![]() |
Re: God Is Liefde. En wat is Allah?
Vitae forma vocatur Fullator <lvolders@forget_it.telenet.be>, die Mon,
30 Jan 2006 11:21:05 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On 30 Jan 2006 10:40:55 GMT, Antoon Pardon <[email protected]> >wrote: > > >>> >>> Daarom dat ik blijf beweren dat atheïsme een geloof is. >> >>Atheïsme is niet de affirmatie van het *onbestaan* van een Opperwezen. >>Atheïsme is het ontbreken van de affirmatie van het "bestaan" van een >>Opperwezen. > >Exact. >Al bestaan er vele stromingen, net zoals in het katholicisme. Ik >reken mezelf tot de pragmatische atheïsten. Alleen al het feit dat men >ons wil recupereren door het epitheton "gelovig" op te kleven, vervult >me met afschuw. Dat begrijp ik wel, maar helaas is het zo... Kom op Fullator! Cheer up! Je overleeft het wel :-) > >'negatief geloof is ook geloof' jawadde! Door het feit dat het (on)bestaan van God niet te bewijzen is, kan enkel geloof met dit probleem omgaan: geloof in zijn bestaan of geloof in zijn onbestaan. erg, hee... -- Fusti users.online.be/icone/scn/scn.htm [ICQ 59448345] |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be