Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Bitter pintje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=48467)

Havana 6 april 2006 18:12

Bitter pintje

Het is weer zover... Het bier wordt weer duurder;

De simpele werkman, die graag eens een pintje gaat drinken wordt weer getroffen, want de cafébazen rekenen de prijsstijging natuurlijk door aan de klant.

Inbev voert een prijsstijging door van 3%. En alle andere brouwerijen zullen volgen. Want zo werkt de vrije markt...

Uiteraard stijgt ook de prijs van een waterke, een cola en een fruitsap.

En zo ging de verzuring van de maatschappij voort, want op die manier blijven de mensen lekker thuis, cocoonen voor de buis...

Apocalyps 6 april 2006 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1626781)

....want de cafébazen rekenen de prijsstijging natuurlijk door aan de klant. .....

Logisch, ze zouden pas gek zijn mochten ze dit niet doen.

Sfax 6 april 2006 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 1626781)

De simpele werkman, die graag eens een pintje gaat drinken wordt weer getroffen, want de cafébazen rekenen de prijsstijging natuurlijk door aan de klant.

Inbev voert een prijsstijging door van 3%. En alle andere brouwerijen zullen volgen. Want zo werkt de vrije markt...

Kan je dat dan eens ff toelichten? Hoe zorgt de vrije markt daar voor?

pistoléke 7 april 2006 00:53

...openbaar vervoer word DUURDER;-)
...naar de dokter gaan word DUURDER;-)
...een pintje word nu ook DUURDER;-)
...ben benieuwd wat er nu nog gaat volgen maar...
ons inkomen blijft HETZELFDE ;-)

cookie@vws 7 april 2006 08:18

Wat ik me steeds afgevraagd heb: In een café stijgt de prijs van het pintje omdat de brouwerij méér vraagt: ok akkoord, mag doorgerekend worden tot de klant... maar de prijs van de cola, fruitsap, limonade, water, zaksken chips..... is niet gestegen vanuit de brouwerij.... en toch gaat dat gelijk mee met een pintje... waarom?.... en waarom is een koffie duurder dan een pintje, hoewel hij maar een kwart kost van een pintje?

Chipie 7 april 2006 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws (Bericht 1638635)
Wat ik me steeds afgevraagd heb: In een café stijgt de prijs van het pintje omdat de brouwerij méér vraagt: ok akkoord, mag doorgerekend worden tot de klant... maar de prijs van de cola, fruitsap, limonade, water, zaksken chips..... is niet gestegen vanuit de brouwerij.... en toch gaat dat gelijk mee met een pintje... waarom?.... en waarom is een koffie duurder dan een pintje, hoewel hij maar een kwart kost van een pintje?

Het feit dat U dit niet begrijpt, Coekie, is mss de reden van uw ... geweest!?

cookie@vws 7 april 2006 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE (Bericht 1638638)
Het feit dat U dit niet begrijpt, Coekie, is mss de reden van uw ... geweest!?

Zakkenvullerij is het.... en neen ben nooit failliet gegaan, heb zelf de boeken neergelegd omdat er niets meer te verdienen was...ZONDER schulden btw ;-) Dus kan morgen zonder probleem terug beginnen.

Coekie 7 april 2006 10:27

Beste Chipie,

Gelieve het onderscheid te respecteren tussen Cookie en Coekie.

Coekie

Coekie 7 april 2006 10:29

Citaat:

...openbaar vervoer word DUURDER
...naar de dokter gaan word DUURDER
...een pintje word nu ook DUURDER
ons inkomen blijft HETZELFDE
Ooit al gehoord van een automatische koppeling van de lonen met het indexcijfer van consumptiegoederen?

Coekie

Chipie 7 april 2006 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1640405)
Beste Chipie,

Coekie

Oeps... :oops:

Ik zal proberen... Beloofd.

Groetjes

limburger 7 april 2006 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke (Bericht 1636896)
...openbaar vervoer word DUURDER;-)
...naar de dokter gaan word DUURDER;-)
...een pintje word nu ook DUURDER;-)
ons inkomen blijft HETZELFDE ;-)

juist ja, straks is het niet meer de moeite om te gaan werken omdat je toch al je rekeningen niet meer betaalt krijgt

hehe, ik zou willen dat het anders was

niet dat ik veel drink, maar een jongere wil toch op zaterdag ook wel eens uitgaan tegen een betaalbare prijs ? anders zit je weer thuis...hoe strontvervelend

C uit W 7 april 2006 10:53

Ik drink om het te vergeten

cookie@vws 7 april 2006 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1640405)
Beste Chipie,

Coekie

Gelijk heb je, samen kunnen we best wel een muis missen in de koekendoos ;-)

limburger 7 april 2006 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 1642343)
Ik drink om het te vergeten

dat gaat een dure hobbie worden als je ieder weekend naar het cafe gaat trekken om het te vergeten...dat de pintjes duurder worden

maar als we als jongeren een karton blikskes in de aldi kopen en die buiten gaan opdrinken, dan komen de flikken ook weer zeggen dat dat niet mag

het is ook nooit goed

jan hyoens 7 april 2006 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coekie (Bericht 1640812)
Ooit al gehoord van een automatische koppeling van de lonen met het indexcijfer van consumptiegoederen?

Coekie

Sinds 1 januari 1994 worden lonen en uitkeringen niet meer aan de échte index aangepast, maar aan de 'gezondheidsindex'. Dat is een vervalste index. Sigaretten, tabak, alcohol en ­ zeer belangrijk ­ benzine en diesel, zijn eruit gehaald. Daardoor stijgt de gezondheidsindex minder dan de echte index. In 2005 stegen de prijzen volgens de échte index met 3%, volgens de gezondheidsindex maar met 2,2%. Je loon stijgt dus minder dan eigenlijk zou moeten! Dat hebben we te danken aan Jean-Luc Dehaene. De gezondheidsindex is één van de maatregelen uit zijn 'Globaal Plan'. Ondanks grote tegenstand van de vakbonden werd de gezondheidsindex op kerstavond 1993 door het Parlement goedgekeurd. Ook door PS en SP.a.

FISHERMAN 7 april 2006 11:47

Nieuwsflash: InBev is niet de enigste brouwer.
Maes en Primus zijn voorlopig nog nie van plan om de prijsstijging te volgen, de consumenten kunnen deze firma's dus belonen(voor de horeca zal dat natuurlijk iets moeilijker liggen).

Duvelke 7 april 2006 11:55

mja tis jammer, ik ga na jeugdhuizen geregeld, daar is het nog 1€ voor een pintje.

Duvelke 7 april 2006 11:56

maar ik drink liever duvel

limburger 7 april 2006 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1642523)
maar ik drink liever duvel

van duvel krijg ik altijd koppijn.

meestal drink ik gewoon een pintje of een cola

limburger 7 april 2006 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 1642518)
mja tis jammer, ik ga na jeugdhuizen geregeld, daar is het nog 1€ voor een pintje.

ja, spijtig dat de jeugdhuizen zo vaak gesloten zijn

en je kunt er ook niks meer organiseren, dan komen de flikken weer boel zoeken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be