![]() |
Volgens de regering zouden de Afghanen gemanipuleerd worden door mensensmokkelaars. Natuurlijk moet je even het woordenboek Verhofstadsiaans/Nederlands erbij halen. Mensensmokkelaars betekent daar gewoon humanitaire organisatie.
Dus de linkiewinkies hebben die Afghanen gewoon misbruikt voor hun eigen politieke doeleinden. Ze wilden de Belgische regering een signaal laten uitsturen dat het in Afghanistan niet veilig zou zijn. Had ik het niet gezegd? Maar nee, dat was dan één of andere paranoide complottheorie. |
Afghaanse vluchtelingen: "Geen mensensmokkel"
"Er is geen sprake van mensensmokkel in de zaak van de hongerstakende Afghaanse asielzoekers in Elsene", zo hebben de vertegenwoordigers van de Afghaanse Gemeenschap woensdag aan Belga verklaard. Zij ontkennen daarmee eerdere geruchten dat bepaalde mensensmokkelaars de Afghaanse vluchtelingen zouden manipuleren of dat een organisatie de vluchtelingen wil gebruiken om politieke doelstellingen te bereiken. "Ik ben er honderd procent zeker van dat het hier niet om mensensmokkelaars gaat. Alle Afghanen die zich in de kerk bevinden, zitten daar uit vrije wil. Er is geen druk van buitenaf", aldus Hakim Nwabi, één van de vertegenwoordigers van de Afghaanse Gemeenschap. Dat wordt ook bevestigd door zijn collega Mirbaz Ahmed Sakhi: "Er zijn misschien wel Afghaanse mensensmokkelaars, maar niet in de kerk in Elsene". De vertegenwoordigers van de Afghaanse Gemeenschap in België sturen woensdag ook een 'open brief' naar premier Guy Verhofstadt en de minister van Binnenlandse Zaken waarin zij opnieuw pleiten voor een "collectieve oplossing" van het probleem. Donderdag organiseren de vertegenwoordigers in samenwerking met het Forum van Etnisch-Culturele Minderheden en De Acht (het integratiecentrum van Antwerpen-Stad) een persconferentie waarop zij hun open brief zullen toelichten. |
Citaat:
Probleem collectief opgelost. Alleen gaan die mannen zo gemakkelijk op dienen vlieger te krijgen zijn? En zullen die mensenrechtorganisaties eens HUN verantwoordelijkheid nemen, en ze zonder geweld op de vlieger zetten. Laat het mij weten, ik kom kijken!!!! |
Citaat:
|
Die actie werd niet georganiseerd door mensensmokkelaars. Waarom zou een smokkelaar zich bezig houden met dit soort onzin? Zodra ze hun waar hebben afgeleverd dan is de kous voor hen af.
Anderzijds geloof ik wel dat het merendeel van die vluchtelingen door mensensmokkelaars aangeleverd worden. Waarom was er geen sprake van Afghaanse vluchtelingenstroom tijdens het Taliban bewind of zelfs voorheen? Die exodus is pas nadien op gang gekomen ondanks het feit dat de situatie in Afghanistan niet slechter is. Onder die hongerstakers bevinden zich trouwens Afghanen die nog niet uitgeprocedeerd zijn dus is die hongerstaking wel wat voorbarig. Als er zo'n hongerstaker flauw valt, dan wordt die naar het hospitaal gevoerd en krijgt hij mogelijk een infuus: in dat geval stopt de hongerstaking. En als je weet dat de andere Europese landen Afghaanse azielzoekers daadwerkelijk uitwijzen, dan kan België niet anders doen dan mee in de pas lopen. De vluchtelingenproblematiek zou dus eigenlijk op Europees niveau behandeld moeten worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://users.pandora.be/jc/Agalev/Br...l/Ac01040b.htm |
Dat er allezins iets stinkt aan dit zaakje is zeker! Trouwens ook de media is niet vies van manipulatie; telkens beelden van kinderen en babies laten zien, of van gasten die dan nog eens extra beginnen te kreunen,...
Uit het verleden weten we ook dat bepaalde multiculturele organisaties ook banden hebben met mensensmokkelaars! Mocht de chantage van de afghanen lukken hebben ze er allezins allebei profijt aan! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be