![]() |
Stel je voor...
Elio Di Rupo zegt: "Vlaanderen mag één wens doen: geen transfers meer, of geen verfransing van de Rand meer."
Wat zou u kiezen? Aangezien ik zelf een Randbewoner ben, en dagelijks confrontaties heb met al dan niet doorgedreven verfransing, stem ik uiteraard op optie 2. |
Optie 3 natuurlijk. Politici moeten voor de echte problemen van de mensen zorgen en niet over futiliteiten.8)
|
Ik kies ook voor optie 2.
Taalimperialisme zit ingebakken in de Francofone cultuur, het zou haast een mirakel zijn moest dit kunnen worden gestopt. Het stopzetten van de huidige transfers hebben we daarentegen als Vlamingen zelf in de hand. |
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is dat het overgrote deel van die Franstaligen verwacht dat iedereen met hen Frans spreekt (zowel de overheid als de bakker om de hoek) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, ik ben ook inwoner van de rand, en word ook dagelijks geconfronteerd met wat xenon schreef |
Citaat:
Die optie staat er helaas niet bij ! |
jullie hebben daar toch een Marshsall-plan voor?
|
Citaat:
|
Stel je eens voor... dat jullie tegen Di Rupo zeggen dat de verfransing moet stoppen én dat jullie eens willen meebeslissen over de besteding van die transfers.
|
Citaat:
Optie 3. lost zich op omdat we dat zelf in de hand hebben. Politici moeten inderdaad voor de echte problemen van de mensen zorgen en niet over futiliteiten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Communautaire problemen zijn géén futiliteiten. |
Citaat:
|
Citaat:
Btw, bedoel je dit met 'slecht reageren': Geweld gebruiken. Als u niet met woorden begrijpt dat onze taal het Frans is, moeten we misschien zo reageren zodat u het begrijpt. Ik zou het spijtig vinden dat we geweld zouden moeten gebruiken. U ook? Geen probleem : geen geweld maar u accepteert dat onze taal het Frans is en dat we het spreken waar en wanneer we willen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be