035)
VZW als vereniging is men beter kwijt dan rijk. Een "feitelijke vereniging" is beter.

Waarom gooien al die Marokkaans/Turkse café'tjes niet al hun centjes bij elkaar en bouwen een Marokkaans/Turks Cultureel Centrum met een grote cafetaria voor allerhande doeleinden, en ruimte voor andere zaken (voordrachten, tentoonstellingen, ...)

Marokkaans/Turks Cultureel Centrum?

Zijn de culturen daar niet een beetje te verschillend voor?

lombas 29 maart 2006 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1602043)
Marokkaans/Turks Cultureel Centrum?

Zijn de culturen daar niet een beetje te verschillend voor?

Ik bedoel een Marokkaans of Turks CC, of een Congolees voor mijn part.

Beter nog, noem het een Intercultureel Centrum voor verscheidene groepen allochtonen, en maak het ook toegankelijk voor projecten tussen auto -en allochtonen.

Ieder zijn eigen cafetaria, het versterken van de cultuur van de heimat, maar tegelijkertijd ook het versterken van hun band met onze streken.

lombas 29 maart 2006 13:34

Er kunnen dan bijvoorbeeld ook lokalen zijn voor lessen Nederlands, en voor wie erin geïnteresseerd is: lessen Democratie, Geschiedenis en andere zaken die onze samenleving tot onze cultuur maken.

Smurfje 29 maart 2006 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602050)
Ik bedoel een Marokkaans of Turks CC, of een Congolees voor mijn part.

Beter nog, noem het een Intercultureel Centrum voor verscheidene groepen allochtonen, en maak het ook toegankelijk voor projecten tussen auto -en allochtonen.

Ieder zijn eigen cafetaria, het versterken van de cultuur van de heimat, maar tegelijkertijd ook het versterken van hun band met onze streken.

Goed idee, maar dergelijke centra zijn er al hoor.

Maar die cafés zijn ook blijkbaar nodig, omdat sommige mensen het leuk en gezellig vinden.

Smurfje 29 maart 2006 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602054)
Er kunnen dan bijvoorbeeld ook lokalen zijn voor lessen Nederlands, en voor wie erin geïnteresseerd is: lessen Democratie, Geschiedenis en andere zaken die onze samenleving tot onze cultuur maken.

In Rotterdam is er ergens een Turkse verenegind dat onlangs nog zo iets heeft gedaan. Taallessen en een uitje naar het Europees parlement dacht ik.

Maar het idee is inderdaad mooi en er zouden meer van dat soort projecten georganiseerd moeten worden.

lombas 29 maart 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1602062)
Goed idee, maar dergelijke centra zijn er al hoor.

Maar die cafés zijn ook blijkbaar nodig, omdat sommige mensen het leuk en gezellig vinden.

... maar niet als VZW.

lombas 29 maart 2006 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1602066)
In Rotterdam is er ergens een Turkse verenegind dat onlangs nog zo iets heeft gedaan. Taallessen en een uitje naar het Europees parlement dacht ik.

Maar het idee is inderdaad mooi en er zouden meer van dat soort projecten georganiseerd moeten worden.

Inderdaad!

Smurfje 29 maart 2006 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602069)
Inderdaad!

Dan zijn we snel klaar. :-)

lombas 29 maart 2006 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1602078)
Dan zijn we snel klaar. :-)

'tuurlijk. Ik vind ook dat we meer van onze mensen en middelen (geen geld) naar de landen van herkomst moeten sturen (Marokko, rest van Afrika, ...) zodat we niet de migranten hier buiten zetten (VB-gewijs), maar potentiële migranten daar de wil ontzeggen door hun situatie beter te maken.

Door bijvoorbeeld een boontjesplantage te stichten in Congo, en een wasserij, en weet ik veel.

Smurfje 29 maart 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602094)
'tuurlijk. Ik vind ook dat we meer van onze mensen en middelen (geen geld) naar de landen van herkomst moeten sturen (Marokko, rest van Afrika, ...) zodat we niet de migranten hier buiten zetten (VB-gewijs), maar potentiële migranten daar de wil ontzeggen door hun situatie beter te maken.

Door bijvoorbeeld een boontjesplantage te stichten in Congo, en een wasserij, en weet ik veel.

Nou, ik ben het weer voor 99% met je eens.

Maar dit lijkt me toch wel een beetje utopisch. (ik denk niet dat we de situatie daar even goed als hier kunnen krijgen)

lombas 29 maart 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smurfje (Bericht 1602113)
Nou, ik ben het weer voor 99% met je eens.

Maar dit lijkt me toch wel een beetje utopisch. (ik denk niet dat we de situatie daar even goed als hier kunnen krijgen)

Neen, maar het is de ultieme oplossing. Zowel SP.a als VB zouden te vinden moeten zijn voor zulke redenering.

Pluspunt: we kunnen er (uiteraard vrijwillige) werklozen naartoe sturen...

Mambo 29 maart 2006 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602035)

Daar kunt ge niet al die huizen mee kopen!
Straks ga je ze nog belastingen doen betalen ook? :roll:

King of beggars and fleas 29 maart 2006 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1602094)

paternalist

De Nachtuil 30 maart 2006 08:20

"ongerustemens", echt een passende nick voor een VB'er.:rofl: :rofl: :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be