![]() |
Nederland pakt overlast ouderen aan
Ouderenhangplek Oude Pekela geopend
*************************************** ` In een winkelcentrum in Oude Pekela is de eerste officiële hangplek voor ouderen geopend.De ontmoetingsplek moet de overlast tegengaan die de ouderen zouden veroorzaken. Vorig jaar kregen rondhangende ouderen in het winkelcentrum in Oude Pekela een samenscholingsverbod vanwege hinderlijk gedrag:ze keken in winkelkarretjes en gaven commentaar op de aankopen.Ook in Almere waren er incidenten met ouderen. Op de hangplek staan makkelijk zittende bankjes en zijn voorzieningen voor het stallen van rollators.Verwacht wordt dat Oude Pekela een trend zet:in veel gemeenten is behoefte aan hangplekken. Bron: NOS Teletekst Lijkt me een gevaarlijke trend. Zou deze vergrijzingsoverlast ook naar België overwaaien? |
Citaat:
|
Als jongeren mogen hangen, dan mogen ouderen dat toch ook?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze zouden verplicht moeten worden tot gemeenschapsdienst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1
Ik wil geen mij opgelegde verantwoordelijkheden. 2 Vergeet niet dat de oudjes tegenwoordig de meest criminele generatie vormen die de geschiedenis ooit te zien gegeven heeft: ze hebben de humaniteit (onomkeerbaar?) naar de rand van de afgrond gevoerd met hun grenzeloze overconsumptie-greed. Ze moeten daarom niet alleen niet in de watten gelegd worden, maar zachtjes in de watten worden gesmoord in hun slaap. |
Citaat:
|
En dan te zeggen dat de eskimo's, als ze ouder worden, de levensinstandhoudende bescherming van de warme iglo spontaan verlaten en een sociale zekerheid besparend wandelingetje gaan maken in de vrieskou..
|
Hier in Frankrijk zijn er "hangpleinen" voorzien van platanen en grint. Daar gooien ze een balletje petanque en maken slechts ruzie onder mekaar. Geen storend gedrag. De verlichting op de pleinen is niet schitterend dus vroeg naar bed. Elk kent zijn plaats. ;-)
|
De grootste hangplek van ouderen in Vlaanderen is het Seniorennet. Wat op hun fora verschijnt is pas echt overlast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Was het maar terug vroeger...
|
Citaat:
|
Met uw werklust enzo...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be