Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zero-tolerantie voor Antwerpse politie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=4933)

Patjakker 31 juli 2003 09:39

De Antwerpse burgemeester, Patrick Janssens (SP.A), kondigt een periode van zero-tolerantie af voor elk foutief gedrag door politiemensen. Daardoor, zegt Janssens, zullen agenten snel begrijpen dat er andere wetten en normen gelden dan voorheen.

Zou het niet beter zijn zero-tolerance in te voeren voor de criminelen? Arme agenten, ze doen hun levensgevaarlijke job tussen het gespuis, en worden in de rug gestoken door de politiek.

thePiano 31 juli 2003 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patjakker
De Antwerpse burgemeester, Patrick Janssens (SP.A), kondigt een periode van zero-tolerantie af voor elk foutief gedrag door politiemensen. Daardoor, zegt Janssens, zullen agenten snel begrijpen dat er andere wetten en normen gelden dan voorheen.

Zou het niet beter zijn zero-tolerance in te voeren voor de criminelen? Arme agenten, ze doen hun levensgevaarlijke job tussen het gespuis, en worden in de rug gestoken door de politiek.

Agenten behoren hun job te doen en een gelijke en rechtvaardige behandeling voor iedereen te garanderen, ongeacht hun politieke overtuiging.

Persoonlijk vind ik een zero tolerantie voor racisme en discriminatie ook wel een interessante optie. Misschien een tip voor de moderators om op dit forum een testcase te doen?

dominatrix 31 juli 2003 09:45

Zo zie je maar hou dom dat die 'rooi' zijn eh!
De eigen agenten zullen nu nog minder durven dan daarvoor ... idd nog minder durven optreden!

Zero tolerantie dat doe je met de criminaliteit niet met het apparaat dat moet zorgen voor de veiligheid van onze burgers, neen dat apparaat laat je gesmeerd lopen ipv het tegen te werken... maaaaar dat is blijkbaar moeilijk begrijpbaar voor dat stelletje populisten van P.J. & Co!

Majaaaaaaaa Patricketjuh zal wat zielig stemmetjes willen ronselen eh... jammer dat hij de brave burgers weer laat voor wat ze zijn en nog meer onveiligheid zal doen ontstaan in Antwerpen.

numarx 31 juli 2003 09:47

De politie is er niet om te straffen. Daar zijn rechters en gevangenissen voor.
Zie ook: het westerse rechtssysteem.

jan hyoens 31 juli 2003 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
Zo zie je maar hou dom dat die 'rooi' zijn eh!
De eigen agenten zullen nu nog minder durven dan daarvoor ... idd nog minder durven optreden!

Zero tolerantie dat doe je met de criminaliteit niet met het apparaat dat moet zorgen voor de veiligheid van onze burgers, neen dat apparaat laat je gesmeerd lopen ipv het tegen te werken... maaaaar dat is blijkbaar moeilijk begrijpbaar voor dat stelletje populisten van P.J. & Co!

Majaaaaaaaa Patricketjuh zal wat zielig stemmetjes willen ronselen eh... jammer dat hij de brave burgers weer laat voor wat ze zijn en nog meer onveiligheid zal doen ontstaan in Antwerpen.

Onderlijfke weet heel goed dat die flikken voor 90% op het Blok stemmen ( zij maken nl de multiculturele realiteit elke dag mee) en dat als de sossen het stemrecht voor vreemdelingen er door krijgen hij een heel pakske stemmen kan halen van vreemde criminelen! Ons kent ons, niet waar!

Kempen 31 juli 2003 09:49

Nu zullen de agenten zich al 24 keer bedenken eer ze iemand gaan arresteren.
Ze zullen dan maar wat meer parkeerboetes gaan uitschrijven zeker. Dat is veiliger en minder kans om van racisme beschuldigd te worden. :wink:

Wat niet wil zeggen dat ALS de gezegde feiten zoals ze in de pers verschenen juist zijn, te rechtvaardigen zijn.
Zelfs Dutroux heeft recht op een eerlijk proces, alhoewel die,... slecht voorbeeld. :evil: :twisted: Hadden ze die niet gewoon in zijne kelder kunnen opsluiten. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Terug naar het onderwerp aub.

thePiano 31 juli 2003 09:50

Citaat:

Zero tolerantie dat doe je met de criminaliteit niet met het apparaat dat moet zorgen voor de veiligheid van onze burgers.

Ik denk niet dat er veel vlamingen voor zero tolerantie te winnen zijn, want dat zou betekenen dat ze zelf ook geen poot verkeerd mogen uitsteken, en dat ligt nogal moeilijk. Wanneer het VB over zero tolerantie spreekt, bedoelt het in feite alleen maar zero tolerantie voor burgers van vreemde origine, Belg of geen Belg.

numarx 31 juli 2003 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Onderlijfke weet heel goed dat die flikken voor 90% op het Blok stemmen ( zij maken nl de multiculturele realiteit elke dag mee) en dat als de sossen het stemrecht voor vreemdelingen er door krijen hij een heel pakske stemmen kan halen van vreemde criminelen! Ons kent ons, niet waar!

Aha, de overdreven agressieve agenten zijn Blok-stemmers. Blij dat u het gezegd hebt, en niet ik.

jan hyoens 31 juli 2003 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Zero tolerantie dat doe je met de criminaliteit niet met het apparaat dat moet zorgen voor de veiligheid van onze burgers.

Ik denk niet dat er veel vlamingen voor zero tolerantie te winnen zijn, want dat zou betekenen dat ze zelf ook geen poot verkeerd mogen uitsteken, en dat ligt nogal moeilijk. Wanneer het VB over zero tolerantie spreekt, bedoelt het in feite alleen maar zero tolerantie voor burgers van vreemde origine, Belg of geen Belg.

Hmmm, piano die tegen zero tolerantie is voor criminelen???? 8O

dominatrix 31 juli 2003 09:53

.[/quote]
Persoonlijk vind ik een zero tolerantie voor racisme en discriminatie ook wel een interessante optie.[/quote]

racisme is een begrip geworden dat je kan draaien en keren hoe je het wil en dat je volgens mij echt niet correct meer kan omschrijven,het wordt tegengwoordig te pas en te onpas gebruikt. De werkelijke betekenis ervan is blijkbaar iets dat her en der op totaal verschillende manieren gebruikt wordt, dus dit zou dan nog MEER een wapen worden in de strijd tegen de agenten die hun werk wel correct willen doen! ... beetje dom vind ik zo iets ... er is meeeeeer nood aan mensen die iets doen aan de criminaliteit! Dan aan zulke 'loze' beperkingen van het recht op vrije meningsuitting.... want dat is toch de uiteindelijke bedoeling ervan eh?

thePiano 31 juli 2003 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Nu zullen de agenten zich al 24 keer bedenken eer ze iemand gaan arresteren.
Ze zullen dan maar wat meer parkeerboetes gaan uitschrijven zeker.

Ik vind dat ze nooit genoeg parkeerbonnen kunnen uitschrijven in Antwerpen. Ik woon in Antwerpen centrum, heb een bewonerskaart, maar moet dikwijls tien straten verder van mijn huis parkeren omdat er een stelletje langparkeerders voor mijn huis staan, die het vertikken van in een parking te parkeren of met het openbaar vervoer te komen. Sinds dat er de laatste tijd weer veel parkeersbons worden uitgeschreven, kan ik weer wat dichter bij m'n woonst parkeren.

jan hyoens 31 juli 2003 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:

Onderlijfke weet heel goed dat die flikken voor 90% op het Blok stemmen ( zij maken nl de multiculturele realiteit elke dag mee) en dat als de sossen het stemrecht voor vreemdelingen er door krijen hij een heel pakske stemmen kan halen van vreemde criminelen! Ons kent ons, niet waar!

Aha, de overdreven agressieve agenten zijn Blok-stemmers. Blij dat u het gezegd hebt, en niet ik.

:roll: leren lezen wat er staat nulmarx! En weeral weten onze linkiewinkies de uitspraak van de rechtbank al voor dat er een uitspraak is gemaakt! Zelfs onderlijfke was al heel voorzichtiger toen hij de ware toedracht over deze zaak hoorde!

thePiano 31 juli 2003 09:56

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Hmmm, piano die tegen zero tolerantie is voor criminelen???? 8O

Nee, ik ben tegen zero tolerantie voor criminelen zoals dat begrip door het Vlaams Blok wordt ingevuld, dat namelijk alleen maar criminele vreemdelingen wilt viseren. En daarenboven ben ik helemaal tegen zero tolerantie in het algemeen gekant, omdat ik o.m. mijn stad niet in een politiestaat wens te veranderen. Zero tolerantie brengt niks op.

dominatrix 31 juli 2003 09:58

Citaat:

Citaat:

Ik denk dat op bepaalde plaatsen (OP BEPAALDE PLAATSEN NIET OVERAL) mensen wel degelijk te vinden zouden zijn voor een eventueel tijdelijke invoer van 'zero tolerantie tegen criminelen' ...

numarx 31 juli 2003 09:59

Citaat:

:roll: leren lezen wat er staat nulmarx! En weeral weten onze linkiewinkies de uitspraak van de rechtbank al voor dat er een uitspraak is gemaakt! Zelfs onderlijfke was al heel voorzichtiger toen hij de ware toedracht over deze zaak hoorde!

Okee, "vermeende overdreven agressieve agenten". De korpschef was veel minder voorzichtig.

thePiano 31 juli 2003 10:00

Citaat:

En weeral weten onze linkiewinkies de uitspraak van de rechtbank al voor dat er een uitspraak is gemaakt! Zelfs onderlijfke was al heel voorzichtiger toen hij de ware toedracht over deze zaak hoorde!

Is dit nu het standaard taalgebruik dat bij ultra rechts en het Vlaams Blok over de demokraten wordt gehanteerd? Want het valt wel op dat je dit taalgebruik overal tegenkomt.

Distel 31 juli 2003 10:01

Citaat:

Persoonlijk vind ik een zero tolerantie voor racisme en discriminatie ook wel een interessante optie. Misschien een tip voor de moderators om op dit forum een testcase te doen?

Citaat:

Nee, ik ben tegen zero tolerantie voor criminelen zoals dat begrip door het Vlaams Blok wordt ingevuld, dat namelijk alleen maar criminele vreemdelingen wilt viseren. En daarenboven ben ik helemaal tegen zero tolerantie in het algemeen gekant, omdat ik o.m. mijn stad niet in een politiestaat wens te veranderen. Zero tolerantie brengt niks op.

Wat zal het nu zijn?

jan hyoens 31 juli 2003 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Citaat:

Wat zal het nu zijn?

En voor foutparkeerders voor zijn deur is hij ook voorstander van zero tolerantie! :roll: Eigen wagen eerst? Piano toch!

dominatrix 31 juli 2003 10:04

Citaat:

Citaat:

En weeral weten onze linkiewinkies de uitspraak van de rechtbank al voor dat er een uitspraak is gemaakt! Zelfs onderlijfke was al heel voorzichtiger toen hij de ware toedracht over deze zaak hoorde!

Is dit nu het standaard taalgebruik dat bij ultra rechts en het Vlaams Blok over de demokraten wordt gehanteerd? Want het valt wel op dat je dit taalgebruik overal tegenkomt.

hehe...maaaaaar zo democratisch zou ik die linkse rakkers nu ook echt wel niet noemen hoor!

kijk maar eens naar de huidige regering en hoe die tot stand kwam... dat is echt wel een toonbeeld van wat de meerderheid van de bevolking wou eh :roll:

Of denk maar eens aan de groene pest die dit land 4jaar heeft kunnen teisteren? En dan door de kiezers wordt weggestemd en toccccccch nog ergens een dit parlement pionnetjes mag laten zetelen... LANG LEVE DE DEMOCRATIE VAN LINKS :P

thePiano 31 juli 2003 10:59

Citaat:

Citaat:

Citaat:

hehe...maaaaaar zo democratisch zou ik die linkse rakkers nu ook echt wel niet noemen hoor!

kijk maar eens naar de huidige regering en hoe die tot stand kwam... dat is echt wel een toonbeeld van wat de meerderheid van de bevolking wou eh :roll:

Of denk maar eens aan de groene pest die dit land 4jaar heeft kunnen teisteren? En dan door de kiezers wordt weggestemd en toccccccch nog ergens een dit parlement pionnetjes mag laten zetelen... LANG LEVE DE DEMOCRATIE VAN LINKS :P

Die meerderheid v/d bevolking heeft op 18 mei gestemd op wat jij de linkse rakkers noemt. En in jouw tunneldenkenrij vertegenwoordigen die linkse rakkers bijna 90% van de bevolking, ttz diegenen die niet op het VB hebben gestemd.

Kom eens wat originelers uit de hoek zeg? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be