Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De slaven van Auschwitz. Herinneringen aan de Hel van Dante. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4766)

thePiano 23 juli 2003 11:59

Vanavond woensdag 23 juli 2003 op Canvas-TV om 23u10 in BEWOGEN LEVEN:

[size=6]Vandaag: "De slaven van Auschwitz" [/size]

De documentaire van vandaag wordt ingeleid door Ludo Abicht

In april 1944 werden Morris, zijn broer Shlomo en hun neef Dario vanuit Saloniki in Griekenland naar het concentratiekamp van Auschwitz gedeporteerd. Al hun familieleden kwamen om, maar de drie mannen overleefden het onoverleefbare.

Zij werden tewerkgesteld als Sondercommandos: de Joodse gevangenen die de gaskamers moesten opruimen en de lichamen van de vermoorde mensen verbranden in de crematoria. Meer dan 55 jaar na deze vreselijke tijd komen Morris, Shlomo en Dario voor het eerst samen naar Auschwitz.

Slechts een kleine minderheid van de 1200 Sondercommandos overleefde de oorlog, want de Nazi's wilden alle kroongetuigen van de moord op miljoenen Joden elimineren. Het is hen niet gelukt.

Bron: Canvas TV
http://195.0.110.55/html/canvas_web/...2003_30_3.html

Het concentratie kamp Auschwitz II-Birkenau in Oswiecim (Polen). Leden van het Sonderkommando verbranden lijken op brandstapels in putten in 1944.

Het dagelijkse werk van de Sonderkommando's

basil 23 juli 2003 12:47

Ik vermoed dat je vergeten bent:

"Wat het Vlaams Blok met 'tewerkstelling' bedoelt maar niet openlijk zegt".

Uw volgeling,

Basil

athena 23 juli 2003 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basil

Uw volgeling,

Basil

Ik hoop dat u dit kunt staven met bewijzen, zoniet is dit een lasterlijke aantijging en totaal misplaatst.

basil 23 juli 2003 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Ik hoop dat u dit kunt staven met bewijzen, zoniet is dit een lasterlijke aantijging en totaal misplaatst.

Lasterlijk tov Piano of het VB?

athena 23 juli 2003 12:56

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Lasterlijk tov Piano of het VB?

Wat denkt u zelf of kan u niet denken?

thePiano 23 juli 2003 13:14

Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Het Vlaams Blok is inderdaad voor de afschaffing van de vakbonden en het oprichten van de verplichte Arbeidsdienst, allez... dat maar om te beginnen hé, waar het stopt kan je inderdaad vanavond zien op Canvas.

athena 23 juli 2003 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Het Vlaams Blok is inderdaad voor de afschaffing van de vakbonden en het oprichten van de verplichte Arbeidsdienst, allez... dat maar om te beginnen hé, waar het stopt kan je inderdaad vanavond zien op Canvas.

En waar in het Vlaams Blok- programma staat dit, Piano? Bewijzen graag. Het enigste wat het Vlaams Blok wil is rechtspersoonlijkheid geven aan de vakbonden.

Kempen 23 juli 2003 13:19

Ik vermoed dat Athena de onderliggende humor van Basil niet snapte.

Of las ik het verkeerd Basil ?

athena 23 juli 2003 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Ik vermoed dat Athena de onderliggende humor van Basil niet snapte. Zou kunnen :wink:

thePiano 23 juli 2003 13:29

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Uw volgeling,

Basil

En waar in het Vlaams Blok- programma staat dit, Piano? Bewijzen graag. Het enigste wat het Vlaams Blok wil is rechtspersoonlijkheid geven aan de vakbonden.

Ik ben voorstander om de partij het Vlaams Blok inderdaad rechtspersoonlijkheid te geven, dan kunnen we die partij in de toekomst rechtstreeks dagvaarden als ze weer eens over de schreef gaan. Nu moeten we het doen via haar dubieuze vzw's die met de overheidsdodaties (2.7 miljoen € jaarlijks) gaat lopen.

athena 23 juli 2003 13:31

Misschien kunnen we de SP-a ook rechtspersoonlijkheid geven,voor wanneer er zich een nieuw agusta- schandaal aanbiedt. :wink:

thePiano 23 juli 2003 13:32

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Ik heb het daar o.m. al over gehad in deze topic: "Waarom het Vlaams Blok GEEN demokratische partij is."
http://forum.politics.be/viewtopic.p...asc&highlight=

Kempen 23 juli 2003 13:32

Wat zou het toch leuk zijn nietwaar Piano, dat in navolging van Hitler en Stalin, partijen kunnen verboden worden waar U het niet mee eens bent.

Hoe hard U ook wast, er blijft toch nog altijd wat van hangen. :wink: :D :D

athena 23 juli 2003 13:34

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Uw volgeling,

Basil

Ik heb het daar o.m. al over gehad in deze topic: "Waarom het Vlaams Blok GEEN demokratische partij is."
http://forum.politics.be/viewtopic.p...asc&highlight=

Louter speculatie, zoals bijna al uw andere topics. Feiten, Pianootje.

Jan van den Berghe 23 juli 2003 13:34

Citaat:

Ik ben voorstander om de partij het Vlaams Blok inderdaad rechtspersoonlijkheid te geven, dan kunnen we die partij in de toekomst rechtstreeks dagvaarden als ze weer eens over de schreef gaan. Nu moeten we het doen via haar dubieuze vzw's die met de overheidsdodaties (2.7 miljoen € jaarlijks) gaat lopen.

Geen enkel probleem: dan kan het gerecht ook eens de SP.a en PS voor heel wat kwalijk ruikende zaakjes nog eens dagvaarden. En dat lijkt me heel wat anders dan het politiek gekleurde aanklacht van Leman en de zijnen tegen het Vlaams Blok.

Wat is er dan zo "dubieus" aan de vzw's van het Vlaams Blok? Ook andere partijen hebben vzw's. Waar zit dan het verschil tussen die van het Vlaams Blok en die van andere partijen? Graag uw verhelderende commentaar.

Trouwens, "weer eens over de schreef"... Ik merk dat er geen veroordeling is uitgesproken: bijgevolg is het volgens onze rechtsregels zo dat men slechts schuldig wordt bevonden nadat het bewezen werd en door een rechter bevestigd. Dit is niet gebeurd. Bijgevolg is uw stelling foutief (zoals gewoonlijk).

thePiano 23 juli 2003 13:36

Citaat:

Wat zou het toch leuk zijn nietwaar Piano, dat in navolging van Hitler en Stalin, partijen kunnen verboden worden waar U het niet mee eens bent.

Ik had het wel over het kunnen dagvaarden van partijen voor een rechtbank en niet meteen over verbieden. Zo hadden we bv het 70-puntenprogramma voor het Hof van Assisen moeten brengen, maar daar is het nu wat laat voor.

thePiano 23 juli 2003 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik merk dat er geen veroordeling is uitgesproken: bijgevolg is het volgens onze rechtsregels zo dat men slechts schuldig wordt bevonden nadat het bewezen werd en door een rechter bevestigd. Dit is niet gebeurd. Bijgevolg is uw stelling foutief (zoals gewoonlijk).

Correctie: dit is NOG niet gebeurd, het proces wordt in cassatie behandeld en dat moeten we nog even afwachten.

Wat wel bemoedigend is het onderstaande:
  • Correctionele rechtbank van Brussel, 4 juni 2003

De Brusselse correctionele rechtbank verklaarde zich bevoegd in de zaak tegen Daniël FERET (voorzitter en federaal volksvertegenwoordiger van het Front National), de webmaster van de internetsite van het FN en tegen de vzw “Front National”. Ze waren gedaagd voor inbreuken op de artikels 1 en 3 van de antiracismewet van 30 juli 1981.

De klacht betrof een aantal pamfletten en het programma van het Front National. Hierin wil het FN de Belgische en Europese bevolking aanzetten tot haat tegenover niet-Europese vreemdelingen, door hen in verband te brengen met profiteurs, criminaliteit en onveiligheid, waarbij er een amalgaam wordt gemaakt van vreemdelingen en terrorisme....

Deze juridische uitspraak tegen het FN is tegengesteld aan de uitspraak van het Hof van Beroep van Brussel in het kader van het proces tegen de drie vzw's van het Vlaams Blok, waarin het Hof zich onbevoegd had verklaard.

Het debat ten gronde in de zaak van het Front National zal heropend worden op 1 september 2003.

Jan van den Berghe 23 juli 2003 13:42

Citaat:

Ik had het wel over het kunnen dagvaarden van partijen voor een rechtbank en niet meteen over verbieden. Zo hadden we bv het 70-puntenprogramma voor het Hof van Assisen moeten brengen, maar daar is het nu wat laat voor.

Dat had gekund. En volgens de toenmalige wetten was dat ook mogelijk geweest. Alleen heeft niemand het ooit gewaagd. De reden is heel eenvoudig: men wist gewoon dat een volksjury niet in die politieke val zou trappen. Daarom heeft men nooit een zaak bij het Hof van Assisen ingeleid.

Juist daarom moest er een wetswijziging komen die het mogelijk moest maken het Vlaams Blok voor de correctionele rechtbank te sleuren. Maar ook daar braadde de haring niet: twee opeenvolgende rechters maakten duidelijk dat ze geen zin hadden om de beul in een politieke afrekening te worden.

basil 23 juli 2003 13:43

Citaat:

Ik vermoed dat Athena de onderliggende humor van Basil niet snapte.

Neen, Kempen, je las 100% juist!

H. Guderian 23 juli 2003 13:47

Citaat:

Vanavond woensdag 23 juli 2003 op Canvas-TV om 23u10 in BEWOGEN LEVEN:

[size=6]Vandaag: "De slaven van Auschwitz" [/size]

De documentaire van vandaag wordt ingeleid door Ludo Abicht

In april 1944 werden Morris, zijn broer Shlomo en hun neef Dario vanuit Saloniki in Griekenland naar het concentratiekamp van Auschwitz gedeporteerd. Al hun familieleden kwamen om, maar de drie mannen overleefden het onoverleefbare.

Zij werden tewerkgesteld als Sondercommandos: de Joodse gevangenen die de gaskamers moesten opruimen en de lichamen van de vermoorde mensen verbranden in de crematoria. Meer dan 55 jaar na deze vreselijke tijd komen Morris, Shlomo en Dario voor het eerst samen naar Auschwitz.

Slechts een kleine minderheid van de 1200 Sondercommandos overleefde de oorlog, want de Nazi's wilden alle kroongetuigen van de moord op miljoenen Joden elimineren. Het is hen niet gelukt.

Bron: Canvas TV
http://195.0.110.55/html/canvas_web/...2003_30_3.html

Het concentratie kamp Auschwitz II-Birkenau in Oswiecim (Polen). Leden van het Sonderkommando verbranden lijken op brandstapels in putten in 1944.

Het dagelijkse werk van de Sonderkommando's

[size=7]Who cares?!?[/size]
Men kan niet blijven zeveren en zagen over de *********, tenzij als chantagemiddel om schadevergoedingen los te krijgen.

"Dans votre pyama tout raillé, vous êtes prêt pour le grand jour! Fusillé et crapouillé, vous êtes au courant du long retour!" (Nacht und Nebel, CHENIN BLANC)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be