Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ECHT forum (https://forum.politics.be/showthread.php?t=47974)

vincent.HVV 3 april 2006 09:30

ECHT forum

Hallo,

ECHT:
Eigenzinnig.Collectief.Humanistisch.Tegendraads

Heeft een nieuw discussieforum gelanceerd
Feel free to join and discus...

www.echtvrij.be/forum

lombas 3 april 2006 09:46

Hangt dit af van, of is dit enigzins verbonden met, het Humanistisch Verbond?

vincent.HVV 3 april 2006 10:49

juist

U raadt het goed... :-)

ECHT is een nieuw opgestarte jongeren / studentenwerking van de Humanistisch- Vrijzinnige Vereniging vzw. We organiseren allerlei lezingen, debatten, voordrachten, workshops, filmavonden en een zomeruniversiteit in Gent, Antwerpen en Brussel.

We hebben net een discussie forum opgestart waar allerlei maatschappelijke en levensbeschouwelijke discussies plaats vinden.

Wees welkom...

lombas 3 april 2006 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent.HVV (Bericht 1615090)
U raadt het goed... :-)

ECHT is een nieuw opgestarte jongeren / studentenwerking van de Humanistisch- Vrijzinnige Vereniging vzw. We organiseren allerlei lezingen, debatten, voordrachten, workshops, filmavonden en een zomeruniversiteit in Gent, Antwerpen en Brussel.

We hebben net een discussie forum opgestart waar allerlei maatschappelijke en levensbeschouwelijke discussies plaats vinden.

Wees welkom...

Ik had er al van gehoord van Percalion, die zei dat jullie onlangs iets met de libertarische studentenvereniging Phaedrus (of iets in die aard) organiseerden?

Van de humaniora af beschouw ik me als een klassiek humanist. Het humanisme van IHEU en andere koepelorganisaties kan ik best nog smaken, maar het humanisme van het HVV is wat uitgeperst, me dunkt.

Het enige lichtpunt is Lichtpunt.

King of beggars and fleas 3 april 2006 11:19

nogmaals - jij bent helemaal geen humanist lombas

alleen humanisten die de mensenrechten erkennen en de toepassing ervan beplijten ( voor iedereen - dus ook de armen ) zijn echten. al de rest zijn een stelletje salonhumanisten die louter met theorie bezig zijn.

en de mensenrechten dat is een louter praktische aangelegenheid

zonder praktijk zijn mensenrechten niets

lombas 3 april 2006 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 1615149)
nogmaals - jij bent helemaal geen humanist lombas

Ik ben een klassiek humanist.

Jij bent zo'n soephumanisje waar het Humanistisch Verbond vol van steekt. Zelfs de IHEU staat bedenkelijk tegenover zulke gedachtegoeden.

Citaat:

alleen humanisten die de mensenrechten erkennen
Doe ik.

Citaat:

en de toepassing ervan beplijten ( voor iedereen - dus ook de armen ) zijn echten. al de rest zijn een stelletje salonhumanisten die louter met theorie bezig zijn.
Jij bent geen echte humanist, want je deelt mensen op in bepaalde groepen. Een waar humanist gaat er van uit dat iedereen voor humanisering pleit. Je verwart trouwens constant filosofische en politieke voorkeuren.

Het is niet omdat mijn politieke voorkeur er één is van gematigd libertarisme, dat je me dat mag verwijten.

van Maerlant 3 april 2006 12:25

De humanisten van tegenwoordig zijn ordinaire hypocriete klootzakken. Ze beweren voor de mensenrechten te pleiten, maar keuren wel abortus goed. Contradictio in terminis.

Tantist 3 april 2006 12:27

spam

Pietje 3 april 2006 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 1615158)
Ik ben een klassiek humanist.

.

Een "humanist" die samenwerkt met creaturen die bloemen leggen op het graf van Staf De Clercq...........
Humanist ??? Yeah right. :roll:

Jaani_Dushman 3 april 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent.HVV (Bericht 1614978)
Hallo,

ECHT:
Eigenzinnig.Collectief.Humanistisch.Tegendraads

Heeft een nieuw discussieforum gelanceerd
Feel free to join and discus...

www.echtvrij.be/forum

Dat lijkt me daar toch maar een heidense bedoening...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be