Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nederland pakt overlast ouderen aan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47307)

Den Duisteren Duikboot 30 maart 2006 22:46

Nederland pakt overlast ouderen aan

Ouderenhangplek Oude Pekela geopend

` In een winkelcentrum in Oude Pekela
is de eerste officiële hangplek voor
ouderen geopend.De ontmoetingsplek moet
de overlast tegengaan die de ouderen
zouden veroorzaken.

Vorig jaar kregen rondhangende ouderen
in het winkelcentrum in Oude Pekela een
samenscholingsverbod vanwege hinderlijk
gedrag:ze keken in winkelkarretjes en
gaven commentaar op de aankopen.Ook in
Almere waren er incidenten met ouderen.

Op de hangplek staan makkelijk zittende
bankjes en zijn voorzieningen voor het
stallen van rollators.Verwacht wordt
dat Oude Pekela een trend zet:in veel
gemeenten is behoefte aan hangplekken.

Bron: NOS Teletekst

Lijkt me een gevaarlijke trend. Zou deze vergrijzingsoverlast ook naar België overwaaien?

debbie 30 maart 2006 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 1604488)
Ouderenhangplek Oude Pekela geopend

` In een winkelcentrum in Oude Pekela
is de eerste officiële hangplek voor
ouderen geopend.De ontmoetingsplek moet
de overlast tegengaan die de ouderen
zouden veroorzaken.

Vorig jaar kregen rondhangende ouderen
in het winkelcentrum in Oude Pekela een
samenscholingsverbod vanwege hinderlijk
gedrag:ze keken in winkelkarretjes en
gaven commentaar op de aankopen.Ook in
Almere waren er incidenten met ouderen.

Op de hangplek staan makkelijk zittende
bankjes en zijn voorzieningen voor het
stallen van rollators.Verwacht wordt
dat Oude Pekela een trend zet:in veel
gemeenten is behoefte aan hangplekken.

Bron: NOS Teletekst

Lijkt me een gevaarlijke trend. Zou deze vergrijzingsoverlast ook naar België overwaaien?

Ach, wat schattig toch, nu krijgen die oudjes een eigen hangplek. Is dat niet snoezig?

Mambo 31 maart 2006 00:20

Als jongeren mogen hangen, dan mogen ouderen dat toch ook?

praha 31 maart 2006 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 1604488)

:-) zeker weten...

debbie 31 maart 2006 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 1604545)
Als jongeren mogen hangen, dan mogen ouderen dat toch ook?

Daar moet men wel mee oppassen, dat kan ferm uit de hand lopen. Eigenlijk is er sprake van bendevorming hé. Die oudjes hangen maar wat rond en voor je het weet halen ze kattekwaad uit. Buskotjes kapot slaan, voorbijgangers lastig lastig vallen, drugs gebruiken en zelfs dealen. Sociale controle is echt wel van belang hier.

Bhairav 31 maart 2006 05:51

Ze zouden verplicht moeten worden tot gemeenschapsdienst.

debbie 31 maart 2006 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1604630)
Ze zouden verplicht moeten worden tot gemeenschapsdienst.

Inderdaad, ze moeten ingezet worden om te werken voor de jongere generaties. Al die koppels die hele dagen gaan werken kunnen wel zo'n oudje gebruiken om de boodschappen te laten doen, te koken, te wassen en te strijken en voor de zieke kinderen te zorgen. ;-)

Karma 31 maart 2006 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1604629)
Daar moet men wel mee oppassen, dat kan ferm uit de hand lopen. Eigenlijk is er sprake van bendevorming hé. Die oudjes hangen maar wat rond en voor je het weet halen ze kattekwaad uit. Buskotjes kapot slaan, voorbijgangers lastig lastig vallen, drugs gebruiken en zelfs dealen. Sociale controle is echt wel van belang hier.

Zolang ze maar geen loempia's eten van mora :-)

Karma 31 maart 2006 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1604636)
Inderdaad, ze moeten ingezet worden om te werken voor de jongere generaties. Al die koppels die hele dagen gaan werken kunnen wel zo'n oudje gebruiken om de boodschappen te laten doen, te koken, te wassen en te strijken en voor de zieke kinderen te zorgen. ;-)

Ik weet dat het ironisch is bedoeld maar er zit eigenlijk een grond van waarheid in. De grootste "dooddoener" voor ouderen is zich totaal onnuttig voelen. Vandaar dat ik er voor pleit om ouderen niet te sparen (zolang het fysiek en mentaal nog gaat natuurlijk). Geef hen gerust enkele verantwoordelijkheden. Zolang het niet te belastend wordt hebben ze niet liever.

eno2 31 maart 2006 09:44

1
Ik wil geen mij opgelegde verantwoordelijkheden.
2

Vergeet niet dat de oudjes tegenwoordig de meest criminele generatie vormen die de geschiedenis ooit te zien gegeven heeft: ze hebben de
humaniteit (onomkeerbaar?) naar de rand van de afgrond gevoerd met hun grenzeloze overconsumptie-greed.

Ze moeten daarom niet alleen niet in de watten gelegd worden, maar zachtjes in de watten worden gesmoord in hun slaap.

debbie 31 maart 2006 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 1604765)
1
Ik wil geen mij opgelegde verantwoordelijkheden.
2

Vergeet niet dat de oudjes tegenwoordig de meest criminele generatie vormen die de geschiedenis ooit te zien gegeven heeft: ze hebben de
humaniteit (onomkeerbaar,) naar de rand van de afgrond gevoerd met hun grenzeloze overconsumptie-greed.

Ze moeten daarom niet alleen niet in de watten gelegd worden, maar zachtjes in de watten worden gesmoord in hun slaap.

Opruimen die handel :-D

eno2 31 maart 2006 11:25

En dan te zeggen dat de eskimo's, als ze ouder worden, de levensinstandhoudende bescherming van de warme iglo spontaan verlaten en een sociale zekerheid besparend wandelingetje gaan maken in de vrieskou..

Cyrano 31 maart 2006 21:31

Hier in Frankrijk zijn er "hangpleinen" voorzien van platanen en grint. Daar gooien ze een balletje petanque en maken slechts ruzie onder mekaar. Geen storend gedrag. De verlichting op de pleinen is niet schitterend dus vroeg naar bed. Elk kent zijn plaats. ;-)

Cyrano 31 maart 2006 21:35

De grootste hangplek van ouderen in Vlaanderen is het Seniorennet. Wat op hun fora verschijnt is pas echt overlast.

carlgustaaf 31 maart 2006 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1604629)

goed idee voor als ik oud ben: wedstijden doen met de jongeren om wie de meeste last verkoopt:lol:

carlgustaaf 31 maart 2006 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 1605984)
Hier in Frankrijk zijn er "hangpleinen" voorzien van platanen en grint. Daar gooien ze een balletje petanque en maken slechts ruzie onder mekaar. Geen storend gedrag. De verlichting op de pleinen is niet schitterend dus vroeg naar bed. Elk kent zijn plaats. ;-)

en s'nachts komen de jongeren daar hasj roken & zuipen...

carlgustaaf 31 maart 2006 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 1604636)

ik werkte een tijdje voor een fruithandelaar.Zijn beide ouders, van rond de 70, kwamen daar bijna elke dag meewerken, zijn schoonvader ook, ze stopten wel wat vroeger, om het middageten te gaan klaarmaken-de grootmoeder- en de kinderen te gaan ophalen aan de school -de grootvader.De schoonvader werkte veel in de tuin, en aan het onderhoud van de familie-villa, het was een gepensioneerd metser.De overgrootmoeder van 92 jaar woonde in het huis naast haar dochter, die zich over haar bekommerde.Haar in een tehuis opsluiten kwam nog niet in hun geest op...die mensen hadden geen tijd om in winkelcentrum's te gaan rondhangen, en zagen er mij eerder gelukkig uit...

Bhairav 31 maart 2006 23:30

Was het maar terug vroeger...

carlgustaaf 31 maart 2006 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 1606069)
Was het maar terug vroeger...

waarom?

Bhairav 31 maart 2006 23:33

Met uw werklust enzo...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be