Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Rob Verreycken neemt ontslag uit Vlaams Parlement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47337)

Jazeker 31 maart 2006 17:37

Rob Verreycken neemt ontslag uit Vlaams Parlement

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
[SIZE=5][SIZE=4]Rob Verreycken neemt ontslag uit Vlaams Parlement[/SIZE]
[/SIZE]

Rob Verreycken

BRUSSEL - Rob Verreycken neemt ontslag als Vlaams parlementslid voor het Vlaams Belang. Dat maakte hij vandaag bekend in een brief. Hij heeft naar eigen zeggen ,,niet het persoonlijk geduld heeft om het hoofd te bieden aan de grove beledigingen die verkozenen van het Vlaams Belang moeten ondergaan van collega’s van andere partijen en bepaalde media''.
Verreycken stelt vast dat hij niet het persoonlijk geduld heeft om het hoofd te bieden aan de grove beledigingen die verkozenen van het Vlaams Belang moeten ondergaan van collega’s van andere partijen en bepaalde media. Hij zegt in het belang van de partij ontslag te nemen en nam de beslissing ,,volkomen vrijwillig’’ en niet onder druk of op vraag van de partij. Hij blijft lid van de partij ,,en zal proberen op een andere manier een bijdrage te leveren’’.

Het ontslag van Rob Verreycken is een gevolg van het incident eind vorige week in het Vlaams parlement. Verreycken kreeg het aan de stok met een aantal N-VA-medewerkers die brochures van het Vlaams Belang in de vuilbak aan het gooien waren. Daarop vertrappelde het parlementslid een N-VA-vlag.

Rob Verreycken werd in 2004 verkozen in het Vlaams parlement. Dat gebeurde toen ook niet ongemerkt omdat hij in de aanloop naar de stembusgang in opspraak kwam door een vechtpartij met zijn vrouw waarmee hij in een echtscheiding verwikkeld was. In het Vlaams parlement wordt hij opgevolgd door Hilde De Lobel, die vorige legislatuur Vlaams parlementslid was.

Geen onverstandige zet, lijkt me. Het incident van vorige week zou gedurende 2006 en 2007 continu worden uitgespeeld tegen het Belang.

Enfin... toch iemand die een stap opzij kan zetten. Ik heb ministers voor erger weten blijven zitten.

Firestone 31 maart 2006 17:39

Vraag me toch af hoe "vrijwillig" dat ontslag is.

Jazeker 31 maart 2006 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1605624)
Vraag me toch af hoe "vrijwillig" dat ontslag is.

Daar kan je je inderdaad vragen bij stellen. Ergens maakt het ook niet zoveel uit.

vjeeke 31 maart 2006 17:40

idd is een verstandige zet en ook op VRIJWILLIGE basis en niet zoals in de andere partijen ;)

Antigone 31 maart 2006 17:40

Lol, ik dacht al dat hij achter die vlaggezever zou zitten. Allez, dat wás juist een kei leuke VB'er. :(

bartje 31 maart 2006 18:25

Op vrijwillige basis, hmmm, stel me daar toch mij vragen bij.
En ook is het natuurlijk de schuld van de andere partijen en de media.

lombas 31 maart 2006 18:27

Dit maakt wel zeer duidelijk deel uit van de fluwelen politiek die Filip, Frank, Gerolf, Marie en Anke willen naar voren schuiven.

Vrijwillig: ammehoela. Het was een vervelend ventje, daar zal de partij ook wel achter gekomen zijn.

Een nieuwe generatie met beste knapen zoals Debie & co staan te popelen.

Snoepje 31 maart 2006 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje (Bericht 1605746)
Op vrijwillige basis, hmmm, stel me daar toch mij vragen bij.
En ook is het natuurlijk de schuld van de andere partijen en de media.

de schuld van de papzak :x

Antigone 31 maart 2006 18:31

rob was tenminste nen échte.

Hans1 31 maart 2006 18:40

Hij was eigenlijk de belichaming van de geest van het VB: een klopgeest.:-)

Antigone 31 maart 2006 18:40

niveau, hans, niveau

De Prof 31 maart 2006 18:44

De overwegingen die Rob maakte, werden weer "netjes" weggelaten in het VRT journaal.:evil:

Altijd moeten ze ook hun EIGEN mening opdringen bij die rode zender.

Zo heeft de nieuwslezer van de VRT (SS) Sigrid Spruyt het steeds over " de extreem rechtse partij" Vlaams Belang
Hoewel de partij zich nog nooit heeft uitgegeven onder die noemer.

Ze zeggen toch ook nooit de Katholieke partij CD&V, of de extreem linkse partij Groen!...

Wanneer gaat de VRT eens leren, dat ze objectieve berichtgeving moet geven!! :evil::evil::evil:

bob. 31 maart 2006 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antigone (Bericht 1605769)
niveau, hans, niveau

-------

niet te moeilijk maken he Antigone.
:twisted: :twisted: :twisted:

Groetjes

Antigone 31 maart 2006 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 1605773)
De overwegingen die Rob maakte, werden weer "netjes" weggelaten in het VRT journaal.:evil:

Zo heeft de nieuwslezer van de VRT (SS) Sigrid Spruyt het steeds over " de extreem rechtse partij" Vlaams Belang

Ze zeggen toch ook nooit de Katholieke partij CD&V, of de extreem linkse partij Groen!...

Wanneer gaat de VRT eens leren, dat ze objectieve berichtgeving moet geven!! :evil::evil::evil:

:roll:

Knorretje 31 maart 2006 18:50

Citaat:

Inderdaad, ik gierde het bijna uit toen ik de kwalificatie "extreem-rechts" hoorde. Tja, in de aanloop van de gemeentsraadsverkiezingen zullen we nog meer van die 'pareltjes' van objectieve berichtgeving voorgeschoteld krijgen door de regimezender.

Gentenaar 31 maart 2006 18:50

Citaat:

de extreem linkse partij Groen!...

lachstuip

kan... niet... meer

Max van Dietschland 31 maart 2006 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1605784)
Inderdaad, ik gierde het bijna uit toen ik de kwalificatie "extreem-rechts" hoorde. Tja, in de aanloop van de gemeentsraadsverkiezingen zullen we nog meer van die 'pareltjes' van objectieve berichtgeving voorgeschoteld krijgen door de regimezender.

Het Vlaams Belang extreem rechts. Jullie weten echt niet wat extreem rechts is zeker :twisted: :lol: .

Gentenaar 31 maart 2006 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max4westland (Bericht 1605793)
Het Vlaams Belang extreem rechts. Jullie weten echt niet wat extreem rechts is zeker :twisted: :lol: .

vertel op!

De Prof 31 maart 2006 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antigone (Bericht 1605780)
:roll:

Ja ik zet die SS er opzettelijk bij!
Die nieuwslezer is voor mij een zuivere propagandiste.

Eéntje die het niet kan laten, om steeds de kijker "de politiek correcte filosofie" op te dringen.

driewerf 31 maart 2006 19:02

Citaat:

Hoewel de partij zich nog nooit heeft uitgegeven [SIZE=5]onder die noemer.[/SIZE]

en is de noemer die een partij zelf kiest doorslaggevend? Was de DDR democratsch? Is de VLD Vlaams of Democratisch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be