Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Hoe vredelievend de islam wel is.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47246)

Oeteke 29 maart 2006 13:45

Hoe vredelievend de islam wel is....

[SIZE=2]NAAR HET SCHIJNT IS HET MAKEN VAN TEKENINGEN OVER DE PROFEET EEN HEILIGSCHENNIS...
maar dees is er echt wel zwaar over.
Een kind van 8 jaar werd betrapt op het stelen van een brood... het
werd in de naam van Allah gestraft.. zijn armpje werd verbrijzeld
door een wagen... hij zal zijn armpje nooit meer kunnen gebruiken...

Een volledige wereld die ons scheidt....
commentaar overbodig

[/SIZE]

Smurfje 29 maart 2006 13:51

Hoax

redwasp 29 maart 2006 14:03

assalaam alaikum,

het zou leuk zijn om je bronnen ter vermelden.

slm,

redwasp

stropkeuh 29 maart 2006 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 1602128)
assalaam alaikum,

het zou leuk zijn om je bronnen ter vermelden.

slm,

redwasp

Ja bronvermelding nodig.
Maar anderzijds zegge de beelden genoeg. Ongeacht de reden
Deze gasten moeten ze oppakken en berechten stelletje onbeschofte achterlijke smerige primitieve lafbekken.

puud 29 maart 2006 14:25

Hoax.

Origins:The above-displayed photographs have been circulating on the Internet since at least 2004, usually in e-mail forwards that set them in one of several Arab/Muslim areas (e.g., Iraq, Iran, Afghanistan, Palestinian territories) and claim that the boy pictured is being punished under a harsh sharia law system that imposes a penalty grossly out of proportion to the nature of the crime (i.e., having his arm crushed under a vehicle because he stole a loaf of bread).

Zie vervolg
http://www.snopes.com/photos/gruesome/crushboy.asp

Patje48 29 maart 2006 14:32

Na de verspreiding van deze foto's op het internet kwam er in de pers de reactie als zou het hier gaan om een goocheltruk die verkeerd geëinterpreteerd was.... Juist, ja !

Foto's van het jongetje achteraf hebben ze toch niet rondgestuurd.

Kallikles 29 maart 2006 14:42

Aan de gezichten te zien, komt de foto eerder uit India en gaat het waarschijnlijk over een fakirtruuk. Wat er ook van zij: met sharia hebben deze foto's absoluut niets te maken.

stropkeuh 29 maart 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud (Bericht 1602169)
Hoax.

Origins:The above-displayed photographs have been circulating on the Internet since at least 2004, usually in e-mail forwards that set them in one of several Arab/Muslim areas (e.g., Iraq, Iran, Afghanistan, Palestinian territories) and claim that the boy pictured is being punished under a harsh sharia law system that imposes a penalty grossly out of proportion to the nature of the crime (i.e., having his arm crushed under a vehicle because he stole a loaf of bread).

Zie vervolg
http://www.snopes.com/photos/gruesome/crushboy.asp

Dus uit het verhaal hier blijkt alles getruceerd of zie ik het weer vekeerd?
Wie zegt nu de waarheid.????????????????????

stropkeuh 29 maart 2006 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1602149)
Ja bronvermelding nodig.
Maar anderzijds zegge de beelden genoeg. Ongeacht de reden
Deze gasten moeten ze oppakken en berechten stelletje onbeschofte achterlijke smerige primitieve lafbekken.

Srry ik neem dit terug. En nu mag het VB zich verantwoorden voor het verkeerde bericht.:roll:

Oeteke 29 maart 2006 15:57

ja, sorry zenne.
Kheb ze ook maar vandaag via mail gehad.
alst nen hoax is, dan is het zo.
maar ik zou er nie van verschieten dat die moslims da doen...
ze lopen tenslotten enkele eeuwen achter op de beschaving.

Oeteke 29 maart 2006 15:59

eigenlijk,
als ze dien echt hadde willen pakken, dan hadden ze geen deken onder zijn arm gelegd.

MIJN EXCUSES!!

Kallikles 29 maart 2006 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke (Bericht 1602334)
ja, sorry zenne.
Kheb ze ook maar vandaag via mail gehad.
alst nen hoax is, dan is het zo.
maar ik zou er nie van verschieten dat die moslims da doen...
ze lopen tenslotten enkele eeuwen achter op de beschaving.

als je een zo evidente hoax niet onmiddellijk kan ontmaskeren, dan vrees ik dat je kritisch vermogen enkele eeuwen achter heeft op de beschaving. :-D

carlgustaaf 29 maart 2006 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 1602195)
Dus uit het verhaal hier blijkt alles getruceerd of zie ik het weer vekeerd?
Wie zegt nu de waarheid.????????????????????

het ziet er mij inderdaad één of andere fakir-stunt uit.In Indië mischien...het lijkt in elk geval niet op een terechtstelling.Er is geen haat of woede op de gezichten te zien , zoals gewoonlijk in zulke aangelegenheden..

redwasp 30 maart 2006 00:06

assalaam alaikum,

misschien kunnen dit soort leugencampages (en de aha-erlebnis van het ontmaskeren) ons aansporen om nog kritischer om te gaan met de informatie die we voorgeschoteld krijgen.

assalaam alaikum,

redwasp

Basy Lys 30 maart 2006 00:54

Voor zover ik heb kunnen achterhalen gaat het om een typisch geval van kindermisbruik in een mohammedaans land, hier Iran. Het kind wordt misbruikt voor een "performance" waar de oudere broer, vader, of oom geld verdient met de mishandeling van een jongetje. Voor zover de informatie van Iraanse kant betrouwbaar is, heeft het kind aan de act waarvan de foto's gedistribueerd werden geen permanente fysische letsels overgehouden.

P.S.: volgens de sharia zoals toegepast in Iran kan een jongetje slechs vanaf 14 jaar lijfstraffen ondergaan. Voor een meisje is de leeftijd voor gelijk welk misbruik 9 jaar. Ook voor dat waarvoor de "profeet" als grote voorbeeld dient.

Kallikles 30 maart 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 1603192)
Voor zover ik heb kunnen achterhalen gaat het om een typisch geval van kindermisbruik in een mohammedaans land, hier Iran.

"Mohammedanen" bestaan niet. Dat is een scheldwoord uitgevonden door de Katholieke Kerk om haar vuile oorlogen mee te legitimeren. Het is vreemd dat een communist daarin meestapt. De foto toont een fakir-achtige performance. Het feit dat hier kinderen voor gebruikt worden heeft alles te maken met armoede en Derde Wereldproblematiek en niets met religie.

Ooit vochten communisten voor de "verworpenen der aarde". Nu doen ze blijkbaar mee aan het stigmatiseren van de meest gediscrimineerde groep in dit land... Op zijn minst vreemd te noemen.

alberto 31 maart 2006 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 1604499)
"Mohammedanen" bestaan niet.

Volgens mij bestaan mohammedanen wel, het is een term die nu nog weinig gebruikt wordt maar zeker geen scheldwoord.
Een mohammedaan is een volger van mohammed.

redwasp 31 maart 2006 14:25

assalaam alaikum,

het is niet omdat iemand een hakenkruis gebruikt dat hij een nazi is.
het is niet omdat iemand een hamer en sikkel gebruikt dat hij een communist is.

slm

redwasp

Hajduk 31 maart 2006 14:33

Het is ni omdat iemand een mail krijgt met wa foto'kes op, dat dit meteen veralgemeend moet worden naar een grote geloofsgroep. :roll:

Basy Lys 31 maart 2006 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hajduk (Bericht 1605243)
Het is ni omdat iemand een mail krijgt met wa foto'kes op, dat dit meteen veralgemeend moet worden naar een grote geloofsgroep. :roll:

"Wa" foto'kes doen het niet. Een overvloed eraan doen wat anders?

Het is niet omdat je een koran in huis hebt dat je een mohammedaan bent.

Is het verkeerd van zich af te vragen wat aan de basis ligt van de ontwikkelingsachterstand van een grote bevolkingsgroep?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be