Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Rechtse Desinformatie in het Laatste Nieuws (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47249)

eno2 29 maart 2006 15:15

Rechtse Desinformatie in het Laatste Nieuws

Nog maar net eiste het hoofdartikel in 'De Nieuwe Werker' (lijfblad ABVV-leden) heel terecht een dringende
verlaging van de nu 25% bedragende belasting op minimulonen om de penibele levenskwaliteit van de laagste inkomenscategorie te verhogen.

Nu lees ik in Het Laatste Nieuws van vandaag 29/3
"Onze belastingen zijn de rechtvaardigste van de wereld".

Boerenbedrog.
Rechtse media-klisjées.

Die hoge belastingsaanslag op de laagste loonschijven is de oorzaak van de verdoemde werkloosheidsval en is op zich ook crimineel belastings-terrorisme.

En, zoals de Nieuwe Werker ook nog toevoegt: de belastingsaftrek voor beroepskosten is voor deze categorie véél te klein...

duveltje382 29 maart 2006 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1602255)
Nog maar net eiste het hoofdartikel in 'De Nieuwe Werker' (lijfblad ABVV-leden) heel terecht een dringende
verlaging van de nu 25% bedragende belasting op minimulonen om de penibele levenskwaliteit van de laagste inkomenscategorie te verhogen.

Nu lees ik in Het Laatste Nieuws van vandaag 29/3
"Onze belastingen zijn de rechtvaardigste van de wereld".

Boerenbedrog.
Rechtse media-klisjées.

Die hoge belastingsaanslag op de laagste loonschijven is de oorzaak van de verdoemde werkloosheidsval en is op zich ook crimineel belastings-terrorisme.

En, zoals de Nieuwe Werker ook nog toevoegt: de belastingsaftrek
voor beroepskosten is voor deze categorie véél te klein...

Heg bestaat die der dan?
Ik kan als werkende mens met een super klein inkomen geen beroepskosten inbrengen zoals kleding,schoenen,werktuigen enz....

eno2 29 maart 2006 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1602352)
Heg bestaat die der dan?
Ik kan als werkende mens met een super klein inkomen geen beroepskosten inbrengen zoals kleding,schoenen,werktuigen enz....

Oei, sorry, ik was het woordje 'forfaitaire' (aftrek beroepskosten) vergeten.
Ik ben echt een klooier...

duveltje382 29 maart 2006 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1602363)
Oei, sorry, ik was het woordje 'forfaitaire' (aftrek beroepskosten) vergeten.
Ik ben echt een klooier...

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid:lol:

eno2 29 maart 2006 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 1602366)
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid:lol:

Ivm belastingen beperkt mijn zelfkennis zich tot het niet betalen van belastingen.

Percalion 29 maart 2006 16:52

Met "rechtvaardig" bedoelen ze waarschijnlijk progressief? Allez, niet dat ik progressieve belastingen rechtvaardig vind of zo, maar men zal alleszins niet de hoogte bedoelen.

En inderdaad, de werkloosheidsval wordt grotendeels veroorzaakt door de inkomstenbelasting (25%) en de sociale zekerheidsbijdragen, zowel ten laste van werkgevers als werknemers.

Mambo 29 maart 2006 16:54

Ik heb het ook twee keer moeten lezen. Misschien rechtvaardig...maar vanuit welk standpunt is hier rechtvaardig?
Dat is de vraag achter dat verhaal. Voor de rest..dikke zever!

Percalion 29 maart 2006 16:57

Trouwens, dat de belastingen bij ons rechtvaardig zijn is eerder een 'links cliché' dan een rechts. De meeste rechtsen zijn, dacht ik toch, niet zo groot voorstander van zware progressieve aanslagvoeten.

Ambiorix 29 maart 2006 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1602438)
De meeste rechtsen zijn, dacht ik toch, niet zo groot voorstander van zware progressieve aanslagvoeten.

bwa
denkt gij

eno2 30 maart 2006 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 1602438)
Trouwens, dat de belastingen bij ons rechtvaardig zijn is eerder een 'links cliché' dan een rechts. De meeste rechtsen zijn, dacht ik toch, niet zo groot voorstander van zware progressieve aanslagvoeten.

Zoals ik zei, de belastingenzijn crimineel staatsterrorisme voor de werkende onderlaag.

Consistent daarmee is het gedrag van de VLD die zopas in samenwerking met het "volkse" VB doorgedreven hebben ( mits een wisselmeerderheid) dat de preciese hoogte van de toplonen van topmanagers niet bekend moet gemaakt worden aan de goegemeente....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be