Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ontslag Patrick Dewael, NU !!!!!!!!!!!!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4862)

ferro 27 juli 2003 22:11

Naar aanleiding van de zaak met de afghaanse kerkbezetters, moet het voor iedereen duidelijk zijn dat hier slecht één schuldige is namelijk de mini-ster van binnenlandse zaken :Patrick Dewael !!!

Hij heeft die afghanen één jaar extra gegeven ONDANKS dat hun asiel- aanvragen waren verworpen.
Hij gaf ze een vinger,zij namen de ganse hand!

Momenteel doet hij niets om de kerkbezetting te stoppen.
Geen inzet van de politie, geen inzet van de hondenbrigades,er gebeurt niks.

Patrick Dewael durft momenteel zelfs zijn kop niet meer laten zien.

Daarom moet deze onbekwame softie oprotten.
Liever nog vandaag dan morgen.

numarx 27 juli 2003 22:25

Alsjeblieft zeg. Overdrijven we niet een weinig? Dit is niet iets om een minister voor te ontslaan.

"geen inzet van de hondenbrigades"? Gaan we die mensen ons land uit-besnuffelen?

Paulus de Boskabouter 27 juli 2003 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Alsjeblieft zeg. Overdrijven we niet een weinig?

"geen inzet van de hondenbrigades"? Gaan we die mensen ons land uit-besnuffelen?

:? Moeilijke zaak.

Maar ik geloof dat Ferro in de positie van Dewael waarlijk een Salomonsoordeel zou vellen.

thePiano 27 juli 2003 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Naar aanleiding van de zaak met de afghaanse kerkbezetters, moet het voor iedereen duidelijk zijn dat hier slecht één schuldige is namelijk de mini-ster van binnenlandse zaken :Patrick Dewael !!!

.

Jij begint zowaar op Pieter De Crem van de CD&V te lijken. -->
Ik hoop dat jij hier geen VIER jaar lang het ontslag van de regering, of van 1 van de regeringsleden gaat roepen, want zoiets gaat nogal snel vervelen. :roll:

H. Guderian 27 juli 2003 22:30

De ordediensten dienen gewoon die krakers met traangas en dergelijke uit die kerk te zetten. Dewael is een mossel, hij kan niks, weet niks en doet niks... dus werd hij liberaal minister.

numarx 27 juli 2003 22:30

Inderdaad. De oppositie is geen controle-orgaan meer, haar enige doel is gewoon nog om de regering kapot te krijgen.

thePiano 27 juli 2003 22:33

Citaat:

Inderdaad. De oppositie is geen controle-orgaan meer, haar enige doel is gewoon nog om de regering kapot te krijgen.

Of gewoon de truuk van obstructie te doen. Zoals het VB ooit 1302 voorstellen indiende in het parlement om een stemming uit te stellen, leess: te Blokkeren.

Bolter 27 juli 2003 22:33

Citaat:

U veralgemeent..
Dit is de mening van ferro..
Niet van de oppositie in het algemeen...

numarx 27 juli 2003 22:34

Ik reageerde gedeeltelijk op Piano's uitspraak over Pieter De Crem.

Bolter 27 juli 2003 22:39

Citaat:

De Crem gaat er soms inderdaad hard tegen aan maar de arrogantie van bepaalde leden van de regering "vraagt" soms om een harde aanpak..

We moeten ons nu ook niet laten doen...

Patriot! 27 juli 2003 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ferro

.

Jij begint zowaar op Pieter De Crem van de CD&V te lijken. -->
Ik hoop dat jij hier geen VIER jaar lang het ontslag van de regering, of van 1 van de regeringsleden gaat roepen, want zoiets gaat nogal snel vervelen. :roll:

Jawel, zoals de voorbije 4 jaar :( En de volgende jaren van zijn leven....

thePiano 27 juli 2003 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Citaat:

De Crem gaat er soms inderdaad hard tegen aan maar de arrogantie van bepaalde leden van de regering "vraagt" soms om een harde aanpak..

De CD&V is er tijdens Verhofstadt I zo 'hard' tegenaan gegaan, dat ze met de verkiezingen van 18jl nog verder achteruit boerde. De mensen houden niet zo van dat gezeur over 'ontslag' edm.

Constructief oppositie voeren is betere voorstellen doen en meer op het programma hameren dan op de mensen inhakken.

Patriot! 27 juli 2003 22:49

Citaat:

Citaat:

Of gewoon de truuk van obstructie te doen. Zoals het VB ooit 1302 voorstellen indiende in het parlement om een stemming uit te stellen, leess: te Blokkeren.

1302? :? 8O

numarx 27 juli 2003 22:50

Dat is iets te veel, ik denk dat het juiste cijfer ergens rond de 100 lag, ik zou het straks eens moeten opzoeken.

Mieke 79 27 juli 2003 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:

Citaat:

1302? :? 8O

Idd, een symbolisch 1302, waarvan waarschijnlijk maar een 100-tal het waard waren bekeken te worden, zeker?! :wink: :lol:

H. Guderian 27 juli 2003 22:56

Citaat:

Citaat:

:roll: "Filibusteren" is een techniek die de oppositie wel eens meer toepast. De VLD en CD&V hebben dat ook nog gedaan toen ze in de oppositie zaten. En het aantal (1302) is inderdaad enkel een symbool. Men had er wellicht nog pakweg 500 meer kunnen indienen indien men had gewild. Eén woordje veranderen is al voldoende.

Misschien een reden te meer om dat parlementair systeem te bestrijden? :twisted:

Bolter 27 juli 2003 22:56

Citaat:

Citaat:

Citaat:

De CD&V is er tijdens Verhofstadt I zo 'hard' tegenaan gegaan, dat ze met de verkiezingen van 18jl nog verder achteruit boerde. De mensen houden niet zo van dat gezeur over 'ontslag' edm.

Constructief oppositie voeren is betere voorstellen doen en meer op het programma hameren dan op de mensen inhakken.

Los daarvan vind ik dat het inderdaad absurd is om het ontslag te eisen van De Wael in deze kwestie..

Om echter terug te komen op de CD&V....
Er is ook constructief oppositie gevoerd maar dit haalde het daglicht niet...
Denken we maar aan de talloze voorstellen van Jo Vandeurzen..
Er is constructief oppositie gevoerd rond de problematiek van homo's en lesbiennes..

Er werd getracht constructief oppositie te voeren rond euthanasie..
Helaas had de meerderheid hier geen oren naar !!
Je kunt maar zoverre constructief zijn als de meerderheid toelaat...

Trouwens ,de CD&V verloor ook stemmen omdat ze de waarheid vertelde...
Denken we maar aan de problematiek betreffende de economische situatie.
Misschien was dit te hard voor de mensen... Het was wel realiteit !!

Paulus de Boskabouter 27 juli 2003 22:58

Citaat:

Trouwens ,de CD&V verloor ook stemmen omdat ze de waarheid vertelde...
Denken we maar aan de problematiek betreffende de economische situatie.
Misschien was dit te hard voor de mensen... Het was wel realiteit !!

Gelijk heb je.
Ik herinner mij nog levendig Knuppel die me om soortgelijke uitspraak uitlachte.

ferro 27 juli 2003 22:59

Citaat:

Alsjeblieft zeg. Overdrijven we niet een weinig? Dit is niet iets om een minister voor te ontslaan.

Haha,die numarx toch... :lol: :lol: :lol:

Neen hoor die hondjes kunnen nog wel wat meer dan enkel mensen besnuffelen . :wink:

thePiano 27 juli 2003 23:06

Jazeker 1302, maar dat was slechts een deel.

Het ging namelijkover de Mensenrechten.

De PS'rs Claude Eerdekens en Chales Janssens dienden op 23 juni 1997 een wetsvoorstel in om partijen die het EVRM niet effectief naleven, om hun partijdodaties te ontnemen.

Het Vlaams Blok heeft dit uiteindelijk moeten doen, maar het wetsvoorstel moest nog eerst in de Kamer en Senaat worden geamendeerd.

[size=5]De medewerkers van het Vlaams Blok mochten overuren draaien om een nooit gezien massa amendementen uit hun duim te zuigen. Uiteindelijk verzonnen ze er 4043, waarvan er 1746 op 14 juli en [/size][size=6]1302[/size] [size=5]op 17 november 1998 werden ingediend. Om die hele handel op alleen maar één exemplaar te drukken hadden de diensten van de Kamer bijna 700 bladzijden nodig.

De vertragingsmanoeuvers van het Vlaams Blok resulteren in een 27 uren durende marathonzitting van 23 op 24 november 1998 waarop de Blok-kamerleden de hele rits amendementen één voor één mogen komen toelichten[/size].

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be