Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Parelvissers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47966)

Tantist 2 april 2006 22:15

Parelvissers

Wat vond u van het einde? Ik vond het een behoorlijk teleurstellend einde.

Hertog van Gelre 3 april 2006 01:02

Maar de muziek is mooi

Piet Hein 3 april 2006 10:52

Niet gezien hoe was het afgelopen.

Armadel 3 april 2006 10:55

Schitterend einde. Eindelijk eens geen Rambo's op de Vlaamse tv die een dak van een hotel opbalzen, maar een degelijk en onthullend einde dat weergaf wat in de verwachtingen lag.

Turkje 3 april 2006 13:58

Ik was niet verrast. Toch een beetje teleurstellend dus...

Maar ja: hoe interessant/spannend/onthullend kan een reeks over een stel gedesillusioneerde 40'ers wel niet zijn.. ;-)

Tantist 3 april 2006 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1615105)
Schitterend einde. Eindelijk eens geen Rambo's op de Vlaamse tv die een dak van een hotel opbalzen, maar een degelijk en onthullend einde dat weergaf wat in de verwachtingen lag.

Vind je? Waarom die hele heisa met het filmen?

Kim 3 april 2006 15:33

Ik heb het niet gevolgd...

Heb ik iets gemist? 8)

Pelgrim 3 april 2006 18:26

Ik vond het bijzonder goed eigenlijk, al vond ik het aanvankelijk wel heel traag maar eens je met de personages meebent zit dat heel goed. Het einde vond ik goed omdat het net realistischer was dan de doorsnee hollywood eindes.

't zegt wel veel over de tv hier dat het zolang geduurt heeft eer er eens iets innoverend kwam.

Tantist 4 april 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1615636)
Ik heb het niet gevolgd...

Heb ik iets gemist? 8)

De eerste 5 afleveringen: ja. De laatste: nee

Kim 4 april 2006 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1616696)

De voorstukjes leken me wel boeiend, maar ik heb het nooit kunnen volgen (te laat thuis of iets anders te doen).

Armadel 4 april 2006 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1615567)
Vind je? Waarom die hele heisa met het filmen?

Dat is juist de symboliek die zo goed is. Omdat Jan De Ridder een bekend televisiemaker was, neemt Piet zijn leven een klein beetje over. Hij is de wrakende engel van zijn broer en dat vond ik er nu zo goed aan.
En het einde was gewoon goed omdat het gewoon alles bevestigde wat je al gezien had, maar waarvan je dacht dat Jan het niet wist omdat het allemaal zo goed in elkaar stak.
Eigenlijk zou de ondertitel van "De Parelvissers" moeten zijn: De kroniek van een verraden man.

Wat vonden jullie het beste personage? Ik vond Xavier altijd wel hilarisch.

Xenon 4 april 2006 11:06

Ik mis een ingenieuze plotwending. De laatste aflevering verliep veel te traag en vormde één grote herhaling.

Misschien koesterde ik ten gevolge van de hype veel te grote verwachtingen. Al bij al was het een doordeweeks scenario gespeeld door goede acteurs.

Geertje 4 april 2006 11:41

Ik kijk nog weinig naar zo'n fictieprogramma's. Het is meestal puur tijdverlies.

DaBlacky 4 april 2006 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1616789)

Ik vond Tom van Dyck het beste (Guido). Ma die vond ik bij Het Eiland ook het beste, dus ik kan bevooroordeeld zijn.

DaBlacky 4 april 2006 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist (Bericht 1616696)

Eerder de eerste 4. Want na de 5de heb je eigenlijk alles al uitgeplozen, wat me ook al een bummer-gevoel gaf. Dat bummergevoel werd alleen maar zeer sterk bevestigd tijdens de 6de aflevering. Jammer, want het begon echt heel sterk.

DaBlacky 4 april 2006 11:49

*dubbel*

Kim 4 april 2006 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 1616962)
Ik vond Tom van Dyck het beste (Guido). Ma die vond ik bij Het Eiland ook het beste, dus ik kan bevooroordeeld zijn.

Tom van Dyck IS gewoon de beste! :)

Zijn bijdragen aan "het eiland" en "in de gloria" zijn gewoon subliem! :thumbsup:

Juan 4 april 2006 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Armadel (Bericht 1616789)

An (Sara de Roo) en Pietje.

StevenNr1 4 april 2006 12:05

Tom Van Dyck kan ik gewoon niet meer 'serieus' nemen, dat vind ik wel spijtig, ik moet gewoon spontaan lachen als ik hem bezig zie omdat ik altijd de link leg met Alain.

Armadel 4 april 2006 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1616983)
Tom Van Dyck kan ik gewoon niet meer 'serieus' nemen, dat vind ik wel spijtig, ik moet gewoon spontaan lachen als ik hem bezig zie omdat ik altijd de link leg met Alain.

Dat is een feit.
Ik had vaak de neiging om Protput te roepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be